Масштабний збій у роботі Windows вивів з ладу системи аварійних служб, аеропортів, банків та інших установ по всьому світу. Проблема може бути пов’язана з програмним забезпеченням CrowdStrike, яка займається кібербезпекою.

Збій, який розпочався ввечері 18 липня в центральному регіоні США, зачепив широкий спектр послуг Microsoft, включаючи Azure, Microsoft 365 і Teams. Через це низка авіакомпаній, зокрема United Airlines, Delta Air Lines і American Airlines, а також аеропортів призупинили прийом і відправлення рейсів. United окремо повідомила, що зіткнулася з проблемами зв’язку в кабіні пілотів.

Microsoft згодом заявила, що визначила основну причину і більшість служб були відновлені. Однак також додала, що деякі клієнти все ще можуть відчувати проблеми в цьому регіоні.

Втім, вплив відчули в усьому світі. Вранці 19 липня почали надходити повідомлення про проблеми в Азійсько-Тихоокеанському регіоні. Користувачі у мережі скаржились на появу так званого «синього екрана смерті» Microsoft з Австралії, Нової Зеландії, Індії та Японії.

Аеропорти, такі як міжнародний аеропорт у Мумбаї, серйозно постраждали від збою систем реєстрації авіакомпаній IndiGo, Akasa та SpiceJet. Авіакомпанії перейшли на ручну реєстрацію, рекомендувавши пасажирам прибувати заздалегідь.

Серед європейських країн сильно постраждала Велика Британія. Ранкове шоу британського телеканалу Sky News не змогло вийти в прямий ефір, тому його замінили архівними кадрами.

Згідно з даними авіаційної компанії Cirium, сьогодні очікувався найбільш завантажений день за кількістю рейсів, що вилітають з Британії — 3214 літаки. Це найбільша кількість щоденних вильотів із жовтня 2019 року.

Ryanair попередив про «можливі збої в мережі», а аеропорт Единбурга заявив, що збій спричиняє довший час очікування.

Причина глобального збою

Збій комп’ютерів, ймовірно, був викликаний проблемою з останнім оновленням антивірусного програмного забезпечення CrowdStrike. Компанія повідомила, що вже вживає заходів щодо відкату оновлення та відновлення працездатності своїх систем.