Відключення світла завдають клопотів українським бізнесам. Зокрема тим, чия робота безпосередньо пов‘язана з функціонуванням електрообладнання, яке необхідне для виробництва товарів. Однією з таких компаній є «Галяля балувана», напівфабрикати якої продаються по всій країні. AIN.Business розпитав представників бізнесу про те, як вдалося налагодити роботу, та яких втрат завдають відключення.
«Продажі впали на 40%»
Після 10 жовтня 2022 року, коли відбулися перші масштабні обстріли енергетичної інфраструктури, продажі дуже впали. Об’єми виготовлення продукції спочатку зменшили, зупиняли цеха, бо не було такої реалізації. Продажі впали на 40%. На сьогодні ніби вирівнюються показники, які були перед відключеннями, але не довоєнні. Зараз фіксуємо певні незручності в роботі.
Основна проблема — це виробництво. Холодильники — це не основне, основним є цех, де стоїть професійне обладнання (м’ясорубка, тістораскатка, камери шокової заморозки). Працюємо далі, підлаштовуємося під графіки, та закупили додаткове обладнання для роботи.
«Не працює оргтехніка»
Якщо говорити про магазини, то там морозильні камери можуть тримати температуру до 5 годин. Вони витримують, але одночасно не працюють термінали, немає можливості сплачувати картками. Не працює також оргтехніка, щоб обслуговувати покупців.
Наприклад, є позиції, які виготовляємо під замовлення на окремі магазини, — не встигаємо по термінам, йде затримка, маємо недоотриманий прибуток. Була ситуація, коли світло було всього пару годин на день, продукція «потекла» — щось подали за безцінь, щось викинули.
Сподівамося, що невдовзі ситуація налагодиться. Хоча ми фіксуємо ріст продажів, живемо в очікуванні, що подальших падінь не буде.