Штучний інтелект впевнено рухається до того, щоб стати невід’ємною частиною роботи багатьох людей. Попри те, що найбільш обговорюваний на сьогодні чат-бот ChatGPT став доступним в Україні лише зараз, багато наших компаній і фахівців уже активно ним користуються. В колонці для AIN.UA контент-менеджерка сім’ї проектів Green Forest Настя Терещенко розповіла, як за допомогою цього чат-боту написати статтю українською мовою та чому навіть у такому випадку без англійської не обійтись.
Нейромережа генерує ідеї, допомагає писати чи виправляти помилки в коді, створює різноманітні тексти – від постів для соцмереж і email-розсилок до SEO-статей і курсових робіт. Цілком імовірно, що AI найближчим часом дозволить якісно оновити освітні програми та змінить підхід до освіти в цілому. Він не лише буде використовуватись під час створення навчальних матеріалів – його можуть впроваджувати в інтерактивні підручники та онлайн-платформи для навчання, що виведе, власне, сам інтерактив на новий рівень.
Ми в сім’ї проектів Green Forest і навчаємо людей англійської на наших курсах, і створюємо чимало освітньо-розважального контенту різного типу. Тож коли ми почули про можливості та перспективи ChatGPT, взялися його тестувати. У цій публікації ми поділимося власним досвідом.
Пишемо статтю за допомогою ChatGPT: крок за кроком
Заголовки кричать, що ChatGPT може замінити копірайтерів, та насправді це хороший асистент, але ніяк не ваша повноцінна заміна. Щоб отримати від чат-бота якісну статтю, що відповідатиме всім вашим вимогам, його потрібно вчити та скеровувати в процесі написання. Як саме – з’ясуємо далі.
Крок 1: Визначити тему та мету статті
Якщо з темою статті все зрозуміло, то над метою потрібно поміркувати: які завдання вона має виконати для читача та для вас?
Реальний робочий приклад (стаття для блогу школи англійської для дітей Green Country):
- тема статті – Past Simple;
- читач повинен опанувати граматичну тему Past Simple в межах однієї статті (а отже, тут потрібно зібрати всі правила, винятки, доступні приклади та вправи для практики);
- ми повинні вийти на першу сторінку Google за запитом «Past Simple» (тож це має бути SEO-стаття, і не просто оптимізована під ключові слова, а написана за всіма правилами SEO: відповідний обсяг, підзаголовки, таблиці, списки і все-все).
Визначивши мету, ми зрозуміли, що це має бути досить велика стаття з кількома розділами та підрозділами – і тут починається цікаве. Невеликі тексти ChatGPT пише без проблем, а от дійсно великі видає з перебоями, часто взагалі не дописуючи їх до кінця або ігноруючи частину запиту. Вихід, який ми для себе знайшли, – збирати статтю по розділах. Можливо, трохи довше, ніж хотілось би, проте в якості стаття лише виграє.
Крок 2: Зробити максимально чіткий запит чат-боту
А тепер детальніше про мовний нюанс: ChatGPT розуміє українську мову та може нею відповідати, але інколи з цього виходять потенційні меми. Тому поки що радимо спілкуватися з ним англійською мовою (яка значно розширює можливості чат-боту для збору інформації та дозволяє йому працювати більш самостійно), а потім перекладати отриманий матеріал.
В самому запиті потрібно:
- назначити чат-боту роль (наприклад, SEO-копірайтера);
- дати контекст, опис свого бізнесу й цільової аудиторії;
- поставити задачу (якщо вам потрібні свіжі ідеї – запропонуйте чат-боту спочатку написати план статті, а не саму статтю, наприклад: write me a detailed plan for a grammar article on Past Simple for children learning English);
- вказати, що можна, а що не можна використовувати в тексті; дати приклад статті, на яку чат-бот має орієнтуватися; залишити побажання щодо tone of voice (цей пункт опціональний).
Крок 3: Підкоригувати запит або дати чат-боту додаткові завдання
План статті є. Але, припустимо, він вас не зовсім влаштовує, в ньому не вистачає якогось пункту. У цьому ж діалозі попросіть ChatGPT додати цей конкретний пункт.
А далі план треба розширити до повноцінної статті. Шляхи два:
- або одразу поставити чат-боту задачу детально розписати кожен пункт плану;
- або збирати матеріал по черзі для кожного розділу.
Тут важливо не забути вказати всі свої побажання щодо змісту та структури статті (використання порівняльних таблиць, списків, прикладів із відповідною лексикою тощо). Та якщо не всі вони будуть враховані з першого разу, наполегливо просіть ChatGPT переписати відповідь, додавши потрібну вам інформацію.
Навіть якщо план статті генерує чат-бот, вам із самого початку варто чітко уявляти, як має виглядати готовий матеріал, щоб поставити додаткові запити й нічого не пропустити.
Крок 4: Відредагувати текст, зробити переклад
Коли спілкування з чат-ботом завершено, починається самостійний переклад і редагування отриманого тексту.
Крок 5: Перевірити готову статтю на плагіат і через AI-детектори
Оскільки розробники ChatGPT не гарантують, що отримана вами відповідь унікальна та більше ні в кого не з’явиться, потрібно обов’язково перевірити готову статтю на плагіат через зручний для вас сервіс. В принципі, якщо ви ставили багато уточнювальних запитів у ході роботи й редагували текст, він має бути унікальним.
Ще один етап перевірки – через детектори штучного інтелекту, такі як GPTZero, AI Content Detector by Copyleaks, GPT-2 Output Detector тощо. Не всі вони працюють з українською мовою, але якщо ваш текст містить фрагменти англійською, то їх можна прогнати через ці програми та перефразувати. До речі, останнє за вас також може зробити штучний інтелект, наприклад, Jasper.
Ось тут ви можете побачити, яка стаття вийшла в нас після пари годин інтенсивної взаємодії з ChatGPT. Ніби й не скажеш, що писав частково ШІ, правда?
То чи варто працювати з ChatGPT?
Варто й, швидше за все, для багатьох це скоро стане навіть обов’язково. Інше питання – чи можна стовідсотково на нього покластися? Ні, значну частину роботи вам доведеться взяти на себе. Це й грамотна постановка запиту, і якісна комунікація з чат-ботом у ході створення вашої статті, і доопрацювання отриманого тексту. Тож якщо ви ще не почали користуватися цим інструментом, радимо не затягувати. Перешкод більше немає!
Автор: Настя Терещенко, контент-менеджерка сім’ї проектів Green Forest.