До 24 лютого у мережі гіпермаркетів поліграфічних послуг 24print було чотири сервісних центри. Після один із них закрився, проте нова локація з’явилася на мапі Польщі — тепер український сервіс друку доступний у Варшаві. Унікальність компанії 24print у тому, що вона береться навіть за дуже дрібні замовлення, чого не роблять великі поліграфії. Окрім цього, швидкість — клієнт може отримати готовий продукт вже через 3 години.

AIN.UA разом з Uklon Delivery підготували серію інтерв’ю з українськими бізнесами, що активно користуються сервісом доставки від Uklon, про те, як компанії пройшли ці півтора року та почуваються на ринку сьогодні. У першому матеріалі говоримо з Михайлом Судорженком, директором мережі 24print, про масштабування та win-win від співпраці українських бізнесів.


Матеріал підготовлено за підтримки Uklon Delivery
Що це означає?


У перші три місяці війни бізнесу в принципі не було

Перші кілька днів повномасштабної війни ми не працювали, закрилися — ніхто не знав, що робити. Я однозначно побоявся хлопців виводити на роботу, сказав усім сидіти вдома. Буквально десь за тиждень до нас із різними запитами почали звертатися волонтерські організації, потім військові. Тоді ми вирішили відкрити перший сервіс-центр, на Івана Франка. Перші два місяці отримували замовлення лише від волонтерів і військових, віддавали їх зі знижкою 70%, тому, в принципі, працювали, аби допомагати.

Коли росіян відігнали від Києва, ми вирішили спробувати повернутися до роботи — у тому ж таки сервісному центрі на Франка з великим гарним підвалом. Замовлень, звісно, було дуже мало, але чесно скажу — ринок в цілому відновлювався значно швидше, ніж ми сподівалися. Відпало дуже багато замовлень від наших традиційних клієнтів: івент-агенцій, кінокомпаній, архітектурних компаній, але з’явилося дуже багато нових клієнтів. Зокрема, різні волонтерські та міжнародні організації — як от ЮНІСЕФ, ВООЗ та інші.

Наша компанія — це не виробництво, це не обладнання, це люди

Михайло Судорженко, директор мережі 24рrint

Колектив — наша найбільша цінність. Після 24 лютого частина команди виїхала з України, а ті, хто залишилися, із задоволенням вийшли на роботу, вони були дуже раді цьому. Згодом ми почали розширювати команду, шукали нових співробітників, навчали їх. Це процес, який з нами від початку існування 24print, тому найбільший виклик, з яким ми стикнулися – це пошук і боротьба за кваліфікованих працівників.

Основа нашого бізнесу – це маленькі та середні чеки, до 500 грн, не враховуючи корпоративні замовлення. Це те, чого не роблять великі поліграфії — зазвичай вони не беруться за невеликі обсяги продукції. Тому 24print — це не лише поліграфія, це у першу чергу про сервіс. Адже ставлення має бути не до замовлення, а до замовника. На відміну від великих компаній, ми беремо в роботу побажання клієнта, переробляємо його у макет і технічне завдання. 30% наших замовлень від початку і до вручення клієнту в руки займає 3 години.

Для тих, хто замовляє доставку по Києву, у нас є декілька однаково надійних і швидких опцій. Перша — це доставка кур’єром, яких у нас у команді двоє. Вони обслуговують лише зону, яка є у пішій доступності, або, наприклад, якщо замовник знаходиться на одній лінії метро із нами. У такому випадку — це дійсно швидше, ніж автомобілем.

Та все ж найшвидший варіант для нас — відправити на авто. Ми пробували організувати свою кур’єрську службу — автомобільну, проте швидко зрозуміли, що це не працює. Ти втрачаєш мобільність, швидкість виконання замовлення, адже твій автомобіль має їздити туди-сюди, а авто, яке ти викликаєш, їде тільки в одну сторону.

Робіть те, що ви найкраще вмієте, а решту віддайте на аутсорс

Проста калькуляція показала, що своя кур’єрська служба, по-перше, не рентабельна, по-друге, як я колись почув від менеджменту «Нової Пошти», «не займайтеся не своєю профільною справою. Робіть те, що ви найкраще вмієте, а решту віддайте на аутсорс».

Я вирішив дослухатися до цієї поради і спробувати доставляти замовлення 24print за допомогою Uklon Delivery, сервісу доставки від Uklon. Чому? Це українська компанія для початку. Сам віддавна є її клієнтом. Тоді нам сподобалося, як все зручно працює, і от вже три роки користуємося цією послугою.

Спочатку ми просто розраховувалися за доставку готівкою, потім, коли кількість замовлень виросла, я зрозумів, що цей процес потрібно систематизувати. Однією з переваг роботи з Uklon Delivery є можливість це зробити — у нас є особистий корпоративний кабінет з акаунтом, який можна поповнювати і де можна чітко відстежувати, дивитися, перевіряти, хто і куди їздив, за чим.

Крім цього, ми маємо особистого менеджера. Це дуже зручно. На сьогодні ми поставили процес доставки на системні рейки, близько 15%-20% наших замовлень доставляє Uklon Delivery.

До 24 лютого ми досягали десь 500-600 замовлень на день. Проте, тоді у нас працювали чотири сервісних центри. Один з них, найбільший, який на Антоновича, 50, з початком війни нам, на жаль, довелося закрити. Якби він працював, то й у чеках, і у кількості замовлень ми вже б досягли довоєнних показників.

Станом на початок вересня ми вийшли на 350-450 замовлень щодня

Та у нас з’явилась нова локація — на початку лютого ми запустилися у Польщі. Ця ідея була у нас ще до війни. Нам хотілося себе там спробувати, тому що ми бачимо, що, по-перше, ринок Польщі набагато більший за український, окрім того є можливість доставляти по всій Європі, і вже є такі кейси. По-друге, ми чітко розуміємо свої переваги: швидкість виконання замовлень, рівень нашого сервісу, робота з клієнтом. Війна тільки пришвидшила цей процес. Зараз у нас відкритий один принт-центр у Варшаві, який ми запустили з лютого. Місяць тому це рішення почало виправдовувати наші очікування — у серпні почалось зростання кількості замовлень, до нас почали приходити нові клієнти. Ми задоволені динамікою й оптимістично налаштовані на осінньо-зимовий період.

ТЕКСТ Ліза Пальчинська

ЛІТЕРАТУРНА РЕДАКТОРКА Оля Закревська

ФОТО 24print 

ПРОДЮСЕРКА Надя Миколаєнко

МЕНЕДЖЕРКА Яна Проценко

ПРЕДСТАВНИЦІ UKLON DELIVERY Віта Біла та Анастасія Горбенко