70% рекламних агенцій в Україні призупинили роботу після початку повномасштабного вторгнення. Частина з них вже відновили роботу, але завантажені лише на 10%. IAB Україна опублікувала «Барометр стану цифрової індустрії у період бойових дій». Це дослідження ринку цифрової України в час війни. Редакція AIN.UA публікує найцікавіші факти.
Про ринок
- Очікувано війна серйозно вдарила по рекламному ринку – 74% рекламних агенцій та майже 70% рекламодавці перервали свою комерційну діяльність.
- Для оптимізації фінансового становища бізнес вдається до скорочення зарплати, відмови від бонусів. 24% рекламодавці також вимушені припиняти виплати по боргових контрактах.
- Є надія на відновлення, проте рекламний ринок йде попереду самих рекламодавців: понад 50% агенцій відновлюють комерційну діяльність в той час, як серед рекламодавців ця частка лише 33%.
- Близько половини агенцій очікує поновлення діяльності на рівні у другому півріччі 2022 року, натомість 59% рекламодавців не впевнені у строках поновлення роботи компанії.
Про агенції
- Понад 70% рекламних агенцій переривали роботу, але вже понад 50% відновлюють комерційну діяльність.
- Рівень комерційної завантаженості у більшості представників рекламних агенцій не перевищував 10%. У четверті агенцій рівень комерційна діяльність зупинилася.
- Близько половини (45%) опитаних рекламних агенцій очікує поновлення діяльності на рівні 75% у другому півріччі 2022 року.
- Задля підтримки бізнесу компанії були змушені скоротити заробітні виплати, скасувати виплату бонусів та відмовитися від оренди офісів.
- Третина рекламних агенцій планують виконати свої фінансові зобов’язання за актами виконаних робіт за грудень 2021-березень 2022 вже у квітні.
- Половина опитаних рекламних агенцій немає хедофісів, тому не можуть отримати підтримку на оплату рекламних кампаній за грудень-березень. 18% не планують звернення за такою підтримкою.
- Понад 50% опитаних рекламних кампаній запевняють, що виконують свої фінансові зобов’язання у межах умов контрактів.
Про рекламодавців
- 36% рекламодавців перервали комерційну діяльність. 29% з них вже відновили роботу.
- 26% рекламодавців зазначають комерційну завантаженість у березні на рівні 0%. Чверть рекламодавців оцінюють рівень комерційної завантаженості на рівнях до 10%.
- 59% рекламодавців не проводили рекламні активності у березні 2022. В цілому активності гравці не перевищували 50% у порівнянні із січнем.
- Понад половини рекламодавців були змушені скоротити заробітні плати працівникам, 37% опитаних відмовилися від виплат бонусів. 26% припинили виплати по боргових контрактах.
- Майже половині респондентів важко спрогнозувати поновлення рекламної активності, 19% сподіваються відновити її у травні.
- 37% рекламодавців не мають хедофісів поза межами України, тому не можуть очікувати на фінансову підтримку для оплати рекламних кампаній. 33% не робили звернень до своїх хедофісів.