Компанія, якій належить дуже популярний серед ігрових розробників движок Unity, міняє умови його використання. Замість стандартних змін, типу нових тарифів або підвищення цін, вона запроваджує плату за кожну установку гри, в якій Unity вже використовується. Спільнота інді-розробників ревно критикує це рішення, називає його «неймовірно нікчемним» і навіть «смертю» для цієї технології. AIN.UA розповідає деталі.
Що міняється в оплаті Unity
Зазвичай сервіси типу Unity працюють по моделі ліцензування або підписки. Але, починаючи з 1 січня 2024 року компанія вводить нову модель оплати для розробників: Unity Runtime Fee. Вона фактично означає, що автори гри платитимуть за використання Unity щоразу, як їхню гру встановлюватиме гравець.
Щоб ця умова почала діяти, для різних підписок компанія встановила різні граничні показники, наприклад, гра має заробляти певну суму грошей та мати певну кількість установок:
А розмір щомісячної оплати коливатиметься від $0,01 і до $0,20 за одну установку гри:
Реакція спільноти
Не можна сказати, що власники Unity впровадили щось радикально нове для ринку. Наприклад інший популярний движок Unreal Engine має умову: щойно гра досягла $1 млн у доходах, Epic Games отримує 5% від усіх майбутніх продажів.
Попри те, незалежним розробникам ігор нововведення Unity не прийшлося до душі. Виглядає на те, що здебільшого спільноті не сподобалась різка зміна умов використання продукту. Хтось уже жартує, що проситиме гравців не встановлювати гру після покупки. А хтось навіть пише розлогі колонки під заголовком «Смерть Unity».
if you buy our Unity game, please don't install it
— Huenry Hueffman (@HenryHoffman) September 12, 2023
PC Gamer цитує Тома Френсіса, який створив гру Heat Signature, і який назвав рішення Unity «неймовірно нікчемним».
«Партнера, який може і буде міняти умови того, скільки вашого доходу ви йому винні, після того як ви зробили та опублікували гру, потрібно уникати як чуми», — пише він.
А голова студії Necrosoft Games Брендон Шеффілд написав цілу статтю під назвою «Смерть Unity», де говорить про те, що колись Unity був спасителем ігрової індустрії, адже це рішення спрощувало розробникам життя. Його компанія усі релізи робила на Unity. І його злить, що окрім підписки тепер доведеться платити за кожну нову установку гри.
«Зараз я поза сумнівом можу сказати: якщо ви починаєте роботу над новим ігровим проектом, не використовуйте Unity. Якщо ви почали проект кілька місяців тому, перейдіть на щось інше. Unity — це компанія, якій ви просто не можете довіряти», —вважає він.
Брендон наводить розрахунок для гри на Unity, яка на релізі коштує, припустімо, $0,99. Steam забирає у неї 30% комісії, а потім Unity бере ще 20 центів, і максимум, що заробить розробник гри: 46 центів на долар.
Окрема проблема і для тих студій, які публікували ігри безкоштовно або майже безкоштовно. Over the Moon Games, яка виклала свою гру The Fall в Epic-сторі безкоштовно, пише: «Ми були щасливі продати їм права на гру майже за безцінь. Гру з тих пір установили довбаних 7 млн разів. Тож як це працюватиме? Ми будемо винні вам більше грошей, ніж заробили за все життя?».
Hey @unity , our game "The Fall" was on the @EpicGames as a free game – I was quite happy to sell them the rights for peanuts and the game was installed like 7 million fucking times. How do you propose this will work? I'd owe you more money than I've made in my life.
— Over The Moon Games (@OverTheMoonGms) September 12, 2023
https://t.co/warKLmw7zB pic.twitter.com/Y2VqIzRJ2M
— Mark Mayers (@DesolusDev) September 12, 2023