Портал про пиво Beer.T&I project з’ясував у експертів, які основні тенденції будуть впродовж цього року на ринку пивоваріння. На що слід звернути увагу, а що можна і оминути – законспектував AIN.Business.
Лана Світанкова, пивна блогерка, суддя BJCP, перший в Україні Сertified Cicerone переконана, що у 2022 домінуватимуть на ринку українського пива такі напрямки:
- Зріст брендів безалкогольного пива. Це світова тенденція, адже молоде покоління відходить від споживання пива як напою. Натомість, цю нішу заповнюють готові коктейлі чи зельцери (слабоалкогольний напій, що містить міцний алкоголь, газовану воду та ароматизатори – прим. AIN.Business). В Україні така трансформація не настільки помітна, як в США, але кілька крафтових брендів, що спеціалізується на безалкогольному пиві, вже є.
- Поява нових складників – з’являються хмелеві продукти, які дозволяють створювати популярні мутні і негіркі ІРА з меншими втратами. Також продовжується дослідження дріжджів, зокрема, роботи з нетиповими штамами.
- Збереження тренду на повернення лагера. Сьогодні вже мало пивоварень, де немає крафтового лагера. Пивовари відкрито визнають, що лагер – не той сорт пива, від якого варто відмовлятись. Від публіки його поціновувачів – теж.
- Покращення якості продукту, особливо, малих пивоварень. Адаптуйся, або помри – це девіз цих часів і він актуальний, як ніколи. Змінюватимуться активно формати продажу та створюватимуться нові колаборації з непивними марками для розширення аудиторії.
Віктор Ващук, співзасновник школи пивоварів «Курси пивоварної справи-майстер пивовар», керівник проєктів Beermaster Brewery у Сільпо, переконаний, що:
- 60-70% ринку – класика. Тенденція на мутні, мало гіркі сорти: Hazy, Milkshake. Популярними залишаються витримані стаути.
- Продовжиться закриття маленьких пивоварень. Окрім панедемічних обмежень, що вплинуло на їх роботу, також піднявся акциз – це аж ніяк не сприяє розвитку галузі.
- Банка – новий популярний формат продажів пива. Коли були закриті всі ресторани, потрібно було реалізовувати великий об’єм. Пивоварні почали заходити в мережі. Заводи, що виготовляють банку мають замовлення на 2-3 роки вперед.
- 15-20% бюджету має йти на маркетинг. Якісний продукт без маркетинг-стратегії навряд знайде свою чисельну аудиторію.
Сергій Коваленко, генеральний директор Altbier, зауважує, що треба звернути увагу на два напрямки розвитку українського ринку пива:
- Головний тренд крафту – це не мати головного тренду. Максимальне розширення асортименту має стати завданням №1 для крафтових пивоварень.
- Не забувати про маркетинг. Необхідно збільшувати фінансування на промоцію власних продуктів. Дослідження французького та німецького ринку показують, що просування регіонального пива – успішна стратегія.
Нагадаємо, що AIN.Business підготував для поціновувачів пива (і не тільки) великий проєкт про ринок українського пива. Хто, як і де будує пивний бізнес в Україні та які успіхи й виклики має ця галузь – детальніше у наших історіях: Rebrew, Опілля, Varvar, Kyiv Local Brewery, Konteyner, 2085, Underwood.