В листопаді 2022 року команда української компанії Sommo запустила DYVO — додаток, який за допомогою технології Stable Diffusion генерує різноманітні зображення на основі фото, завантажених користувачами. За 4 тижні вдалось розробити web, Android- та iOS-додатки з нуля, а ще за місяць — залучити перші 100 000 користувачів. На порталі DOU співзасновник проекту Андрій Бас розповів, як це вдалося. Редакція AIN.UA обрала найцікавіше з авторської колонки.

В чому була ідея?

  • Наша ідея полягала в тому, щоб створити сервіс, який дозволяє в один клік генерувати багато різноманітних зображень на основі фото. Все має бути дуже просто, оскільки аудиторія є максимально широкою — починаючи від AI-фанів, до звичайних користувачів соцмереж (контент для Instagram, TikTok, Facebook).
  • Для генерації аватарів ми вирішили використовувати Stable Diffusion, модель для створення зображень на основі текстових описів, та DreamBooth, алгоритм дотреновування таких моделей (або це іще називають fine-tuning).
  • Ми хотіли зробити процес створення швидким, а зображення якісними і різноманітними, щоб їх можна було використовувати всюди — від професійних акаунтів в LinkedIn до фантазійних кіберпанк-аватарів для комп’ютерних ігор.

Як заощадити на процесорах?

  • Як тільки користувач завантажує зображення та натискає кнопку «Створити аватар», починається процес генерації. У цей момент система шукає вільний графічний процесор (Graphics processing unit, GPU) для обробки зображень. Кількість та доступність цих графічних процесорів визначають, наскільки швидко користувач отримуватиме аватари.
  • Ми зрозуміли, що купівля графічних процесорів не є варіантом, тому що це занадто дорого. Оренда одного GPU обійшлася б нам приблизно $300-400 на місяць, що також нерентабельно, враховуючи вартість генерації аватарів.
  • Тому ми шукали інші варіанти та знайшли RunPod — сервіс, який дозволяє орендувати хмарні графічні процесори на погодинній основі. Тобто ми можемо орендувати графічні процесори лише тоді, коли вони нам потрібні. Це було виграшне рішення, яке заощадило нам значну суму.
Зображення: DYVO

Розробка no-code

  • DYVO ми розробляли на Bubble та Webflow. Проект без проблем витримав різке зростання кількості користувачів до 100 тисяч.
  • Конвертувати Bubble-додаток в iOS та Android можна за декілька годин за допомогою сервісу Natively, з налаштуванням нативних функцій — камери, покупок в додатку, авторизації через соцмережі, push-повідомлень тощо.

Результати

  • В кінці листопада перший реліз DYVO з функціоналом MVP включав авторизацію через email/Google, онбординг, створення зображень в 50 стилях, можливість завантажити їх, покупки в додатку, чат підтримки.
  • З функціонала «nice-to-have» ми зробили ком’юніті, де користувачі могли ділитися створеними зображеннями. З одного боку, це сприяло довірі нових клієнтів, а з іншого — давало нам перевірений фідбек і контент для соцмереж.
  • Вже після запуску ми додали подарункові карти, промокоди, нові стилі та моделі (для пухнастих улюбленців, для пар), можливість анімувати аватар (зробити відео чи gif), розширити зображення, дублювати фотосети для нової генерації тощо.
Зображення: DYVO

Про помилки

  • DYVO було створено швидко, але не швидше за конкурентів. Кожного дня ми спостерігали, як наші зображення стають кращими, але одночасно конкуренти з гіршим сервісом зменшують потенційну частку ринку. Тому одного дня ми просто наважились на реліз.
  • І цей випадковий день запуску став яскравою ілюстрацією закону Мерфі. Ми зарелізились напередодні «Чорної п’ятниці» й Різдва. Це дуже вплинуло на динаміку зростання продукту.
  • Треба сказати й про те, що інтенсивний старт — палка з двома кінцями. Швидке зростання кількості установок часто пов’язане із неадекватним падінням рейтингу додатка. Ми неодноразово спостерігали це для своїх, клієнтських і конкурентних продуктів. Щодо такого складного сервісу як DYVO, ми були більш ніж готові чути критику і працювати над додатком, але велика кількість коментарів була нерелевантною.