Between the walls — студія дизайну інтер’єрів, яка існує на ринку вже понад два роки і спеціалізується на дизайні інтер’єрів, 3-D моделюванні, авторському супроводі з підрядниками. З моменту заснування, команда зіштовхнулася з двома кризами, але продовжила розвиватися. В інтерв‘ю для AIN.Business засновники Between the walls Андрій Анісімов та Вікторія Карєва розповіли про історію студії дизайну інтер’єрів, а також про те, як на бізнес вплинула війна.

Зародження студії: знайомство співвласників

Віка розробляла дизайни інтер’єрів, а Андрій займався консалтингом по первинному ринку нерухомості. Сім’я засновника майбутньої студії інвестувала в нову квартиру в Києві і шукала дизайнера для облаштування інтер’єру. Тоді Андрій познайомився з Вікою. Робота дівчини так вразила і надихнула всю сім‘ю, що Андрій вирішив змінити напрям своєї роботи і почав співпрацювати з дизайнером — це стало початком історії Between the Walls.

В перших числах жовтня 2019 року була створена торгова марка, а засновники почали залучати співробітників для масштабування.

Зображення в матеріалі: Between the walls

«Перш за все хочемо бути художниками»

Ще на етапі інвестування в нерухомість, Андрій помітив, що жителям нового, великого ЖК важко знайомитися із новими сусідами. Не завжди люди на одному житловому майданчику виходять на контакт, а з людьми з іншої секції сконтактуватися ще важче, не знаючи про них нічого. А  такі контакти є дуже важливими та корисними для сусідів. Тому, Андрій почав створювати крос-чати в Telegram з жителями одного житлового комплексу. Це було місцем, де люди, які живуть разом,  могли спілкуватися один з одним, знайомитися, допомагати, обговорювати актуальні питання та розв’язувати проблеми. 

Такі чати почали дуже швидко рости й розростатися в багатьох житлових комплексах. Найбільші чати нараховували тисячі людей. Люди часто там питають поради, діляться власними рекомендаціями. Саме завдяки цьому студія змогла привернути цільових клієнтів, нативно рекламуючи свої послуги. А після виконаної роботи і фінального ремонту, клієнти ділилися з сусідами рекомендаціями від свого імені – таким чином розросталися сарафанні рекомендації і якість нативного маркетингу. 

Коли ми заснували студію, то не хотіли бути ремісниками і просто робити креслення. Нашою метою було стати студією міжнародного рівня із найвищими стандартами якості. А це можливо лише за умови, якщо є продумані індивідуальні, унікальні проекти, де окрім функціональності існує власна родзинка та щось, що не було використано ні в кого до цього. Є щось сміливе, незвичайне і те, що відображає особливість клієнта. Для нас важливо реалізовувати дизайнерську думку. Це наш вектор, який ми обрали в самому початку і закладаємо у фундамент студії. Перш за все ми хочемо бути художниками. 

Ми розуміємо, що бізнес не може виконувати свою функцію без грошей. І часто, гроші є у тих клієнтів, з якими наші цінності можуть не збігатися, але які дуже хочуть працювати саме з нами. Тому, щоб студії дизайну інтер’єрів вижити у кризовий період, ми намагалися знаходити підхід до кожного з наших клієнтів аби мати можливість виплачувати заробітні плати.

Ми не знали, що буде завтра, чи будуть клієнти, але розуміли, що взяли на себе відповідальність — це та невелика команда, яка працює над спільною метою. Тому ми її завжди ставили і ставимо у пріоритет. Жодного місяця не затримували заробітні плати, навіть у найважчі часи. 

«Розраховували лише самі на себе»

На початку 2020 року студія почала залучати все більше проектів, а команда нараховувала чотирьох людей на фул-таймі. Починається пандемія, невизначеність, паніка, страх… 

Наша модель розвитку початково не була розрахована на жодні кредити. З самого заснування ми розраховували лише самі на себе і брали відповідальність за студію. Тобто, не діставали гроші з нашого бізнесу: якщо заробляли більше, аніж витрачали –  частину забирали собі у вигляді заробітної плати, а решта суми формувала нашу подушку безпеки на майбутнє. 

Коли світ поступово почав звикати до пандемії, а у нас почали з’являтися нові проекти, ми ще не могли повністю повірити, що все минуло. Ми максимально обережно ставилися до наших фінансів, відкладали на «чорний день». Адже пандемія показала, що він може настати набагато раніше, ніж того можна очікувати. Також важливим для нас було тримати планку відповідального бренду роботодавця. 

У нас були активні проекти, які вдалося закінчити під час карантину, але надалі знаходити клієнтів в Україні було все важче, тому ми прийшли до формату аутсорс-клієнтів за кордоном. Звичайно, ми не можемо повністю реалізувати дизайн з авторським наглядом в країні, де не присутні особисто, але можемо виконати свою частину креслень і роботи, яка нам під силу віддалено. Це не основна діяльність студії, до якої прагнемо, але та сфера, яка може надати паливо для життя. Тому почали контактувати з міжнародними студіями – великими й маленькими. Цієї роботи вистачало для того, щоб підтримувати бюджет компанії, виплачувати заробітну плату та рости, навіть за умови, що в Україні проектів не було. 

Саме завдяки першому карантину і розвитку нашого бюджету всередині студії, ми зрозуміли, що зараз влучний момент  для інвестиції в маркетинг. Тоді разом із маркетинговою агенцією розробили айдентику, створили соціальні мережі та почали просувати наш бренд онлайн. 

«Впливали й внутрішні проблеми»

Наприкінці 2020 року сфера дизайну інтер’єрів почала набирати все більших обертів серед людей. Ми отримали визнання, як дизайн-студія і нас часто рекомендували наші клієнти. Тоді був найважчий етап розвитку студії, коли прийшла друга хвиля пандемії, адже криза вдарила по нашій команді. 

Ми виросли до 10 людей на фултаймі й серед них захворіли всі. Нам довелося призупинити всі проекти та діяльність до відновлення стану працівників. Одночасно, клієнти не хотіли очікувати більше для реалізації дизайну у квартирі. 

Після одужання не всі колеги мали змогу працювати у попередньому форматі, а деякі хотіли змінити сферу діяльності. Окрім зовнішніх факторів на нас впливали і внутрішні проблеми, які варто було вирішувати швидко. Тоді відбулася низка факторів, яка сформувала у нас критерії для відбору клієнтів. Це було періодом зростання студії, яка в очах клієнтів ставала тією, чию думки я дослухаються та цінують. 

Всі цінності, які існують у нас, не з’явилися одразу. Ми приходили до усвідомлення моментів і структури роботи на власних помилках. Так, на початку 2021 року ми почали здійснювати авторський нагляд лише з власними підрядниками, оскільки це підвищувало якість роботи. Так ми могли доводити дизайн від картинки з візуалізацією до фінальної фотосесії з результатом.. 

Лютий 2021 року вніс фундаментальні зміни в структуру нашого бізнесу. Ми почали залучати комплектаторів — людей, які ведуть комунікацію з постачальниками та підрядниками, організовують своєчасні доставки для кожного з етапів ремонту, шукають одиниці товару, які використовуємо в дизайні та формують таблиці з цінами і даними про те, де предмет можна дістати. Завдяки цьому ми змогли розвантажити наших дизайнерів та оптимізувати ефективність роботи команди. Так ми випередили багато місцевих дизайн-студій на роки вперед. Сьогодні ми вже не уявляємо, як можна створювати дизайн інтер’єру без комплектатора в команді.

«Найбільша криза, яку ми пережили, – війна в Україні»

Ми розвивали якість проектів. Клієнтів ставало більше і вони довіряли на 100%, хотіли разом довести дизайн до фінальної реалізації. Ми краще продавали себе як експерти, тому клієнти почали до нас прислухатися. Міжнародні медіа публікували наші роботи, тому впізнаваність тоді почала зростати.

Кінець року завжди відслідковується спад активності, адже люди в очікуванні свят, зводять річну бухгалтерію, тож відкладають ремонт на новий квартал. Цього року ситуація була ще більш підсиленою, адже на слуху була основна тема – війна. Люди боялися витрачати зайвий раз кошти на ремонт, адже невідомо, що буде завтра. Тим більше, ціни виросли кратно. Це стало ще однією причиною не вкладати в ремонт та нерухомість першочергово на фоні війни. 

Після пандемії вартість ремонту дуже виросла, а дизайн став дорогою послугою навіть у найбюджетнішій реалізації умеблювання і матеріалів. Вартість матеріалів за два роки виросла у 2,5 рази — одні й ті самі меблі не змінилися у якості, але тепер коштують набагато більше.  

У нас були активні проекти, тому студія не зупинила роботу на цей час. Наш обережний підхід до фінансів поглибився, тому ми відкладали ще більше на подушку безпеки. Саме це допомогло у лютому виплатити стовідсоткові заробітні плати всім співробітникам, яких вже було 13. 

Найбільша криза, яку ми пережили – війна в Україні. 24 лютого 2022 року ми зустріли вдома та сказали не їхати в офіс тим, хто хвилюється з приводу ситуації ще за день до цього. Ринок повністю перевернувся. Навіть активні проекти зупинилися через психологічний фактор або недостатність кошт. А в нашу вже закінчену та здану в експлуатацію квартиру в Києві прилетів снаряд. 

Ми думали про роботу, але і одночасно про те, як можемо бути корисними – допомагати, рятувати людей та тварин. Тому почали займатися волонтерством і знаходили себе там, де це було найбільш необхідно.

Співзасновник студії Андрій в перші дні війни створив волонтерську організацію в Чернівцях, разом з якою доставив ЗСУ 1183 бронежилети, десятки тонн гуманітарної допомоги, квадрокоптери, тепловізори, шоломи й багато іншого. А співзасновниця Віка рятує покинутих котів з Києва. 

«Продовжували шукати проекти»

В середині березня ми зрозуміли, що варто повертатися до розвитку студії. Думати, що робити далі. Ми продовжували шукати проекти за кордоном, в той період, коли проекти в Україні були на стадії заморозки. Почали самостійно робити розсилки серед потенційних клієнтів і це давало свої плоди – допомогло тримати команду і виплачувати всім за роботу. При цьому, як співзасновники, брали собі найменше серед усієї команди – 1/8, 1/4 чи навіть нічого за цілий місяць від попередньої заробітної плати, коли деякі співробітники навіть отримували 100% за свою роботу в певні місяці. Перш за все, ми піклуємося про наших людей і підтримуємо їх, коли це так важливо. 

«Кожна весна — новий виклик»

Наразі стан проектів в Україні не можна передбачити на 100%. Люди повертаються і навіть інвестують в нерухомість, але не в таких обсягах, як до війни, особливо якщо не говорити про західні регіони. Ремонти і матеріали знову подорожчали мінімум вдвічі через логістичні проблеми. 

Between the walls — антикризова студія дизайну інтер’єрів. Ми існуємо два з половиною роки і кожного року зіштовхуємося з кризою. Кожна весна — це новий для нас виклик, з яким потрібно впоратися, щоб стати сильніше. Це навчило нас новим форматам роботи з клієнтами, зробило сильнішим як команду і як студію. 

Є великий фактор ризику і ми розуміємо, що завтра криза і війна не скінчаться. Але віримо, що у перспективі майбутнього, у вітчизняних проектів є велике майбутнє, адже країна набуває міжнародного визнання, а попит стане більшим, ніж до цього. 

Щоб втриматися на плаву зараз і підтримувати українську економіку, ми не зупиняємо роботу. Ми не скоротили жодного члена команди, продовжуємо виплачувати заробітні плати і залучаємо нових колег, які підсилюють студію. Беремо нові аутсорс-проекти за кордоном, щоб розвивати економіку та поступово повертаємося у відновлення роботи з вітчизняними проектами. Віримо у наше майбутнє і перемогу!