«Щоб вижити, потрібно було шукати нові рішення»: як онлайн-університет Choice31 виходить на ринки Казахстану, Грузії, Латвії та Литви

З початком повномасштабної війни український онлайн-університет Choice31, який у 2021 році запустила Netpeak Group, вийшов на чотири нові ринки: Казахстану, Грузії, Латвії та Литви. Журналіст AIN.UA розпитала СЕО та співзасновницю Choice31 Євгенію Глізер про те, чим вмотивоване таке рішення у цей непростий для бізнесу час, з якими труднощами стикається компанія за кордоном та якими є її перші успіхи там.

Євгенія Глізер, СЕО та співзасновниця Choice31

Що у роботі Choice31 змінилося з початком війни? Що компанія пропонує українцям сьогодні, коли багато хто втратив роботу?

Від самого початку свого створення Choice31 був і залишається онлайн-університетом. В цьому контексті наша робота не змінилася — ми продовжуємо навчати онлайн і під час війни. 

У нас є курси B2B-продажів для ринків США і Європи, B2B-маркетинг, безконфліктної комунікації, бізнес-англійської, Google-таблиці та профорієнтації. Також навчаємо трьом професіям: SEO, PPC та ASO. З початком війни ми продовжили працювати за всіма наявними напрямами. Запустили навчання нових потоків по професіям та суттєво знизили вартість курсів — йдеться про кілька сотень доларів.

Ми також адаптували усі наші продукти до моделі evergreen. Це означає, що людина може придбати готовий відеокурс, але без підтримки куратора, перевірки домашніх завдань, Q&A-сесій з викладачем та без нетворкінгу з іншими студентами. Паралельно так само можливо навчатися з усіма інтерактивними частинами.

Коли і чому вирішили виходити на нові ринки?

Ми повернулися до роботи через чотири дні після початку повномасштабної війни — на цей час у нас вже було рішення щодо виходу на ринки інших країн. 

До цього ми працювали лише в Україні, але зменшення попиту на наші продукти через війну було очевидним. Тож для того, щоб вижити, потрібно було шукати нові рішення. Одним із таких став вихід на нові ринки.

Це дозволило нам зберегти нашу команду, продовжувати перераховувати 50% від продажів до фонду гуманітарної допомоги, а також виконувати свою головну місію — допомагати людям змінювати професію.

Чому обрали Казахстан, Грузію, Латвія та Литву? 

У перший місяць війни ми досліджували і тестували ринки чотирнадцяти країн, переважно Європи та Азії. У нас були гіпотези, але ще не було остаточного рішення, у яких країнах варто продовжувати рухатись далі. Ми проводили онлайн-зустрічі і спілкувалися буквально з усіма, з ким могли. Так ми отримували інформацію про стан IT та digital-сфер у країні, попит на онлайн-навчання, специфіку менталітету, вподобання щодо навчального процесу. 

Врешті-решт, вирішили зосередитись на країнах, де нам швидко вдалося встановити контакти і сформувати партнерства.  Де у населення є запит на нетехнічні професії в IT і яким імпонуватиме наша методологія. Також важливим фактором є готовність мешканців інших країн платити за онлайн-навчання. 

Так ми почали наш вихід на ринки Казахстану, Латвії, Литви, вдалося сформувати декілька партнерств і в Грузії. 

Розкажіть про складнощі, пов’язані з міжнародною експансією. Як ви з ними справляєтеся?

Ми зіштовхнулися з усіма можливими труднощами. По-перше, на нових ринках нас не знають. А ми не знаємо їхню культуру, ще не відчули цільову аудиторію. Наш продукт не був адаптованим під ці ринки. По суті, ми заново створюємо бізнес під різні країни. Усе нове: маркетинг, скрипти продажів, нова адаптація продукту.

Найкраще спрацював аутріч, піар та парсинг контактів. Також ми просили допомоги у всіх, хто когось знає, зідзвонювалися і проводили зустрічі. Нам було неважливо, хто це, кожен міг допомогти порадами. Завдяки такому нетворкінгу нам вдалося вийти на ринок Казахстану. 

Ті, від кого ми цього не очікували, допомогли нам із контактами великих гравців на ринку. Справді спрацювало просити допомоги у кожного.

Ви написали, що на нових ринках у Choice31 вже є перші успіхи. Розкажіть про це детальніше. 

Нам вдалося почати інформаційну співпрацю з Astana Hub — найбільшим міжнародним технопарком IT-стартапів у Центральній Азії. Розраховуємо, що наша спільна робота продовжиться і за іншими напрямами.

Ми запартнерилися з Alem School — найвідомішою ІТ-школою у Казахстані. Плануємо проведення спільних заходів з digital-маркетингу, адже на це є значний запит у місцевих IT-спеціалістів. Також у Казахстані у нас вже є перші продажі. 

У деяких країнах нашими курсами зацікавилися місцеві онлайн-платформи. Так у нас з’явилися партнери у Грузії, які готові перекласти та озвучити наші продукти грузинською мовою. Те, що ми отримуємо дуже позитивні відгуки про наші курси з різних країн, справді надихає. 

Залишити коментар

Коментарі | 0

Пошук