70% рекламних агенцій в Україні призупинили роботу після початку повномасштабного вторгнення. Частина з них вже відновили роботу, але завантажені лише на 10%. IAB Україна опублікувала «Барометр стану цифрової індустрії у період бойових дій». Це дослідження ринку цифрової України в час війни. Редакція AIN.UA публікує найцікавіші факти.

Про ринок

  • Очікувано війна серйозно вдарила по рекламному ринку – 74% рекламних агенцій та майже 70% рекламодавці перервали свою комерційну діяльність.
  • Для оптимізації фінансового становища бізнес вдається до скорочення зарплати, відмови від бонусів. 24% рекламодавці також вимушені припиняти виплати по боргових контрактах.
  • Є надія на відновлення, проте рекламний ринок йде попереду самих рекламодавців: понад 50% агенцій відновлюють комерційну діяльність в той час, як серед рекламодавців ця частка лише 33%.
  • Близько половини агенцій очікує поновлення діяльності на рівні у другому півріччі 2022 року, натомість 59% рекламодавців не впевнені у строках поновлення роботи компанії.

Про агенції

  • Понад 70% рекламних агенцій переривали роботу, але вже понад 50% відновлюють комерційну діяльність.
  • Рівень комерційної завантаженості у більшості представників рекламних агенцій не перевищував 10%. У четверті агенцій рівень комерційна діяльність зупинилася.
  • Близько половини (45%) опитаних рекламних агенцій очікує поновлення діяльності на рівні 75% у другому півріччі 2022 року.
  • Задля підтримки бізнесу компанії були змушені скоротити заробітні виплати, скасувати виплату бонусів та відмовитися від оренди офісів.
  • Третина рекламних агенцій планують виконати свої фінансові зобов’язання за актами виконаних робіт за грудень 2021-березень 2022 вже у квітні.
  • Половина опитаних рекламних агенцій немає хедофісів, тому не можуть отримати підтримку на оплату рекламних кампаній за грудень-березень. 18% не планують звернення за такою підтримкою.
  • Понад 50% опитаних рекламних кампаній запевняють, що виконують свої фінансові зобов’язання у межах умов контрактів.

Про рекламодавців

  • 36% рекламодавців перервали комерційну діяльність. 29% з них вже відновили роботу.
  • 26% рекламодавців зазначають комерційну завантаженість у березні на рівні 0%. Чверть рекламодавців оцінюють рівень комерційної завантаженості на рівнях до 10%.
  • 59% рекламодавців не проводили рекламні активності у березні 2022. В цілому активності гравці не перевищували 50% у порівнянні із січнем.
  • Понад половини рекламодавців були змушені скоротити заробітні плати працівникам, 37% опитаних відмовилися від виплат бонусів. 26% припинили виплати по боргових контрактах.
  • Майже половині респондентів важко спрогнозувати поновлення рекламної активності, 19% сподіваються відновити її у травні.
  • 37% рекламодавців не мають хедофісів поза межами України, тому не можуть очікувати на фінансову підтримку для оплати рекламних кампаній. 33% не робили звернень до своїх хедофісів.