Роман Камінський ще з 14 років робив перші спроби розпочати власний невеличкий бізнес, а вже у свої 20 — створив мережу розважальних закладів. Зараз Роману 26 років і він, здається, виконав дитячу мрію кожного. Він заснував мережу магазинів мармеладу Lekvar.
Рубрика Франчайзинг виходить за підтримки Franchise Group.
Як усе починалось?
Історія Lekvar розпочалася у 2020 році в Ужгороді. Там був відкритий перший магазин. Назва походить від угорського слова ‘LÉKVAR’, що в перекладі означає мармелад.
Всього за 6 місяців магазин Lekvar в умовах епідемії COVID-19 масштабувався з одного магазину до мережі по всій Україні. А до початку повномасштабної війни вже працювало майже 20 точок.
«З першого дня роботи ми робимо усе для того, щоб наші покупці — великі та маленькі — були задоволені широким розмаїттям імпортних ласощів та їхньою якістю і мали можливість насолоджуватися ними щодня. Для цього ми відкриваємо нові магазини в різних містах України та плануємо оселитися в усіх куточках країни», — каже Роман Камінський, засновник Lekvar.
Тепер Lekvar — це уже впізнавана мережа зі своїм унікальним стилем, героєм єдинорогом Мармелко та широким асортиментом солодощів.
Станом на 2023 рік, мережа Lekvar має понад 100 000 постійних клієнтів по всій Україні. Головні покупці — це молодь 16-25 років. Діти також є нашими клієнтами, але часто батьки забороняють «розгулятися» в магазині солодощів.
Солодка франшиза
Про франшизу команда почала думати під час повномасштабного вторгнення росії в Україну. Переважно магазини Lekvar зосереджені на Заході України, тому найближча мета для команди — це вийти в центральні та південні регіони.
«9 місяців ми займалися розробленням франшизи, адже це трохи інший вектор розвитку, що в нас був попередньо. Ми зібрали команду запуску і супроводу, які будуть на зв’язку з нашими франчайзі 24/7. Відчуваємо, що ми на правильному шляху та найцінніше — це наш досвід», — розповідає Роман Камінський, засновник Lekvar.
Сума інвестицій на відкриття магазину становить від $25 000. Стандартна окупність від 5-10 місяців, але тут все залежить від фінансової моделі та локації. Команда адаптує фінансову модель під кожного франчайзі, враховуючи місто, локацію, населення, попит. Паушальний внесок становить $7000. У пакет підтримки входить пошук та оцінка локації, дизайн-проект, команда запуску на процес відкриття, підбір та навчання персоналу, маркетингова підтримка, програмне забезпечення для контролю бізнес-процесів, постійна підтримка.
«Ми розуміємо, що сума паушального внеску не найменша, проте ми надаємо дуже цінну підтримку. Для нас пошук приміщення, контроль якості — це все не проблема. Окрім цього, ми є постачальниками і повністю несемо за це відповідальність. Щодо ремонту, то ми маємо бригаду, яка може зробити ремонт, але наполягати саме на нашій бригаді не будемо. Це тільки для розуміння, що і з цим ми готові допомогти нашим партнерам», — ділиться Роман.
Приблизно за місяць можна відкрити магазин з моменту заявки на покупку франшизи. Час може збільшитися, зважаючи на аналіз локації та розробку індивідуальної фінансової моделі. Основна вимога до локації — великі вітрини та максимально близьке розташування до основного пішохідного трафіку. Оптимально — це вхід у торговельному центрі, зона супермаркетів або променадна зона в центрі міст.
Команда також готова надати усю необхідну підтримку в пошуку персоналу: «Від персоналу залежить репутація мережі та подальший успіх. Квадратура зумовлює кількість персоналу, на 40 квадратних метрів нам потрібно 2-3 людини, але це залежить також від міста. Кожен співробітник повинен пройти наше навчання. У середньому це 2-3 тижні підготовки».
Ідеальний франчайзі для Lekvar — людина, яка має особисту зацікавленість, проактивна та відповідальна. Роман впевнений, що цей бізнес має бути важливим для франчайзі: «Ми шукаємо партнера, який готовий рухатися з нами нога в ногу, розвивати мережу й поділяти наші цінності. Якщо людина каже, що в неї власне приміщення і свої правила, то ми не готові співпрацювати, адже в нас є стала бізнес-модель і власний досвід».
Про конкуренцію
Ринок солодощів в Україні є досить конкурентним, але щоб здобути успіх команда Lekvar втілює інноваційну концепцію, маркетингові стратегії, знижки, акції; створюються нові смакові поєднання, щоб зберегти конкурентоспроможність та збільшувати свою частку на ринку.
Роман зізнається, що Lekvar легко витримує конкуренцію. Мережа завозить в Україну унікальний мармелад, який не зустрінете в ритейлах та на ринку. На сьогодні Lekvar має понад 300 видів солодощів: жувальний мармелад, мармелад за класичною рецептурою на пектині, горішки в шоколаді, цукерки в шоколаді, іриски, жуйки, льодяники тощо.
25% всього асортименту — це ексклюзивна продукція. Тобто 75 видів унікальних позицій, яких немає в інших магазинах. «Ми завжди в пошуку нових товарів, відвідуємо виставки, шукаємо щось цікаве. І ми це все продаватимемо в магазинах усієї мережі. Спочатку ми на собі спробуємо, а далі пропонуватимемо нашим партнерам», — розповідає команда.
Ще однією перевагою і «нормою, яка має бути всюди» є абсолютні стандарти чистоти та якості.
Логістика також сильна сторона, оскільки бізнес фактично відмовився від використання вартісних послуг «Нової пошти» та налагодив доставку транзитними перевезеннями згідно з графіком.
Роман Камінський каже, що має лише дві мрії — перемога України та побудова потужної національної мережі, яка налічуватиме сотню магазинів по всій країні. А далі — виходити за кордон, в планах на найближчий рік експансія в Польщу.
«Я хочу, щоб якісний продукт поширювався в Україні та за її межами. Те, заради чого все це і створюється. Тому відкриття Lekvar і франшиза — це приклад бізнесу, який працює, заробляє, має цікавий та трендовий продукт і може досить легко масштабуватись».