Ресторан — більше, ніж заклад харчування. Спеціалізація закладу дає можливість розширити пропозицію, переконана Юлія Чеснокова, засновниця міжнародного освітнього агентства Food & Success. 

AIN побував на щорічній конференції SALT і зібрав найцікавіші тренди у ресторанній сфері. 

Серед макроекономічних тенденцій, що впливають на Food&Beverage (Їжа та напої), переважають сталість, цифровізація та глобалізація.

Споживацькі тенденції

Загалом Юлія Чеснокова розділяє тренди за поколінням та за рівнем доходів. Зумери та мілінеали, наприклад, досвід ставлять вище за матеріальні цінності. Покоління Х та мілінеали сфокусовані на добробуті та довголітті.

Клієнти з низькими доходами все більше обирають готувати вдома, з середніми — готові подорожувати за гастрономічним досвідом. СOCODAQ, New YorkФото: COCODAQ

Водночас ринок преміум-ресторанів зростає. Популярності набирають індивідувальні послуги, преміум опції в меню тощо.

У 2025 році, на думку, Юлії Чеснокової, ресторани мають адаптувати пропозиції до різних демографічних груп, тримати баланс доступності і преміум-доступу, а також інтегровувати технології для кращої взаємодії з клієнтами на різних рівнях доходу.

Solo Dining — тобто культура обіду чи вечері в закладі самому, без компанії — ще один тренд, який прогнозує засновниця Food & Success. 

Цьому передують зростання урбанізації, гнучкий стиль життя, усвідомленість, культурна прийнятність та зміни у сімейних структурах. Відтак ресторанам варто збільшувати кількість посадкових місць за барною стійкою чи загальними столами.

Прагнення до унікального досвіду, його інтерпретація, а також бажання автентичності й екологічності стали передумовами до появи такої тенденції як Newstalgia (поєднання ностальгії з сучасними інноваціями).Lina Stores, LondonФото: Lina Stores

Інші тренди у ресторанній сфері

Екосистеми — розширена пропозиція для клієнта. Юлія Чеснокова пропонує подумати над такими комбінаціями: 

  • Ресторани+готелі+доставка;
  • Виробник+магазин+доставка+ресторан+колаби;
  • Постачальник+зберігання+магазин+ресторан+напівфабрикати під замовлення;
  • Квіти+кафе+питомник+ресторан+декор та текстиль;
  • Готель+ресторан+магазин+продуктовий кіоск
  • Тейкевей+кафе+пекарня+магазин посуду та аксесуарів+магазин квітів.

Імерсивні заклади — досвід занурення і враження, подорож без подорожі. Такі кафе та ресторани передбачають інтеграцію в локальну культуру водночас з багатосенсорним досвідом харчування, поп-ап концепції, а також експериментальні заходи.Mamma Mia Taverna, LondonФото: Mamma Mia, Niko's Taverna

TikTokian cuisine — новий швидкий кулінарний рух, що пояснюється іншим підходом зумерів і міленіалів до приготування їжі. Тренд відзначається візуально привабливою технікою приготування, гумором і важливістю сенсорного впливу — яскраві кольори, текстури, сміливі смаки тощо.

Читайте також: 643 грн в середньому витрачають українці за один похід у ресторан чи кафе — Expirenza