Українські компанії відмовляються від російських CRM-системи: 2021 року їх частка впала більш ніж у чотири рази, у той час, як популярність українських систем зросла у майже вісім разів. Про це каже дослідження платформи Ringostat.

Customer Relationship Management системи — це програмне забезпечення для керування взаємовідносинами з клієнтами. Ringostat проаналізувало дані 12 664 компаній за 2021-2024 роки. Дослідження показало, що:

  • У 2021 році російські CRM-системи використовували 73% компаній, а у 2024 році їхня кількість впала до 17%;
  • У 2021 році українськими CRM-системами користувалися 7% бізнесів, а у 2024 вже 54%;
  • У 2024 році 24% компаній користуються іноземними CRM-системами, а 5% — кастомними. Попит на останній варіант зменшився аж у три рази за чотири роки.

За статистикою інтеграторів (спеціалістів, що встановлюють CRM), запити на встановлення російських систем зменшилися з 72% у 2021 році до 14% у 2024. На українські CRM попит зріс з 5% до 53%, а на системи інших країн — з 23% до 33%. 

Ringostat пояснює, що чверть українських компаній обирають іноземні CRM через їхню гнучкість і  широту функціоналу. Водночас українські системи в кілька разів дешевші, мають український інтерфейс, враховують особливості місцевого ринку та мають швидшу техпідтримку.

У десятку ж найпопулярніших українських CRM увійшли: Creatio, Dr. Eleks, G-PLUS, KeepinCRM, KeyCRM, NetHunt, Onebox, RealtSoft, SalesDrive, Uspacy. 

Серед причин, чому клієнти не переходять на українські системи: 

  • Малий бізнес каже про брак грошей і ресурсу:
  • Деякі компанії мають складні системи, які побудовані на базі російських систем та остерігаються, що повторити налаштування на новому рішенні буде важко. 
  • Бізнес, який перемістився в інші країни, іноді обирає CRM, які розроблені в країні-агресорці, але зареєстровані як «міжнародні» бренди.