Великий та малий бізнес у світі активно розвиває мобільні застосунки. Провідні мережі використовують їх для глибшого залучення клієнтів, зниження маржі та комунікації з новим поколінням, яке надає перевагу взаємодіяти з брендами у цифровому форматі. Проте мобільні застосунки є ефективними не лише для великих бізнесів, але й можуть чудово працювати у нішових сферах, наприклад у кав’ярнях.

Житомирська мережа кав’ярень Sharikava кілька років тому запустила свій мобільний застосунок, а зараз ним користуються понад 40 000 клієнтів. AIN.Business поговорив із співзасновником Sharikava Володимиром Кіндрою про те, чому вирішили запустити застосунок, які є функції, що було найскладніше у технічному плані та які плани щодо його розвитку.


Від МАФу до мережі кав’ярень у кількох містах

Історія бренду Sharikava розпочалася у 2015 році. Володимир Кіндра з друзями вирішили зайнятися кавовим бізнесом. Вони розуміли, що кавовий ринок в Україні має великий потенціал. Для запуску одразу звернулися до професіоналів, які розробили під ключ назву, логотип, дизайн та створили конструкцію МАФу у формі стаканчика кави.

У 2015 році вони відкрили перші три МАФи, але перший із них пропрацював лише день. Знаходячись в центрі міста, цікавий вигляд у формі стакана одразу привабив відвідувачів. Проте, це не сподобалося керівництву установи поруч.

Незабаром Володимир з друзями відкрили ще одну кав’ярню Sharikava в приміщенні на 150 м². Ця локація до сьогодні залишається найулюбленішою серед житомирян.

У 2023 році мережа Sharikava налічує 21 заклад в 6 містах України. Два з них – відкриті за франшизою.

Як запускали додаток Sharikava

Володимир зазначає, що застосунок є здебільшого у ресторанах з повноцінним меню та доставкою. У кав’ярнях такий формат зустрічається рідко, і здебільшого він працює як онлайн-меню або система лояльності.

«Для нас було важливо, окрім стандартних функцій, додати ще оформлення замовлення онлайн. Тоді ми ще не знали, що це набагато складніше та скільки труднощів у нас ще виникне».

Мобільний додаток для мережі Sharikava розробила компанія EateryClub. Це команда з Одеси, яка займається розробкою додатків для HoReCA. Як зазначив Володимир, у них прості умови співпраці: компанія-розробник отримує 1% від суми будь-якої транзакції (сканування та оформлення замовлення) через застосунок.

Додаток Sharikava запустили у 2020 році.

Які є функції у застосунку

  • Онлайн-меню. Можна ознайомитися з повним асортиментом локації та актуальними цінами;
  • Програма лояльності. Можна відсканувати QR-код та отримати 10% кешбеку за кавові напої. Також при скануванні команда бачить, коли у конкретного гостя день народження. У цей день гість може отримати безплатний напій та кекс на вибір;
  • Обрані напої. Користувачі можуть відмітити «серденьком» продукцію, яка найбільше їм подобається, і ці позиції автоматично будуть на початку меню;
  • Онлайн-замовлення. Ця функція ще масштабується і доступна лише на п’яти локаціях у Житомирі та чотирьох у Вінниці. Користувач обирає локацію, потім переглядає меню і додає, те, що хоче замовити в кошик, при оформленні замовлення може також списати бажану кількість балів, і оплачує картою.

Які виникли труднощі

Володимир зізнається, що за три роки існування застосунку вони зіткнулися з чималою кількістю труднощів. Ось кілька кейсів з їхнього досвіду:

  1. Проблеми зі стабільним інтернет-зв’язком. Наприклад гість оформлює замовлення, але через перебої зі зв’язком, воно не потрапляє у програму. Тому коли гість приходить на локацію, про його замовлення ніхто не знає. Оскільки таке бувало досить часто, у Sharikava створили для кожної локації групу в телеграмі, куди чат-бот дублює всі замовлення. У таких випадках, бариста виконує замовлення, що прийшло в телеграм, а техпідтримка вносить його в програму.
  2. Робота системи лояльності. Якщо під час сканування застосунку нема зв’язку, або виникли проблеми в роботі додатку, або він оновлюється, тоді система лояльності недоступна клієнту. Тому команда в кав’ярні записує номер телефону гостя, і потім вручну нараховує бали у програму.
  3. Стоп продукції. Володимир зізнається, що це досі велика для них проблема. Тому що коли на локації закінчується якась позиція, бариста може повідомити гостю, що тимчасово напій або страва відсутні. Але тримати онлайн-меню на кожній локації актуальним у застосунку дуже складно. На локаціях у працівників нема можливості ставити продукцію на стоп, тому у них є група в телеграмі, куди менеджер локації пише, що у такому-то закладі необхідно поставити на стоп, наприклад, «мед», бо чекають поставки. Відповідальний за мобільний застосунок сервіс-менеджер в ручну ставить на стоп в адмінпанелі всі позиції, у складі яких є мед. Зараз розробники працюють над цією проблемою, і Володимир додає, що найближчим часом вони мають спростити цю процедуру.
  4. Повітряна тривога. Під час повітряної тривоги локації у мобільному застосунку ставляться на стоп. Це також потрібно робити вручну. І водночас це має відбутися дуже швидко, щоб ніхто не встиг оформити замовлення, яке не буде змоги як видати.
  5. Онлайн-замовлення в неробочі години. Така проблема виникла нещодавно. Гість зробив замовлення о 2 ночі, щоб забрати каву зранку о 10. Володимир пояснює, що так немало б статися, тому зараз вони шукають причину цього збою.

Як розвиватиметься застосунок Sharikava

У травні 2023 року у застосунку вже зареєстровано 40 000 користувачів. За останні три місяці було зроблено 1500 онлайн-замовлень, а середній чек +/- 90 грн, і це при тому, що ця функція працює лише на кількох локаціях.

Головна ціль розвитку застосунку — масштабування онлайн-замовлень на всі заклади Sharikava.

«Це проєкт великий та кропіткий, ми сподіваємось, що за наступні 2 роки зможемо закрити це питання. Зараз у нас 9 локацій з онлайн-замовленням, нашого штату вистачає аби опрацьовувати, змінювати та тримати це все під контролем. Для того аби масштабуватися на всю мережу, варто розуміти, що необхідно збільшувати команду. Також необхідно закрити всі питання та автоматизувати процеси, про які ми розповіли», – додав Володимир.

Також у застосунок планують додати функції:

  • «Пригости кавою свого друга через додаток»;
  • «Подаруй комусь бонуси на його улюблені напої та страви».

Раніше AIN.Business розповідав велику історію курованих вінтажних маркетів KYIVNESS, які робить команда з двох людей​​: