MacPaw провела опитування на тему бренду роботодавця серед продуктових ІТ-компаній України. Згідно з результатами, кандидати переважно звертають увагу на атмосферу в компанії, позитивні відгуки команди та фінансову стабільність компанії.
Коротко
- Більшість респондентів вважають, що вихід із російського ринку, фінансова допомога армії та оплата праці спеціалістам, які проходять військову службу — обов’язковий мінімум заходів, які має ініціювати компанія для підтримки України.
- 61% респондентів звертає увагу на атмосферу та позитивні відгуки команди при виборі компанії для співпраці.
- 1,6% опитаних спеціалістів враховують наявність корпоративної програми підтримки ментального здоров’я при виборі компанії.
- Найбільш популярними джерелами інформації про ІТ-сферу для респондентів є профільні медіа, особисті знайомства та соціальні мережі.
- 26,6% опитаних спеціалістів точно або скоріше погодяться на співпрацю з компанією, яка є резидентом «Дія.City».
Пріоритети кандидатів
Одне з ключових питань дослідження стосувалося характеристик, які спонукають спеціалістів до співпраці з ІТ-компаніями. За досвідом чисельних попередніх досліджень аналітична команда MacPaw дійшла висновку, що ключовими факторами є рівень оплати, соціальний пакет та набір технологій. Проте, якщо відкинути ці фактори, кандидати переважно звертають увагу на такі характеристики:
- Атмосфера в компанії та позитивні відгуки команди (61%),
- Фінансова стабільність компанії (54,6%),
- Можливість професійного розвитку та навчання (54%),
- Чесність комунікації (49%),
- Громадянська позиція керівництва, що збігається з позицією кандидата (39,3%).
Корпоративні заходи на підтримку України
У MacPaw попросили респондентів оцінити значущість найбільш поширених практик. Дані, зображені на графіку нижче — відносні позиції, які базуються на середніх значеннях оцінок респондентів за шкалою від 1 до 11, де 1 — найменш значуща практика, а 11 — найбільш значуща. Так, обов’язковим мінімумом заходів для роботодавця є:
- Вихід з російського ринку (7,5 балів з 11),
- Регулярна фінансова допомога армії (6,5 балів з 11)
- Оплата праці спеціалістам, які проходять військову службу (5,9 балів з 11).
Канали комунікації з кандидатами
Профільні медіа (72,1%) та особисті знайомства (62,4%) мають найбільшу популярність серед каналів комунікації з кандидатами. Сторінки у соціальних мережах є основним джерелом інформації про IT-галузь для 37% спеціалістів, але також 25,2% респондентів надають перевагу сторінкам ІТ-компаній у соціальних мережах, а ще 14,3% — сторінкам менеджменту компаній, тож соціальні мережі — один із лідерів.
Співпраця з резидентами «Дія.City»
Ще в грудні 2021 року, за результатами опитування DOU, 78% IT-спеціалістів не підтримували проєкт «Дія.City», а 23% — планували одразу припинити співпрацю з компанією, яка стане резидентом. Цьогоріч опитування MacPaw охоплювало лише спеціалістів, які співпрацюють з продуктовими IT-компаніями. Тому респонденти з великою ймовірністю мали досвід співпраці з резидентами Дія.City або отримували відгуки від знайомих зі сфери.
- 53% з них зазначили, що резидентство компанії у «Дія.City» жодним чином не вплине на їх рішення про співпрацю;
- 26,6% — точно або скоріше погодяться на співпрацю;
- Лише 6,9% респондентів зазначили, що точно або скоріше не співпрацюватимуть із такою компанією.
Демографія респондентів
- Опитування тривало з 25 жовтня по 9 грудня. До дослідження долучилися 403 спеціалісти з понад 10 продуктових компаній, зокрема Jooble, Petcube, Reface, Uklon, «ЛУН» та інших.
- Вік більшості (66,7%) опитаних респондентів варіюється в межах 26-35 років. 54.7% з тих, хто взяв участь у дослідженні — жінки.
- На момент участі у дослідженні 78.1% спеціалістів проживали в обласних центрах України та менше ніж 10% з них — за кордоном. Водночас більш ніж половина опитаних змінювали місце проживання з початку повномасштабної війни (41,4% — по Україні, 20,4% — за кордон).
- Найчастіше участь у дослідженні брали Software Engineers (15,7%), наступними йдуть Marketing specialists (9,3%), HR specialists (8,6%) та QA Engineers (8,2%).
- Майже рівномірно у дослідженні брали участь Middle (30,9%) та Senior-спеціалісти (26,4%). Найнижча залученість була у представників топменеджменту.