Під час повномасштабної війни в Україні Rozetka взялась активно розвивати свою франшизу, поступово нарощуючи темпи: за весь 2022 рік онлайн-ритейлер відкрив 23 точки за франшизою, а за неповний 2023-й – вже 40 (майже вдвічі більше, ніж торік).
На кінець жовтня франчайзингова мережа Rozetka вже налічує 116 франчайзингових точок видачі товарів. Це майже 30% загальної мережі, яка складається з 424 точки у 126 населених пунктах України.
Українці, своєю чергою, охоче інвестують в такий бізнес – щотижня в Rozetka надходить близько 15 заявок на відкриття франчайзингових точок. Потенційних франчайзі приваблюють:
- відомий бренд;
- маркетингові потужності (щомісячні акції Rozetka розповсюджуються на всі магазини);
- безоплатна щоденна логістика;
- умови та строки окупності.
Проте, не кожен охочий може запустити бізнес по франшизі Rozetka. У компанії є свої критерії, яким має відповідати кандидат та його активи, щоб отримати шанс влитися в мережу. Редактор AIN.UA спитав у ритейлера, що потрібно для відкриття точки видачі Rozetka за франшизою та як саме компанія допомагає своїм франчайзі розвивати бізнес.
Які формати точок Rozetka пропонує по франшизі?
Наразі компанія пропонує два формати магазинів.
- Робота виключно з клієнтськими посилками;
- Точка видачі зі встановленою вітриною з алкоголем у клієнтській зоні.
Також у планах компанії розробити для франчайзі можливість продажу супутніх товарів у клієнтській зоні магазинів.
Інвестиції та окупність
Як раніше розповідав AIN.Business, інвестиції у відкриття точки залежать від стану приміщення та формату.
- Точка з алкогольною вітриною потребує інвестицій до 850 000 грн.
- Без алкогольної вітрини – від 650 000 грн.
Як стверджують в компанії,
- строки окупності – до 24 місяців;
- прибуток – від 35 000 грн на місяць.
Як Rozetka відбирає франчайзі?
«З кожним потенційним франчайзі ми проводимо співбесіду, на якій і ухвалюємо рішення про подальшу співпрацю. А повний перелік вимог до кандидата такий:
- успішний управлінський досвід (це може бути як власна справа, так і робота за наймом);
- наявність власних коштів для інвестування (від 650 000 грн);
- мати власне або орендоване приміщення від 40 кв.м;
- активна зайнятість розвитком точки видачі на початковому етапі роботи», – пояснюють в компанії.
Отже, ще до етапу співбесіди варто подбати про наявність відповідного приміщення. Метраж – не єдина вимога компанії, є й інші, які варто враховувати. Почати варто з населеного пункту, в якому має намір працювати франчайзі.
Які вимоги до приміщення та місця відкриття?
Поки що можливість відкрити точку Rozetka за франшизою доступна не в усіх містах України.
«Наразі на території України є близько 50 населених пунктів, де ми можемо розглянути потенційне відкриття франчайзингового магазину. На сайті потенційні франчайзі можуть ознайомитись з містами для відкриття франчайзингового магазину Rozetka».
Зараз перелік міст, де Rozetka планує відкривати точки видачі по франшизі, такий:
Місто | Область | Кількість населення в містах | Потрібно відкрити ФТВ |
Вінниця | Вінницька | 370 834 | 1 |
Гайсин | Вінницька | 25 818 | 1 |
Козятин | Вінницька | 25 107 | 1 |
Ладижин | Вінницька | 22 800 | 1 |
Хмільник | Вінницька | 28 217 | 1 |
Луцьк | Волинська | 217 082 | 1 |
Дніпро | Дніпропетровська | 984 423 | 1 |
Марганець | Дніпропетровська | 46 097 | 1 |
Першотравенськ | Дніпропетровська | 27 892 | 1 |
Покровське | Дніпропетровська | 9 739 | 1 |
Житомир | Житомирська | 268 000 | 1 |
Малин | Житомирська | 25 831 | 1 |
Овруч | Житомирська | 15 551 | 1 |
Ужгород | Закарпатська | 112 447 | 1 |
Вільнянськ | Запоріжська | 22 522 | 1 |
Запоріжжя | Запоріжська | 746 749 | 1 |
Богуслав | Київська | 16 190 | 1 |
Кагарлик | Київська | 13 461 | 1 |
Знам’янка | Кіровоградська | 22 069 | 1 |
Кропивницький | Кіровоградська | 226 491 | 1 |
Борислав | Львівська | 37 093 | 1 |
Новий Розділ | Львівська | 28 837 | 1 |
Вознесенськ | Миколаївська | 34 404 | 1 |
Роздільна | Одеська | 17 751 | 1 |
Рені | Одеська | 18 320 | 1 |
Кременчук | Полтавська | 224 997 | 1 |
Здолбунів | Рівненська | 30 000 | 1 |
Рівне | Рівненська | 242 318 | 1 |
Глухів | Сумська | 34 826 | 1 |
Конотоп | Сумська | 88 277 | 1 |
Суми | Сумська | 264 753 | 1 |
Шостка | Сумська | 74 125 | 1 |
Чортків | Тернопільська | 28 686 | 1 |
Первомайський | Харківська | 29 059 | 1 |
Славута | Хмельницька | 35 203 | 1 |
Звенигородка | Черкаська | 16 643 | 1 |
Корсунь-Шевченківський | Черкаська | 17 589 | 1 |
Чернівці | Чернівецька | 262 276 | 1 |
Цей перелік регулярно оновлюється. Якщо в таблиці є ваше місто, наступні критерії стосовно приміщення такі:
- від 40 до 100 м²;
- 1-й поверх нежитлового приміщення;
- відсутність сходинок, в іншому разі – наявність пандуса;
- наявність паркувальних місць для авто;
- відстань до інших точок видачі Rozetka від 1 км.
Що по персоналу?
Для роботи точки Rozetka потрібно від 2 до 4 осіб. Вимоги до персоналу:
- знання касової дисципліни;
- початкові знання товарів, які представлені на сайті Rozetka;
- енергійність, відповідальність та клієнтоорієнтованість.
Важливо зазначити, що з навчанням персоналу компанія допомагає – це входить у супровід франчайзі Rozetka.
Як Rozetka супроводжує франчайзі?
- Надає індивідуальний бізнес-план кожному франчайзі на етапі погодження приміщення;
- З моменту погодження до повноцінного відкриття магазину за франчайзі закріплюється менеджер, який супроводжує та консультує на всіх етапах;
- Компанія передає франчайзі індивідуальний дизайн-проєкт магазину, надає візуалізацію рекламних носіїв з вихідними файлами;
- Під кожний магазин менеджер з відкриття готує план з чіткими діями франчайзі та представників компанії;
- Rozetka також надає своїм франчайзі підрядників з виготовлення меблів, складських стелажів, вивісок, фірмового одягу та інших підрядників, які необхідні для повноцінного відкриття магазину.
«Бізнес-процеси Rozetka максимально автоматизовані та налаштовані таким чином, що франчайзі необхідно буде зосереджувати увагу лише на якісному та швидкому обслуговуванні клієнтів. Якщо магазин відкривається у місті, де Rozetka ще не представлена, тоді франчайзі треба буде розширити впізнаваність послуг компанії шляхом розміщення у місті додаткових рекламних носіїв», – пояснюють в компанії.
Заявку на франшизу можна залишити на сайті.