Trends Hunters — бренд, що був заснований 7 років тому, а в березні 2021-го запустив перший онлайн-маркетплейс в Україні, де продають і купують брендові речі сегменту «люкс» від приватних продавців та бутиків.  Компанію заснували Анна Колоскова та Валерія Шевченко, і, як вони самі стверджують, жодного місяця не працювали в мінус, почавши бізнес з нулем інвестицій. Редактор AIN.Business розповідає історію Trends Hunters.

Trends Hunters-3
Валерія Шевченко та Анна Колоскова. Фото — Trends Hunters.

Ідея

Усе почалося 7 років тому. Ідею підглянули у Європі, де сервіси ресейлу дуже швидко розвивалися. Аня вирішила зробити такий і в Україні. На початку — лише онлайн, без фізичного бутика. Тоді було дуже дико купувати вживані речі. Тому Аня почала з себе та вирішила продавати свої та речі знайомих і друзів. До стартапу залучила й Леру. Задум підтримували не всі: «Знайомі ставилися до нашої ідеї трохи негативно. Вважали, що це не ок — продавати вживаний одяг, мити за кимось кросівки. А спочатку так і було: ми з Анею самостійно приводили до ладу вживані речі», – згадує Лера. 

Речі продавали через Instagram, де тоді сиділа цільова аудиторія проєкту. Бізнес «пішов» з самого початку: як згадує Аня, скуповували усе — до останньої сумки чи пари взуття. «Українська аудиторія шукає саме люксові бренди, щоб скласти візуально «лакшері образ», — пояснює Аня. Незважаючи на простоту і навіть кумедність ідеї, бізнес «полетів» одразу. 

Без труднощів не обійшлось. Тоді у Trends Hunters ще не було шоурума, ніяких договорів з клієнтами. Фактично, люди повинні були віддавати Ані чи Валерії свої речі – дорогі сумки чужим людям на реалізацію. Не всі були готові йти на таке. 

Trends Hunters-2

Інша велика проблема – підробки. Люди купували фейки і приносили їх на збут через нас, сподіваючись, що зможуть когось обвести круг пальця та заробити. Щоб уникнути такого, партнери перевіряють автентичність кожної речі. Для цього існує спеціальний прилад — Entrupy. Він схожий на смартфон, але має кілька особливостей: мікроскоп та спеціальні алгоритми штучного інтелекту. Entrupy співпрацює з 15 люксовими брендами і дає результат максимум за добу. У його системі мільйони зображень фурнітури, матеріалів, підкладок сумок від цих 15 брендів. Якщо штучний інтелект знаходить 100% збіг, підтвердження приходить одразу як електронний сертифікат. 

Але й цього може бути замало: сьогодні шахраї намагаються підробляти навіть сертифікати. Їх роблять через Photoshop і додають назву Trends Hunters як гарант автентичності виробу. Доводиться додатково розповідати клієнтам, як відрізнити справжній сертифікат від несправжнього. Достатньо перейти за посиланням на електронному документі. Справжній приведе на сайт Entrupy на сторінку сертифіката, а в підробці посилання не буде активним чи приведе на сторонній ресурс.

Бізнес-модель

Основа монетизації – комісія. Інформація про неї є у відкритому доступі на сайті: кожен може власноруч прорахувати, яку суму отримає з продажу товару із урахуванням комісії. 

Також Trends Hunters заробляє на перевірці речей на оригінальність — це окрема послуга. Люди можуть перевіряти речі від інших баєрів, наприклад. Аутентифікація у шоурумі коштує $35, а за умови виїзду фахівця — $65.

Instagram та запуск онлайн-магазину

Коли бренд став відомим, Trend Hunters зіткнувся з новою серйозною проблемою: люксові бренди блокували сторінку компанії в Instagram. Великі бренди, на кшталт Louis Vuitton, Hermès, Chanel, наймають юридичні компанії для боротьби з підробками. Ці компанії знаходять сторінки в соцмережах, які продають неоригінальні речі, та скаржаться на них у службу підтримки Instagram. Trends Hunters теж додали до списку акаунтів-шахраїв. Останнє, третє блокування, сталося торік на карантині. Акаунт не працював аж 3 місяці. Щоб не залежати від політики однієї платформи, партнери вирішили створити власну та розробити маркетингову стратегію. По допомогу звернулись до диджитал-агенції SODA Creative & Digital.

У розробку платформи та її дизайн інвестували $50 000. Гроші брали з тих, що самі ж заробляли: у компанії немає зовнішніх інвесторів чи партнерів. Додатковий бюджет витратили на промо та маркетингові активності для просування платформи.

Trends Hunters-1

Також Trends Hunters, за порадою агентства, вирішили замість звичайної точки видачі товару створити повноцінний шоурум – це додавало wow-ефект: людям цікаво приходити, приміряти та відчувати себе по-особливому. І все-таки ⅔ покупців – онлайн. Клієнти за звичкою використовують Instagram та замовляють через директ. Але в найближчих планах компанії повністю перейти на оформлення замовлень через маркетплейс. До того ж офлайновий шоурум популярний серед київських клієнтів.

2020 року оборот компанії зріс у 3 рази, порівняно з 2019-м. Цікаво, що саме в період пандемії та світової кризи бізнес почав активно розвиватися. Щомісяця платформу відвідують не менше 15,7 тис. користувачів. 2021-го планують збільшити оборот ще втричі, порівняно з попереднім роком. Це світова тенденція: керівник міжнародної групи люксових компаній LVMH Бернар Арно має статок $191 млрд, за версією Forbes. Він навіть ненадовго обійшов Джеффа Безоса та став найбагатшою людиною у світі. 

Зараз у планах Trend Hunters — удосконалювати маркетплейс та створити окремий додаток для смартфона. 

Що купують найчастіше? 

ТОП-3 люксових бренди в Україні: 

  • Chanel;
  • Louis Vuitton; 
  • Hermès. 

Хоча вироби цих брендів дуже дорогі, попит стабільно залишається високим. Є культові речі, на які всі полюють з року в рік — найчастіше це популярні сумки, по які люди вишиковуються в черги перед бутиками. За них клієнти готові переплачувати баєрам та реселерам. Найкультовішою сумкою останніх років можна сміливо вважати Louis Vuitton Metis Bag. Не меншої уваги вартують Hermes Birkin і Hermes Kelly. Такі сумки неможливо придбати в бутиках, тож їх можна розглядати як справжню інвестицію.

Окрема категорія ресейлу — вінтажні вироби. В Європі та Америці їх дуже цінують. В Україні ця історія тільки починається.