У травні 2019 року Василь Трачук та Юлія Ворковенко заснували крафтовий бренд рослинної їжі FINEORGANIC. Близько 6 років до цього Василь вивчав питання здоров‘я, харчування та органічного землеробства. Накопичені знання, зрештою, він використав для розробки сучасних рослинних альтернатив мʼясним продуктам.

Через кілька років асортимент бренду розширився до рослинних сирів, сметани, масла, веганських риб та м’яса. Саме FINEORGANIC створив рослинну сметану з кешʼю, аналогів якій в Україні немає. Василь Трачук та Юлія Ворковенко розповіли AIN.Business про те, чому вирішили запустити виробництво, скільки вклали у запуск бренду, як розробляють продукти та які плани на майбутнє.

Над першим продуктом працювали рік

До того як заснувати власний бренд, Василь Трачук займався звукорежисурою і вирощував органічні продукти. Дружина підприємця, Юлія Ворковенко, працювала в магазині здорового харчування.

Заснувати бренд крафтової рослинної їжі вирішили для того, щоб закрити власні потреби у вегетаріанських продуктах. Оскільки ринок пропонував товари з посереднім складом і смаком, вирішили виробляти самотужки – якісні, з безпечним і натуральним складом без шкідливих додатків.

Перший продукт подружжя – сир моцарела. Василь додає, що працювали над ним близько року, поки не досягнули бажаного результату.

80% прибутку реінвестують

Інвестиції в FINEORGANIC станом на початок 2024 року становлять $85 000 – $90 000. Засновники постійно реінвестують у бренд, щоб він зростав і розвивався. З чистого прибутку 80% забирають в реінвестиції, тому про самоокупність ще не говорять. Одночасно, початкові вкладення вже окупилися.

Каналів збуту у FINEORGANIC багато. В першу чергу, за словами Василя, це Instagram-сторінка бренду і сайт. Також продукти є в офлайнових магазинах-партнерах по усій Україні — «Смак Життя», «Вегетус», «Пан і Веган», No Harm Store та багато інших.

Найважче — розробити технологію

Продукти FINEORGANIC на 100% складаються з рослинних інгредієнтів, з них 70% — органічні, більшість 50-60% вирощують Василь та Юлія самотужки. Решту складових закуповують невеликими партіями у малих виробників.

Основа м’ясних альтернатив бренду — це вирощена підприємцями власна соя без ГМО. Також до складу продуктів входить кокосова олія, клітковина та свіжомелені спеції.

З сої, наприклад, роблять альтернативу курячим котлетам. Як зазначають підприємці, в їх складі на 50% менше насичених жирів і на 30% менше жиру, ніж у звичайному курячому мʼясі, немає глютену. При цьому, є легкозасвоюваний білок.

Фірмові сири бренд виготовляє із ферментованого кеш’ю за власною технологією. Спершу горіхи заливають водою, через 24 години їх промивають, подрібнюють і додають культурну закваску з пробіотиками. Після 18 годин додають решту інгредієнтів і ферментують. Дозрівання такого сиру триває від тижня до місяця.

Василь зізнається, що найважче — розробити технологію та рецепт. Самі ж продукти виготовляти не складно. Наразі асортимент бренду складається з:

  • масла з кешʼю;
  • рослинного фаршу;
  • сиру «Фета» та плавленого «Янтар»;
  • культивованих сирів «Голланд», «Моца», «Чеддер», «Горифен»;
  • культивованого крем-сиру «Філадельфія»;
  • песто з веганським пармезаном;
  • vegaшпротів;
  • котлет для бургерів «Курячих».

Плани на майбутнє

За словами співзасновника, зараз бренд на шляху до міжнародного стандартування продукції ISO 22000 (HAASP). Адже в майбутньому прагнуть вийти на ринок США, Європи та країн Азії. Проте, як зазначив Василь, для цього потрібно розширити виробництво та отримати усі дозвільні документи. Засновник додає, що іноземний ринок веганських продуктів значно розвинутіший за український. Тому зараз FINEORGANIC націлений на Україну.

Також в планах – розширення асортименту, розвиток технології, а також збільшення команди технологів, аби розробляти революційні продукти.

У 2024 році FINEORGANIC планує випустити веганський пармезан і запустити онлайн-ресурс про здоров’я та здорове харчування.

Нагадаємо, раніше AIN.Business розповідав про український бренд рослинної їжі Wanted Vegan: