Рубрика «Стартап дня» на AIN.UA – це трибуна для засновників проєктів, де ви можете ознайомити потенційних клієнтів та інвесторів з вашим продуктом. Редакція зберігає пряму мову спікера. Ви можете розповісти про свій стартап, заповнивши анкету за посиланням.
pleso – це платформа онлайн-психотерапії, де можна вибрати психотерапевта і забронювати сеанс з ним за допомогою спеціального алгоритму відбору.
Засновники та команда стартапу
Наш стартап має кількох співзасновників. Олександр Бондарєв – генеральний директор і натхненник ідеї, Ілля Косвін відповідає за маркетинг. Олексій Якубенко та Віталій Марченко розробляють продукт, а Анна Ліссова відповідає за роботу з психотерапевтами.
Над проєктом зараз працюють п’ять співзасновників, ми також залучаємо людей до проєкту, наприклад, для розробки якісного алгоритму довелося додатково залучити ще двох розробників. На даний момент, ми справляємося самостійно, але незабаром нам потрібно буде залучити менеджера по роботі з клієнтами, так як поодинці ми не встигаємо впоратися з усіма заявками.
Про що йдеться в стартапі
Ми створили платформу онлайн-психотерапії. На нашій платформі ви можете вибрати психотерапевта і забронювати сеанс з ним, завдяки розробленому нами алгоритму відбору.
Яка модель монетизації?
Наш прибуток — це відсоток від кожної сесії на нашій платформі. У нас є кілька грейдів цін – в залежності від досвіду психотерапевта і типу сеансу (наприклад, у нас є індивідуальні, парні і дитячі сеанси).
Скільки часу пішло на MVP? Яких помилок припустилися?
Ідея з’явилася в листопаді 2020 року, а в січні 2021 року була зібрана команда і почався розвиток. До березня у нас був перший продукт, ми почали отримувати перші замовлення, а також розуміли, в якому напрямку ми хотіли рухатися.
Ми продовжили працювати, постійно вдосконалюючи алгоритм відбору, і на серпень 2021 року запустили оновлену версію: користувачі можуть ранжувати свої потреби і отримати остаточну рекомендацію на основі багатьох факторів.
Як виникла ідея створити стартап?
Ідея виникла в листопаді 2020 року, коли наш співзасновник Олександр опинився в епіцентрі локдауну в чужій країні і відчув необхідність знайти терапевта. Коли я вивчав різні варіанти, швидко стало ясно, що знайти терапевта, який спеціалізується на конкретних запитах, а також перевірених — непросто.
Існуючі сервіси його не влаштовували, і наш стартап народився з цієї проблеми — ми знали від початку, що хочемо поліпшити і яку проблему вирішити.
Хто ваші конкуренти, які їхні досягнення?
Ринок онлайн-психотерапії на даний момент не консолідований і є досить велика кількість компаній, які представляють інтерес для українського споживача. Наприклад, існують HoldYou і Treatfield, однак у них немає алгоритмів вибору психотерапевта. Деякі російські сервіси, такі як «Ясно» і «Зигмунд», також працюють в Україні, але ми не відчуваємо їх значної маркетингової присутності.
Більшою мірою нашими формальними конкурентами є психотерапевти, які працюють індивідуально. Однак ми вважаємо, що саме з хорошими психотерапевтами, які працюють індивідуально, ми можемо мати найбільшу синергію. Ми дбаємо про пошук і підтримку клієнтів, бронювання і оплату, а психотерапевтам залишається працювати безпосередньо під час сесії, що вигідно всім учасникам процесу.
Важливо розуміти, що чим більше у нас психотерапевтів, тим актуальніше наш алгоритм, але ми не можемо залучати всіх психотерапевтів. Кожен повинен пройти співбесіду з нашим експертом і підтвердити свою кваліфікацію, тому до нас приєднується лише невелика частка тих, хто подає заявку.
Яких конкурентів більше немає, чому їм це не вдалося?
Ринок досить новий, тому всі основні конкуренти все ще працюють.
Як ви оцінюєте ринок для свого продукту?
Пандемія коронавірусу значно прискорила розвиток ринку онлайн-психотерапії і ми бачимо значне зростання: в цій сфері багато проектів, люди перестали боятися спілкуватися онлайн.
В цілому, можна провести показники однієї з російських служб — «Ясно». Вони заявляють про присутність 40 000 клієнтів з вартістю сесії $38,52. З огляду на те, що психотерапія — це тривалий процес (високий LTV), а послуг дуже багато, ми бачимо, що потенціал ринку вже значний, і він буде рости з року в рік.
Скільки грошей/часу вкладено?
Ми інвестували близько $5000 особистих коштів. Основною статтею витрат є юридична підтримка при реєстрації компанії, а також IT-фріланс. Однак, зараз ми почали активно інвестувати в маркетинг і тому більша частина коштів йде на рекламу.
Стартап планує залучити інвестиції, оскільки ми бачимо можливість масштабування, а змінити ринок глобально за власні кошти ми не зможемо.
Що було досягнуто?
Після нашого першого запуску в березні ми перезавантажилися з оновленим продуктом на початку серпня, з того часу відраховуючи показники. На момент написання статті, в середині серпня, ми вже досягли середньої «сесії в день», але на цьому ринку важливий ефект накопиченого попиту — згідно з нашим першим досвідом запуску в березні, ми бачимо, що клієнт, після початкового інтересу до проєкту, «дозріває» протягом двох місяців.