Із початком блекауту український сервіс каршерінгу Getmancar переживає непрості часи. Без інтернету важко комунікувати з користувачами, автівки блокуються із речима водіїв всередені, а моделі машин на карті «літають» під час повітряних тривог. Журналіст AIN.UA поговорив із засновником компанії Тарасом Гетманським про основні виклики під час відключень електроенергії.
Зникнення мобільного інтернету
Це виведення з ладу комунікації не тільки з авто, але і з користувачем. Питання з авто можна вирішити і без інтернету, а от що робити, коли у користувача немає звʼязку поки незрозуміло. Окрім того є такі підступні випадки, коли смартфон показує LTE, а де-факто швидкість гірше за edge.
Роумінг операторів
Це один із нових викликів. При тому, що це класна штука і фактично дозволяє користуватися всіма операторами, нам вона нанесла певну шкоду. Наше обладнання має можливість працювати одночасно з кількома операторами і в цивільних умовах ми готові до того, що один оператор не працює, а другий або третій працюватиме.
Обладнання “це розуміє” і починає самостійно шукати підключення, це відбувається протягом кількох хвилин: 1-2 хвилини, іноді може бути довше, але це вже залежить від прийому сигналу, місця. Роумінг фактично вказав обладнанню, що оператор працює, тому воно починає перемикатися на іншого оператора не змінюючи сімку. І тут виник дисонанс, який потягнув за собою повну прошивку обладнання, яку ми робили більше 2 тижнів. Майже 95% авто перепрошили дистанційно, встигли до блекауту, але 5% все ж таки прийшлось прошивати по місцю.
Зникнення стаціонарного інтернету
Це виклик для підтримки, адже робота з системою та допомога користувачам повністю звʼязана з інтернет. Це і телефонія і система керування сервісом, і месенджери.
Завантаження
Другий удар на себе прийняла служба ІТ, адже всі оновлення робляться в неробочі години сервісу, і тут одразу ж кілька проблем від інтернету до світла. На одному з останніх впроваджень під час заливки оновлення до бази вимкнуло спочатку світло, потім зник інтернет.
Результат – певні помилки, що виникли, адже ми недозалили шматок коду і дозаливали його вже мануально. Вийшло як в казці про дівчинку, що плела сорочки своїм братам-лебедям, аби вони знову стали принцами, коли на останнього брата трохи не вистачило кропиви на сорочку. Саме завантаження нам стримує запуск в Грузії, адже нам потрібно робити його майже щоденно і це значний обʼєм інформації, що потребує постійного і чіткого звʼязку.
Робота підтримки
Окрім того, що ми маємо проблеми з інтернет і світлом, ми отримуємо безліч звернень і вони про те, що у когось не вийшло орендувати машину чи пропав інтернет. Навантаження шалене, і ми повинні всім допомогти. Адже не дивлячись на будь-яку ситуацію, люди є нашими клієнтами, вони повинні споживати сервіс, а ми не повинні їм розповідати: «знаєте це війна…».
Локація авто постійно збивається і машини «літають» по карті
Як тільки вмикають повітряну тривогу, 30% авто «летять». Думаю — це ЗСУ навмисне створюють перешкоди, аби ракети ворога збивалися з координат. Якщо проблема із авто в статиці вже вирішена, то помилка з автомобілями, що рухаються — ще існує. Іноді, через такі неполадки, виявляється, що людина за поїздку в 30 хв проїхала 3000 км. Звісно ми не стягуємо гроші за такі помилки.
Про користувачів
Багато людей розуміють, що в нас є проблеми, але іноді бувають і критичні ситуації. Одного дня зі сльозами телефонувала жінка, в неї був перший досвід з нашою компанією. Вона ридаючи розповіла, що звʼязок пропав, а речі в авто. Їй подарували бонуси на кілька годин поїздки, кошти за поїздку, що була на 1 добу повернули повністю. В цей час хотілося їхати особисто і рятувати жінку.