«Бінокль Кава» — успішний бізнес, який почав свою діяльність у 2017 році з відкриття першої класичної кав’ярні з баристою. Справу заснували Андрій Вардзарук і Тарас Сотніченко. З самого початку вони вирішили створити місце, де можна насолодитися виключно смачною кавою та приємною атмосферою.

Рубрика Франчайзинг виходить за підтримки Franchise Group.

Тарас Сотніченко, співзасновник «Бінокль Кава»
Тарас Сотніченко, співзасновник «Бінокль Кава»

Тарас Сотніченко каже, що «Бінокль Кава» не сталась би без трансформації ринку в Україні: «Колись ми з сім’ями збиралися і їхали на каву. І місць, де її можна випити, можна було порахувати на пальцях. Поступово таких закладів ставало дедалі більше. І в якийсь момент з’явився формат кав’ярень вуличного типу, які продавали каву у форматі to go — люди брали напій і йшли у справах. Саме тоді зародилась компанія “Бінокль Кава”».

Бінокль Кава
Бінокль Кава

Компанія одразу поставила собі за мету створити національну мережу за стандартами роботи SCA (Specialty Coffee Association). Так засновники хотіли дати можливість клієнтам пити якісну каву в будь-який час та будь-де. Після успішного запуску, у 2018-2019 роках компанія спробувала вперше масштабуватись через франчайзинг, але без результатів. У 2021-му сталась друга спроба франчайзингу — з’явились перші цифрові кав’ярні, які вдруге змінили ринок кави.   

«Якщо говорити про цифрові кав’ярні, то це було новим подихом у кавовий світ українського ринку, де ми як компанія-новатор придумуємо та розвиваємо на ринку нові формати. І в межах ковідного часу ми вбачали у цьому форматі великі перспективи, та не прогадали. Оскільки люди стали трохи асоціальними, вже звикли до самообслуговування, тому залюбки прийняли наш новий продукт», — розповідає Тарас Сотніченко.  

Бінокль Кава
Бінокль Кава

Команда придумала формат кав’ярень, який назвала «цифрові кав’ярні», в основі якого лежить кава за стандартами SCA. Це означає, що кава якісна та максимально схожа на ту, яку готує бариста. У цифрових кав’ярнях компанія використовує «живе» молоко і не використовує сухе у вигляді порошку. Це також питання якості продукту. 

Команда зізнається, що на шляху створення цифрових кав’ярень одним із головних викликів був пошук та залучення найкращих експертів з різних сфер, які ділили б візію та цінності. Відбір, навчання та мотивація фахівців вимагали багато часу та зусиль.

Експерти та сильна команда були потрібні для введення нової концепції у ринок. Це займало багато сил — пояснити людям, що таке цифрова кав’ярня та які переваги пропонує. Необхідно було створити ефективну маркетингову стратегію, проводити освітні заходи та демонстрації, щоб показати, як продукт може задовольнити потреби клієнтів. За словами Тараса, усе ж ринок тепло прийняв інноваційний підхід: «Після тестування першого MVP дійшли висновку, що такий формат є дуже успішним. А його рентабельність сягала 50+%, завдяки двом ключовим показникам: низькій оренді та відсутності персоналу».
Нині компанія розвиває три основні напрями діяльності: класичні кав’ярні з баристою, продаж франшизи цифрових кав’ярень, власне виробництво кави (зерна).

Франшиза 

Після перших успішних запусків команда постала перед вибором: як розвиватися далі? Були варіанти залучення власних інвестицій, кредитування або ж франчайзинг. Франчайзинг обрали як основний вектор розвитку. По-перше, цей інструмент дозволяє залучити велику кількість партнерів, які внесуть власні кошти для розвитку бізнесу у своїх регіонах. Це дозволяє швидко розширювати присутність компанії на нових ринках та збільшувати її покриття.  По-друге, франчайзі отримують мотивацію для активного розвитку бренду, оскільки їхні власні інтереси безпосередньо пов’язані з успіхом бізнесу. Це стимулює їх до вкладення зусиль у розвиток франшизи та досягнення спільних цілей.

Станом на 2023 рік, «Бінокль Кава» має 15 власних та 80 франчайзингових об’єктів в Україні. Однією з основних вимог компанії до франчайзі є проактивність та розуміння бізнесу. Команда шукає не просто людей, які бажають придбати цифрову кав’ярню, а тих, хто активно залучиться у просування бізнесу.

Карта географії «Бінокль Кава»
Карта географії «Бінокль Кава»

«Ми очікуємо, що наші франчайзі братимуть активну участь у рекламних заходах та маркетингових кампаніях, сприяючи залученню нових клієнтів. Вони повинні мати енергію та мотивацію для просування свого бізнесу. Крім того, франчайзі мають бути готові до відповідальності та дотримання стандартів якості, встановлених нами. Ми надаємо всю необхідну підтримку та навчання, але очікуємо, що наші франчайзі забезпечуватимуть високу якість обслуговування і триматимуть цю планку», — каже Тарас. 

Франчайзі «Цифрової Кав’ярні»
Франчайзі цифрової кав’ярні

Щоб обрати локацію для майбутнього об’єкта, команда використовує спеціальну математичну модель, яка допомагає визначити оптимальні варіанти для відкриття франшизи. Однією з ключових вимог є наявність високого трафіку. Це означає, що локація повинна бути в місці, де постійно присутня велика кількість людей. Як приклад, це можуть бути торгові центри, бізнес-центри або навіть супермаркети.

Компанія пропонує два формати цифрових кав’ярень: «Учень» — $5600 та «Профі» — $6100 доларів. 

Час, необхідний на розробку моделі та запуск бізнесу, може варіюватися в залежності від конкретних обставин. Виготовлення обладнання зазвичай займає до 30 днів після оплати, але також потрібно враховувати час на пошук та оренду локації, тому процес запуску цифрової кав’ярні може зайняти від кількох тижнів до кількох місяців.

Для відкриття франшизи потенційно актуальними можуть бути різні міста та країни. Варто зосередитись на локаціях, де існує значний попит на каву та кав’ярні взагалі. Критерієм актуальності може бути обсяг споживання кави в певній локації. Наприклад, місця, де варять більше ніж 30 чашок на день, можуть виявитись перспективними для відкриття франшизи. Такі локації можуть бути як у селах, так і в містах.

При виборі конкретних міст чи країн для відкриття франшизи, слід враховувати також фактори, як населення, економічний розвиток, культурні особливості та інші фактори, що впливають на успіх бізнесу. Тому вибір актуальних локацій для відкриття франшизи залежить від попиту на каву та кав’ярні у певній місцевості, незалежно від того, чи це селище, чи місто.

Попри війну

Після 24 лютого «Бінокль Кава», як і весь український бізнес, зазнав безліч значних змін. 

«Спочатку ми зрозуміли, що наша відповідальність у такий складний період полягає у наданні підтримки та допомоги армії. Ми активно включилися у волонтерську діяльність, надаючи необхідні ресурси та підтримку військовим частинам. І зрозуміло, що війна вплинула на нашу команду та розміщення нових франшиз. Не всі люди були готові інвестувати у нашу ідею або купувати наші продукти в такі складні часи». 

Виробництво кави «Бінокль Кава»

Поступово, коли ситуація трохи стабілізувалась, компанія змогла відновити виробництво кави та постачання зерна. Було важливо оцінити готовність клієнтів та партнерів інвестувати у бізнес. Особливу увагу власники звернули на формування сильної команди, яка була ключовим фактором в успішному подальшому розвитку цифрових кав’ярень.

До початку повномасштабної війни було відкрито 4 точки, а під час — франшиза виросла до 80 об’єктів. Кажуть, помітили, як люди все більше розуміють сутність формату та починають відчувати довіру до продукту. 

«Ми зуміли адаптуватись до нової реальності, побудувати сильну команду і залучити більше партнерів. Зараз ми пишаємося тим, як далеко зайшли і які можливості можемо надати нашим клієнтам», — ділиться Тарас Сотніченко. 

Команда має амбітні плани на майбутнє. Упродовж наступного року ціль — продавати 15 000 чашок кави на день, щоб стати №1 за кількістю проданих чашок в Україні. Протягом наступних трьох років компанія планує відкрити 3000 нових цифрових кав’ярень, що дозволить збільшити продажі чашок до 150 000-200 000 на день. Загальна мета «Бінокль Кава» полягає в тому, щоб зробити продукт ближчим до людей та розширити присутність на нових ринках. Компанія має намір активно рости та постійно розвиватися в усіх містах і готова виходити за кордон, щоб зробити цифрові кав’ярні ще популярнішими та доступними для широкої аудиторії.