Нещодавно українська броварня MOVA родом з Дніпра анонсувала свою варку спільно з голландськими крафтовиками Hollands Hophuis. Це стало продовженням роботи команди на ринку Нідерландів — експорт туди розпочався торік. Зараз у країні буде більшість позицій MOVA: це їхнє пиво, зокрема і безалкогольне, та лимонади.
Це не перший іноземний ринок компанії, яка в Україні працює вже з 2017 року. Команда AIN поговорила з Наталією Маслюк, керівницею відділу експорту компанії про цей вихід та майбутні плани на розширення.
AIN: Скільки тривала підготовка до виходу на ринок Нідерландів?
Наталія Маслюк: Саме з Нідерландами у нас особлива історія. Цей ринок був визначений як потенційно цільовий ще до повномасштабного вторгнення. Але перші спроби комунікації не дали бажаного результату. Влітку 2023 року до нас на виробництво завітали журналісти з метою показати працюючий бізнес України. Вони випустили репортаж про нашу стійкість і зростання проєкту, після якого почали надходити звернення вже до нас. Завдяки комплексним діям ми досягнули першого відвантаження до Нідерландів наприкінці 2023 року, і наразі готується наступне відвантаження.
AIN: В яких країнах вас уже можна знайти?
Наталія Маслюк: Ринок Нідерландів не перша експортна поставка MOVA. За допомогою Офісу з розвитку підприємництва та експорту, нам вдалось стати частиною проєкту співпраці з данською мережею COOP (мережа магазинів роздрібної та гуртової торгівлі — ред.). Перша експортна поставка MOVA складала 32 400 пляшок, які були представлені у 500 магазинах Данії. Сьогодні ми вже налагодили дружні відносини з Данією, Норвегією та Польщею.
Читайте також: В Україні запрацював Офіс з розвитку підприємництва та експорту. Яка від нього користь?
AIN: На які країни ще плануєте розширюватися?
Наталія Маслюк: Незабаром пиво MOVA можна буде скуштувати в Японії. До країни, де сходить сонце, поїхали сорти Lager а MOVA Дніпро. Плануємо активно працювати з ринком Фінляндії, Швеції, країнами Балтії, Чехією та Іспанією.
Читайте також: Історія бренду пива MOVA