Сьогодні в Україні важко уявити відповідальний бізнес, який не розвиває напряму корпоративної соціальної відповідальності. Репутація бізнесу, бренд роботодавця, причетність до важливих змін у суспільстві — очевидні переваги, які отримує компанія з розвитком КСВ. Але як розвивати CSR під час війни? Анна Манухіна, CSR Lead компанії MacPaw і директорка MacPaw Foundation, у своїй колонці для AIN.Business на прикладі власної роботи розповідає, як під час війни зробити компанію соціально відповідальною та допомогти наблизити перемогу України.


Будьте системними та чітко обирайте напрями вашої допомоги

На початку повномасштабного вторгнення MacPaw Foundation, крім внутрішніх запитів спеціалістів компанії, закривав безліч зовнішніх запитів: допомагали гуманітаркою, ліками, продуктами. 

Влітку 2022-го стало зрозуміло, що потрібна системність — допомога в чітко визначених напрямках. Під системністю ми маємо на увазі діляльність, яка буде сприяти досягненню довгострокових і короткострокових стратегічних КСВ-цілей бізнесу. У рамках КСВ-стратегії компанія системно вирішує наявну в суспільстві проблему, тим самим впливаючи на позитивні зміни в суспільстві. 

Оскільки MacPaw технологічна компанія, в якій працюють спеціалісти з високим рівнем відповідної експертизи, фонд сфокусувався на закупівлі й передачі засобів захисту і техніки, яка допомагає зберігати життя нашим захисникам: комп’ютери, ноутбуки, квадрокоптери, планшети для керування ними, медеваки. 

Зараз також зосередились на холодильниках для крові в комплекті з обігрівачами для інфузій. Третій напрямок — відновлення доступу до освіти. Ми підтримали наших партнерів, благодійний фонд SaveED, і запустили проєкт зі створення STEM-осередків для навчання в деокупованих регіонах і забезпечення їх комп’ютерами. Одним словом, вам потрібно зрозуміти, в чому ваша компанія має сильну експертизу та як її можна «задонейтити» на користь Україні та її захисникам. 

Обирайте напрямки, які «болять» вашим працівникам

Коли ми тільки запускали соціальні ініціативи, вибір напрямків відбувався за принципом «down-up». Для цього ми залучили внутрішню спільноту macpawians і наші колеги голосували за ті соціальні напрямки, які були їм небайдужі. 

Таким чином, компанія забезпечила високу залученість спеціалістів, зокрема в напрямку корпоративного волонтерства. Моя рекомендація — опитати небайдужих людей у компанії, що саме їм болить, що для них важливо. Створюйте ініціативи, які небайдужі вашим колегам, і отримаєте більш вмотивовану та зацікавлену спільноту. 

Приділяйте увагу ментальному здоров’ю ваших працівників

Війна накладає величезний психологічний тиск на кожного українця, а також може загострювати хронічні хвороби, що були в ремісії, як-от тривожний розлад, депресія, психосоматичні розлади та інше. Це значно впливає на кожного працівника компанії. Не важливо: залишився він в Україні чи поїхав за кордон. Вимушене переміщення, спричинене повномасштабним вторгненням — це теж великий стрес, який часто викликає відчуття провини. 

Я раджу компаніям не тільки проводити психологічні тренінги для команди, але й компенсувати їхні витрати на психотерапевта, психіатра чи антидепресанти, які теж самі по собі бувають дорогими. Компанія — це люди, тому дбати про їхнє ментальне здоров’я потрібно першочергово. 

Колаборуйтеся з фондами або створіть свій

У перші дні великої війни наша команда отримала велику кількість пропозицій допомогти від користувачів продуктів MacPaw. Наші користувачі хотіли допомогти Україні, але не мали достатньо довіри до зовнішніх ініціатив. Так, MacPaw Foundation почав приймати донейти від користувачів продуктів компанії, а також від людей, які підтримують боротьбу України проти росії. У будь-якому разі, до фондів завжди більше довіри, адже вони звітують про свою діяльність і діють системно. Тому знайдіть фонд, який найближче компанії по духу, або створіть свій. 

Підсумок

Я вважаю, що не мати корпоративно-соціальної відповідальності — це програш для компанії. Кандидати, які приходять у MacPaw, часто обирають нас, бо компанія створює позитивні зміни в суспільстві завдяки своїм соціальним ініціативам.

З чого я б радила почати? Спершу розставити пріоритети. Що сьогодні важливе, а що може зачекати? Як ваші програми КСВ можуть сприяти досягненню бізнес-завдань? 

Можливо, завдяки реалізації проєктів корпоративної соціальної відповідальності ви зможете сформувати лояльність клієнтів і залучити нових, підтримати бренд роботодавця, вплинути на позитивне сприйняття і репутацію компанії, зробити компанію видимою для закордонних партнерів.Також важливими сферами, де підтримка бізнесів дійсно потрібна, є інклюзія і доступність, освіта, відновлення, програми підтримки ветеранів і ветеранок. Подібних проєктів багато, залучення знайдеться всім.

Закінчиться війна — потрібно буде глибше працювати з ветеранами, розвивати інклюзивність, освіту, допомагати з відбудовою. Це буде актуально роками. Головне — швидка реакція. Ось глобальний тренд, який є сьогодні й залишиться завтра.