У жовтні 2020 року інтернет-магазин Rozetka запустив франшизу, яка поширюється на точки видачі замовлень. Одним із перших франчайзі став киянин Роман Пасічний, він відкрив точку в грудні 2020 року, вклавши в неї приблизно 600 000 грн. Про те, чому він вирішив купити франшизу, скільки грошей пішло на запуск і скільки він зміг заробити, Роман розповів редакції EVO (злиття EVO і Rozetka завершилося 2018 року). AIN.UA пропонує скорочену версію інтерв’ю: як працює франшиза Rozetka.
Мрія про свій бізнес
Останні кілька років Роман працював в IT-компанії і замислювався про свій бізнес. Одного разу запустив із другом сервіс із доставки продуктів харчування в офіси IT-компаній, але бізнес не злетів, оскільки засновники були занадто зайняті на основній роботі. Тому Роман став вивчати варіанти з уже налагодженою бізнес-моделлю.
«Розглядав франшизу «Нова пошта«, але у компанії вже і так занадто багато відділень у Києві, і відкрити нове можна тільки в невеликих містах з населенням 10 000-20 000 осіб – а це мені не цікаво», – пояснив він.
Франшизи інших компаній не вселяли довіри. Дізнавшись про запуск франшизи Rozetka, вирішив спробувати.
Франшиза Rozetka: умови
Інтернет-магазин пропонує такі умови франшизи:
- орієнтовні витрати на запуск – близько 688 000 грн;
- чистий прибуток – від 35 000 грн на місяць;
- термін окупності – від 15 місяців.
Співпраця виглядає так: клієнт оформляє покупки на Rozetka, магазин обробляє замовлення і відправляє його у відділення видачі франчайзі. Франчайзі приймає товари, видає їх клієнту і отримує винагороду за кожну таку видачу.
Rozetka платить франчайзі 20 грн за одну видачу.
Не важливо, скільки товарів замовив клієнт: якщо вони приїхали з одного складу і в них один номер накладної – вони вважатимуться як одна видача.
«Наприклад, якщо клієнту надіслали три пари кросівок, дві він викупив, а одну залишив у відділенні, я все одно отримую винагороду як за одну видачу. Якщо ж клієнт відмовився від замовлення або взагалі за ним не прийшов, я нічого не заробляю», – розповідає Роман.
У середньому на його точці замовлень на 10% більше, ніж видач.
Франчайзі не можуть видавати алкоголь, великогабаритні товари на кшталт холодильників і всі замовлення від інших продавців, крім самої Rozetka.
Запуск відділення за півтора місяця
Запуск відділення обійшовся Роману в 654 000 грн. Основні витрати:
- початковий внесок – $5000 або близько 140 000 грн;
- ремонт приміщення – 220 000 грн;
- столи, стелажі – 100 000 грн;
- комп’ютери, сервер, комунікатори – 92 000 грн;
- оплата оренди приміщення за перший і останній місяць – 33 400 грн;
- юридичне оформлення двох вивісок (внесок до скарбниці міста та послуги посередника) – 25 000 грн;
- освітлення – 12 000 грн.
Загалом від першого спілкування з Rozetka до запуску точки минуло п’ять-шість тижнів.
Півтора-два тижні він шукав відповідне приміщення. За пошук локації відповідає франчайзі, але остаточний варіант потрібно погоджувати з Rozetka. Ще два тижні пішло на ремонт.
У Rozetka підготували дизайн-проект відділення, дали контакти будівельників і постачальників обладнання, допомогли налаштувати програмне забезпечення.
Rozetka рекламувала мою точку в інтернеті і в день нашого відкриття розіслала рекламне пуш-повідомлення всім користувачам свого застосунку.
Запуском відділення Роман займався удвох із дружиною. Зараз вони виконують ролі старших менеджерів: працюють із CRM-системою, проводять інвентаризацію та інкасацію, роблять касові підрахунки наприкінці дня. Ще в команді четверо найманих операторів-касирів, працюють вони позмінно. За вимогами Rozetka, на точці завжди мають перебувати двоє людей. Бухгалтер – на аутсорсі.
«У грудні до нас кілька разів приходив представник Rozetka з ревізією: підказував, чого нам не вистачає, як поліпшити роботу. Зауваження були по дрібниці: докупити вогнегасники, побутові засоби для прибирання приміщення і батарейки різних типів, щоб покупці могли перевіряти роботу електроприладів», – розповідає Роман.
Франшиза Rozetka: прибуток за перший місяць
За оцінками Rozetka, у середньому одна точка видачі повинна видавати 150-250 замовлень на день. За словами Романа, на практиці приблизно так і виходить. Максимальний добовий рекорд – 260 замовлень, нижче 100 видач поки не падали.
«Цього достатньо, щоб виходити на операційний прибуток. На окупність повинні вийти до березня-квітня 2022 року», – каже він.
Основні щомісячні витрати:
- оренда приміщення (16 700 грн),
- комуналка і сервісне обслуговування (3 500 грн, включно з оплатою за охорону),
- зарплати співробітникам (65 000 грн),
- клієнтам пакети, самі купуємо їх по 80 коп. за штуку.
Висновки
Зараз Роман підшукує приміщення, щоб відкрити ще одну точку видачі. Уже погодили з Rozetka район, залишилося знайти конкретну локацію.
«Я задоволений, що зважився запустити бізнес за франшизою. Після IT-сфери мені довелося перебудовувати мислення і сприйняття світу з позиції найманого працівника на позицію підприємця. Якщо раніше за нами бігали HR-менеджери і пропонували кращі умови праці, то тепер потрібно піклуватися про все самостійно. Поки що для мене це незвично – але цікаво», – підсумував він.