26 листопада набув чинності наказ Мінфіну, що затверджує Порядок ведення обліку товарних запасів для ФОПів.
Відтепер підприємці, які використовують РРО (реєстратори розрахункових операцій), повинні вести облік товарних запасів і продавати тільки товари, відображені в такому обліку.
Кого це стосується
Підприємців, які здійснюють готівкові та безготівкові розрахункові операції під час продажу товарів та надання послуг. Зокрема, це:
- ФОПи на загальній системі оподаткування;
- ФОПи-єдинники – платників ПДВ;
- ФОПи-єдинники, які продають технічно складні побутові товари, лікарські засоби та вироби медичного призначення, а також ювелірні вироби.
Якщо підприємець перейшов на виключно безготівкові розрахунки і не приймає оплату за товари й послуги готівкою, через POS-термінал або інтернет-еквайринг, то облік вести не потрібно.
Як вести облік товарних запасів
ФОП може вести облік у паперовій або електронній формі. У ній треба вказувати:
- найменування постачальника товару, вид, дату, номер первинного документа, що підтверджує надходження або вибуття товару;
- вартість надходження товару;
- вартість продажу товару.
Первинні документи – обов’язковий додаток до такої форми. Їх треба зберігати протягом 3 років на випадок, якщо завітає перевірка. Вносити дані про надходження товарів треба до початку реалізації. Не можна спочатку продати товар, а потім внести його до обліку.
Якщо у підприємця є кілька точок продажу, то облік слід вести окремо по кожній на підставі первинних документів та документів на внутрішнє переміщення товарів.
У ФОПів, яких тільки-но зобов’язали вести облік товарів, перший запис має відображати інформацію про залишки товарів на 26 листопада.
Чому це важливо
Органи контролю під час перевірки можуть попросити паперові або електронні документи, які підтверджують облік і походження товарів. На кожен товар у магазині повинен бути первинний документ. За недбале ведення обліку карають штрафом до 2500 грн.
ФОПи на загальній системі та єдинники-платники ПДВ вели облік і раніше, щоб правильно платити податок на прибуток і на додану вартість. Нововведення спонукатиме решту підприємців до коректного адміністрування бізнесу.
Днями в Україні запрацювало Бюро економічної безпеки. AIN.Business розповідав, що це значить для підприємців.