У Сіднеї в Австралії зʼявився поп-ап (тимчасовий магазин) американської компанії з виробництва печива Crumbl, пише ABC News.
За 17 австралійських доларів (приблизно 477 грн) австралійці купляли печиво пʼятиденної давнини. Хоча самі Crumbl позиціонують себе як компанію, що спеціалізується на свіжовипеченому печиві. Своїми обуреннями покупці ділилися у соцмережах.
Виявилося, компанія нічого не знала про поп-ап, а в Австралію печиво організатори завезли у багажі літаком.
Що відбувається?
У закладі, що проводив поп-ап стверджують, що «ніколи не претендували на звання офіційного магазину Crumbl», а самі вони є «пристрасними фанатами», що не мали на меті отримати прибуток.
За законами Австралії, в країні можна продавати імпортні товари, але не можна видавати себе за бренд, якщо ви з ним не повʼязані.
Рекламу запустили в TikTok на акаунті з назвою crumblcookiesyd. Профіль мав такий самий рожевий логотип, як і оригінальна компанія.
Справа — реклама австралійських продавців, зліва оригінальне лого компанії Crumbl
Але організатори додають, що не використовували торгові марки Crumbl у своїх відео, а продаж паралельного імпорту в Австралії законний.
Паралельний імпорт — ввезення і продаж товару в країні без чіткого дозволу від тих, хто виготовляє цей товар. Це легально в Австралії, однак продавець тоді не має представляти себе, як того, хто виготовив цей продукт, і не вводити в оману пересічного споживача.
«Якщо бізнес починає використовувати інший брендинг, і він використовує брендинг іноземної компанії, щоб створити уявлення, що він є роздрібним продавцем цих продуктів, це може бути порушенням прав на торгівельну марку», — сказав професор UNSW Майкл Гендлер у коментарі ABC News.
Це стосується і підприємців, які використовують майже ідентичні або оманливо схожі торгові марки.
Промовідео, поширені через сторінку організатора в TikTok, містили фрази «Crumbl cookies are landing» і «coming to Australia» («Crumbl приземляється» і «прибуває до Австралії»).
На сторінці також використовувався контент з оригінальної сторінки Crumbl у соціальних мережах. Рекламу печива продавці з Австралії видалили та перепросили, повідомивши, що більше не робитимуть цього.
Чим це все закінчилося?
Crumbl заявила, що не буде подавати судовий позов проти організаторів та навіть прискорить плани щодо відкриття магазинів в Австралії, бо були «вражені підтримкою шанувальників».
«Хоча поп-ап в Австралії не спонсорувався компанією Crumbl, ми раді бачити інтерес до Crumbl в усьому світі», — йдеться у заяви компанії.
Читайте також: Надихнулися чи вкрали — чому соцмережі жартують про нові прикраси Balenciaga та до чого тут Loop?