В 2022 році компанія Glovo почала активно запускати власні віртуальні бренди — формат онлайн-закладів, що працюють на базі реальних. Партнером Glovo Concept може стати будь-який ресторан, що має кухню, персонал, та є підключений до доставки Glovo. Як зазначають в компанії, таким чином франчайзі мають змогу підвищити прибуток і оптимізувати операційні витрати.

AIN.Business поспілкувався з директоркою компанії Glovo в Україні Мариною Павлюк і розповідає, як відкрити франшизу віртуального ресторану на базі власного закладу.

Зображення в матеріалі: Glovo

Що таке віртуальні ресторанні бренди

Віртуальні бренди — це формат громадського харчування, що від початку є органічною/нативною частиною екосистеми ринку доставки їжі. Це професійний ресторан без гостьового залу, що доступний для клієнтів лише в онлайні. Тобто ресторанна кухня отримує замовлення від клієнтів через сайт або додаток і реалізує свої страви через доставку або самовивіз.

Часто віртуальні бренди запускають на базі фізично відкритих закладів. Наприклад, коли страви кількох брендів з суміжними меню готують на одній кухні, але для замовлення гостей у залі доступний один бренд, а для замовлення доставки — вже інший.

Така бізнес-модель приваблює рестораторів можливістю швидкого запуску з невеликими інвестиціями. Віртуальні бренди дозволяють рестораторам:

  • бути мобільними, експериментувати з новими меню, не витрачаючи бюджети на інтер`єр та персонал гостьового залу;
  • підвищувати продуктивність й ефективність персоналу кухні та розв`язати проблему «неактивних» годин у закладі.

Віртуальні бренди Glovo працюють у форматі франшизи — це передбачає їх передачу у користування партнерським закладам на певних умовах.

Наразі у рамках Glovo Concept розроблено й впроваджено сім віртуальних брендів: Just Doner (східна кухня), Salat Mix (здорове харчування), The Шніцель (європейська кухня), Lunch box time (українська кухня), ШніцBurger (американська кухня), Mr Burrito і TA-CO (мексиканська кухня).

Також у застосунку є унікальний віртуальний бренд Food Court, що об’єднав одразу кілька брендів. Завдяки йому користувач до одного замовлення може додати страви з Lunch Box time, Just Doner чи інших, і при цьому платити лише за одну доставку.

Вимоги до партнерів

Потенційні партнери Glovo — це ресторатори зі спеціальним технологічним приміщенням, персоналом та власним робочим ресторанним брендом. Бренди від Glovo Concept позиціонуються саме як формат додаткового бізнесу, що допоможе партнерам підвищити прибуток та оптимізувати операційні витрати.

У проекті Glovo Concept важливо, щоб потенційний партнер:

  • мав власний заклад, бренд, персонал кухні;
  • вже був підключеним до платформи Glovo і демонстрував позитивні метрики роботи: час приготування, низький відсоток скарг і скасувань замовлень;
  • мав успішно налагоджені операційні процеси, дотримувався стандартів HACCP (Hazard Analysis and Critical Control Point);
  • був відповідальним за належне ведення франшизи.

Вибір локації

Станом на грудень 2022 року віртуальні бренди доступні для замовлення у трьох містах: Києві, Дніпрі, Кропивницькому. Найближчим часом компанія планує запустити бренди від Glovo Concept в Одесі, Львові, Вінниці.

Перш ніж пропонувати той чи інший бренд потенційним партнерам, компанія проводить кількісний та якісний аналіз ресторанної інфраструктури міста. Наприклад, моніторить кількість, трафік, завантаженість представлених брендів у застосунку Glovo. Також Glovo аналізує асортимент видів страв і кухонь у тому чи іншому районі міста.

«Наше основне завдання — не створювати додаткову конкуренцію для партнерів, а навпаки додати контент в той район чи регіон, де його бракує. Тобто проєкт Glovo Concept орієнтований на незавантажених партнерів, які можуть збільшити кількість замовлення через альтернативне меню та райони міст зі слабко розвиненою ресторанною інфраструктурою», — розповіла Марина.

Також у Glovo є вимоги до кухонної локації, де планується запуск франчайзингової точки. Зокрема, перевіряється технологічне приміщення партнера на відповідність стандарту HACCP, що регламентує порядок безпеки харчових продуктів.

Умови співпраці

У рамках франшизи Glovo пропонує партнерам:

  • навчання персоналу та аудит процесів,
  • операційні та технологічні стандарти (технологічні карти, бланки, чек-листи, інструкції),
  • забезпечення постачальниками продуктів,
  • маркетингову підтримку.

Комерційні умови співпраці передбачають суму поточного відсотка комісії партнера на платформі Glovo та 5% роялті. Розмір роялті нараховується відповідно до суми продажів франчайзера.

«Такий формат співпраці дозволяє партнерам з мінімальним ризиком та інвестиціями урізноманітнювати пропозицію для користувачів, оперативно збільшувати кількість замовлень на доставку, забезпечувати кухню стабільним завантаженням», — пояснила Марина.

Процес запуску точки

Процес запуску віртуального бренду на базі партнера реалізується у кілька етапів.

  • Якщо кухонне приміщення партнера успішно пройшло перевірку на дотримання стандартів HACCP, Glovo укладає договір і передає у користування так званий «портфель франшизи». У ньому консолідовано всю інформацію щодо стандартів ведення франшизи: технологічні посібники/карти, санітарні рекомендації, інформери та чек-листи для контролю якості ведення франшизи, контакти  постачальників та бланки замовлення.
  • Після ознайомлення партнера з усіма матеріалами, Glovo переходить до навчання персоналу. Навчання проводяться на локації партнера, на яких персонал знайомиться зі специфічною документацією (бланки, чек-листи, технологічні карти) та технологією приготування.
  • Далі — безпосередньо запуск, що передбачає створення «обкладинки» бренду у застосунку Glovo та відкриття доступу до замовлень для користувачів.
  • Контроль ведення франшизи. Після запуску бренду в застосунку, Glovo контролює основні аналітичні метрики:
    • час приготування замовлення,
    • позитивні та негативні відгуки,
    • відсоток скасованих замовлень з причин франчайзі,
    • відсоток часу присутності віртуального бренду на платформі відносно графіка роботи фізичного закладу,
    • динаміка замовлень.

Також Glovo звертає увагу на практичні показники, наприклад,  проводить аудит технології та організовує замовлення «таємного покупця». Разом ці метрики забезпечують успішне функціонування брендів у системі франчайзингу.