З часу повномасштабного вторгнення росії, спостерігаємо в Україні чергову потужну хвилю волонтерства. Його розміри сягнули нечуваних раніше сум пожертв, швидкості донатів, кількості тон доставленої гумдопомоги чи закуплених дронів. Та найважливіше – для мільйонів українців волонтерство стало одним зі способів об’єднатись заради спільної мети. 

Команда OpenTech

Протягом двох останніх років в SoftServe розвивають також і технологічне волонтерство, яке доповнило волонтерську діяльність компанії, та набуло нових масштабів, починаючи з лютого. В компанії діє проєкт OpenTech, в межах якого працівники на pro bono засадах створюють цифрові продукти для суспільно важливих ініціатив, громадських чи благодійних організацій, культурних та урядових установ. За останній рік команди створили 17 проєктів, які допомогли мільйонам користувачів у різних сферах.

З нагоди Всесвітнього дня волонтера, SoftServe розповідає про 5 знакових проєктів, над якими працювали волонтери компанії протягом 10-місячного періоду війни, та які мають на меті допомогти українцям вистояти, а Україні – перемогти. 

Платформа Damaged in UA, яка допоможе оцінити матеріальні втрати української інфраструктури від війни

На платформі Damaged in UA збирають усі можливі факти руйнувань української інфраструктури та нерухомості під час війни. Ці дані потрібні українському уряду для оцінки збитків, яких зазнала держава та громадяни України внаслідок російської агресії та формування позовів до Росії у міжнародних судах про відшкодування цих збитків. На платформі також збирають свідчення таких руйнувань, до яких може долучитись кожен.

Ініціатива створення платформи належить KSE Institute (аналітичним центром при Київській школі економіки) спільно з Офісом Президента, Мінекономіки, Мінреінтеграції, Мінінфраструктури, Мінрегіонрозвитку. Команда SoftServe працювала над технічною частиною створення сайту.

Тарас Холопкін, Transformation platforms Director, SoftServe та керівник команди, яка створювала Damaged in UA:

Волонтерство для мене – це приносити користь іншим, не очікуючи будь-чого натомість (ані грошей, ні подяки). Я займався волонтерськими проєктами й до війни, та після 24 лютого бажання приносити користь державі та людям «загострилось» в рази. Тож я звернувся до OpenTech команди з проханням запропонувати проєкти, де я міг би працювати й долучати свою команду. І також організовувати команди з так званого bench (люди в компанії, які тимчасово не мають активного проєкту). На сьогодні я провів понад 10 волонтерських проєктів з різними типами залученості. Хоч волонтерського посвідчення ще не маю, але я знаю точно що приношу користь там, де це від мене залежить сьогодні. Проєкт Damaged in UA належить до класу урядових – тому тут була нагода допомогти не лише звичайним людям, які будуть його використовувати, але й державі. Слава Україні!


Оновлений сайт для Фонду «Повернись живим», завдяки якому найвідоміший український Фонд може ефективніше допомагати війську

Команда Open Tech зробила редизайн сайту для найвідомішого українського Фонду компетентної допомоги армії «Повернись Живим» . Оновлений сайт став для Фонду можливістю швидше та ефективніше допомагати війську, зокрема, швидше і безпечніше надсилати пожертви для армії та донейти для підтримки команди.

ІТ-спеціалісти SoftServe покращили безпеку сайту, зовнішній інтерфейс та зручність для користувачів, перевели його на сучасну хмарну інфраструктуру, а також оптимізували для внутрішнього користування й адаптували систему управління контентом (CMS), відповідно до потреб організації. 

Олександр Кіріков, Abiliton Business Analyst та волонтер на проєкті:

Я прийшов на цей проєкт ще до початку повномасштабного вторгнення, та з розумінням, що справа важлива та корисна. На проєкті я бізнес-аналітик, консультант, та іноді навіть психолог для команди та замовника, адже активна фаза роботи над проєктом припала на перші місяці війни, які були дуже психологічно важкими для всіх українців. Як на мене, волонтерство – це можливість для енергійних людей зробити світ кращим, і винагорода тут – відчувати, що справа дійсно приносить користь.


Мобільний додаток «НУМО Розвивальні ігри» для дітей, який працює в умовах поганого Інтернет-зв’язку

Сотні тисяч українських малят вимушені сидіти у сховищах під час тривог або переносити довгу дорогу в пошуку безпечного місця. Ті ж батьки, які вже перебувають за кордоном, не завжди можуть приділити достатньо уваги малечі тощо. Волонтери SoftServe спільно з ЮНІСЕФ створили додаток з розвивальними та цікавими іграми для дітей від 0 до 6 років. Рішення є простим та легким, щоб можна було завантажити за умови поганого інтернету. Також додаток може працювати офлайн після його завантаження та реєстрації.

З додатком «НУМО розвивальні ігри» дитина зможе самотужки розвиватися, мати корисне дозвілля, займатися пізнавальними активностями, розвивати ключові навички й, наскільки це можливо, відволікатися від війни. 


Платформа дистанційного навчання для університетів, якою можуть скористатись українські студенти, аби не випасти з навчального процесу через війну

Через війну в Україні значна частина університетів та коледжів стикнулася з проблемами переходу на дистанційне навчання ще сильніше, ніж у період COVID-19. Сьогодні багато навчальних закладів фізично зруйновані, а викладачі відсутні або не можуть працювати.

Але коли цегляний університет не може функціонувати, віртуальний університет може стати розв’язанням проблеми. Тому волонтери SoftServe спільно з Міністерством освіти та науки України для сприяння цифровій трансформації вишів створили інтегровану платформу, де буде консолідовано весь контент, актуальну інформацію для ВНЗ та учнів щодо дистанційного навчання.

Михайло Ніколаєв, Project manager та волонтер на проєкті:

Ця платформа може змінити підхід до навчання в цілому, вона допоможе студентам стати більш гнучкими та вивчати теми, які їх цікавлять більше, а відтак, і збільшити залученість в навчальний процес. Ми знаємо, що багато українців зараз не можуть відвідувати навчальні заклади через переїзд, окупацію і зруйновану інфраструктуру. Після війни нашій країні будуть потрібні професіонали, які допоможуть відбудувати Україну і мені дуже приємно долучитись до підтримки МОН своєю експертизою. Я вважаю, що волонтерство це важливо у такі складні часи. Кожен, хто може, повинен робити свій внесок, і IT-спеціалісти не повинні залишатись в осторонь. Є ті, хто вступили в ІТ-армію, хтось займається хакерством, а наша команда намагається підтримати важливі ініціативи, які можуть допомогти українцям. Я вважаю, що це один із найкращих способів інвестиції часу. Дуже пишаюсь, що SoftServe підтримує ініціативи, які допомагають країні та людям.


Платформа Паляниця.Info, яка допомагає знайти необхідну допомогу чи ГО в будь-якому місті України

З початком повномасштабної війни, спеціалісти компанії SoftServe та волонтери Української волонтерської служби спільно створили ресурс для систематизації запитів від потребуючих. Palyanytsia.Info — платформа для швидкого пошуку гуманітарної та волонтерської допомоги в усіх областях України. На платформі налаштовано зручний фільтр за категоріями та локаціями. Користувач зможе знайти необхідний фонд чи громадську організацію та отримати допомогу: евакуація, житло, ліки та інше.

Волонтерська робота в SoftServe триває – зараз ІТ-фахівці працюють над 7 новими проєктами, які завершать вже наступного року.

За словами Таїсії Братасюк, координаторки OpenTech проєктів, за останні місяці в компанії побільшало охочих долучатись до волонтерства:

У нас постійно змінюється кількість волонтерів, адже щодня до проєктів долучаються нові спеціалісти. Зараз – це 500+ наших колег за 2022 рік. Для розуміння, це вдвічі більше ніж за попередні 2 роки існування програми. Якщо в перші дні повномасштабного вторгнення ми розуміли, що потрібно щось робити, кудись долучатись і процеси були досить хаотичними. То наразі ми вже маємо систематизовану роботу, конкретні напрямки, з якими готові працювати і неймовірних людей, наших колег і партнерів, готових наближати нашу спільну Перемогу.