У першому півріччі 2024 року шість активних портів збільшили оброблення вантажів на 68% — 52,7 млн тонн вантажів проти 31,3 млн тонн у 2023 році. Про це повідомляла Адміністрація морських портів України.
У червні 2024 року морські порти в Україні обробили 6,7 млн тонн вантажів і перевищили показники за аналогічний період 2023 року на 30%.
35,5 млн тонн — 63,5% — є продукцією українських аграріїв, решта понад 36% вантажів — продукція інших галузей, зокрема гірничо-металургійної.
«У першому півріччі 2023 року ми були обмежені дією Стамбульської зернової ініціативи, яка дозволяла транспортувати з трьох чорноморських портів виключно аграрну продукцію. Решту вдавалось витягувати завдяки Дунайському коридору, але попри рекорди в його використанні він не міг задовольнити наші потреби повною мірою», — коментує Голова Комітету ВРУ з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев.
Рішення збудувати альтернативний морський коридор Гетманцев називає «стратегічно правильним». Вперше цивільні судна скористалися тимчасовим зерновим коридором для заходу в український порт «Чорноморськ» у вересні 2023 року.
До цього морський коридор використовували для евакуації кораблів з Чорноморська, Одеси та Південного.