Повсякденні товари у світі дорожчатимуть ще більше протягом року, пише LIGA.net, посилаючись на Bloomberg. Серед основних причин – проблеми з ланцюжками постачань, а також високі витрати на енергію, сировину, пакування і доставку.
Як приклад, компанія Unilever (з-поміж іншого, їй належать бренди Dove, Rexona, Domestos, Lipton) була змушена підняти ціни на свої товари в середньому на 4% за минулий квартал. У компанії зауважили, що це найбільший стрибок цін з 2012, і наступного року їх теж доведеться піднімати. Про таку ж тенденцію говорять і в Nestle, Procter&Gamble і Danone.
Це все інфляція
Річ у тім, що в США та інших розвинених країнах інфляція швидко зросла до значень, не бачених із часів фінансової кризи в 2008. Це серйозна зміна для глобальної економіки та новий виклик для центральних банків, що роками утримували наднизьку інфляцію.
«Попереду в нас ще як мінімум 12 місяців інфляційного тиску. Така ситуація, як зараз, складається десь раз на 20 років», – говорить CEO Unilever Алан Джоуп.
Та найбільше інфляція вдарила по країнах, що розвиваються. Про це свідчать результати Nestle. Цьогоріч компанія підняла ціни в країнах, що розвиваються, на 2,6% – це втричі більше, аніж у розвинених.
Чому це важливо
Будьте готові, що витрати на закупки товарів зростатимуть, і враховуйте ріст інфляції при складанні бюджету на наступний рік.
А ще в Україні зросли ціни на їжу (до 75% за рік) і буде дорожчати алкоголь.