У липні 2021 року Єлизавета Глотова та Марина Гусак відкрили свій перший заклад Namelaka. До цього кондитерська працювала два роки як студія. Станом на кінець 2022 року в команді виробництва було 130 працівників, та автопарк машин, щоб здійнювати доставку товарів на 113 000 підписників в Instagram.
Автори Telegram каналу «Реве і стогне ресторатор» розпитали співвласниць кондитерської, як їм вдалося відновити роботу під час війни та зберегти попит на продукцію. AIN.Business переповідає.
25 лютого 2022 року у цеху Namelaka відкрили продовольчий штаб. Працівники, які залишилися в місті та волонтери готували там й годували близько 1000 людей щодня.
У травні Марина та Єлизавета вирішили відновити роботу кондитерської. За їхніми словами, все потрібно було починати спочатку: наповнювати склади та морозильні камери, ремонтували чи купувати печі для випікання десертів тощо.
Налагоджуючи роботу, підприжмниці спочатку оптимізувли всі процеси й домовилися з постачальниками. Тоді запустили тендери на упаковку та перерозподілили всі обов’язки між членами команди. Крім того, бізнес скоротив зарплати працінвикам на перший час: 70% від повної, а через три місяці вже виплачували 100%.
Кондитерська Namelaka й до війни могла похвалитися довгими чергами. Після відновлення роботи у травні, за словами підприємниць, черги повернулися. Загалом, діляться Єлизавета й Марина, важливо дотримуватися трьох основних пунктів: вже мати якісний та цікавий продукт, налагодити правильну комунікацію зі споживачами та створити атмосферу, куди гості захочуть приходити до вас. Окрім того, важливо:
- Бути гнучким. З початку війни було зрозуміло, що клієнти не матимуть потреби замовляти великі торги. Кондитерська почала виробляти менші й дешевші десерти. А також зменшила мінімальну суму замовлення.
- Дивувати споживачів. Команда щотижня готувала новинки в меню й присвячувала перемогам України: роздавало безкоштовно ескімо з кавунами, коли звільнили Херсон; робили колекцію з Патроном на День козацтва.
- Приділяти увагу декору. Навіть під час війни заклад був прикрашений живими квітами.
- Піклуватися гостями. Команда пригощає гостей фірмовими горішками зі згущеним молоком чаєм та видають теплі ковдри відвідувачам, які стоять в черзі.
- Брати участь в соціальних проектах. Кондитерська виробляла колекції солодощів з українською символікою, продавали пташине молоко, щоб зібрати на дрони, а кошти із замовлень, зроблені гостями на день відкриття закладу, перечислили на ЗСУ.
- Комунікувати з відвідувачами. Коли відключали світло, то створювали вечори при свічках. А коли придбали генератори – заклад запрошував гостей через соцмережі приходити, аби зарядити телефони чи працювати. Також в Namelaka створили коворкінг-стіл та збільшили посадку на 15%.