46% українців надають перевагу українським товарам. Трохи менше, 43%, надають перевагу порівну українським та імпортним товарам. Про це йдеться у дослідженні Gradus Research, проведеного для Міністерства економіки України перед запуском програми «Національний кешбек». 

В той же час за наявності кешбеку за купівлю українських товарів, від 74% до 92% споживачів готові користуватися цією послугою та віддавати перевагу українському. 


Результати дослідження Gradus Research


Найбільше українці купують вітчизняні продукти харчування, лікарські препарати, засоби гігієни. А найбільшу частку у сегменті імпортних товарів займають гаджети та техніка, а також парфуми та одяг і аксесуари.

Серед причин купівлі українських товарів респонденти назвали:

  • Підтримую українських виробників — 59%
  • Підтримую економіку України — 57%
  • Вигідна ціна — 50%

За результатами дослідження, майже 50% опитаних готові витрачати кешбек з покупки українських товарів на сплату комунальних послуг, 40% — купівлю українських товарів, 30% — медичні послуги, 25% — на благодійність. На 2024 рік на «Національний кешбек» у бюджеті закладено 3 млрд грн, програма запрацює 2 вересня. 

Читайте також: Як отримати гроші за урядовою програмою «Національний кешбек»