Час різдвяно-новорічних свят — період, коли не лише діти, а й дорослі чекають на хо-хо-хороший подарунок під ялинкою. Але якщо для малих дива створюють їхні батьки, про сюрпризи для дорослих часто піклуються на роботі.
Концепція дарування ділових подарунків сформувалася у США у 1950-х, коли стало зрозуміло, що бізнес отримає більше зиску, якщо фокусуватиметься на цінності взаємин зі співробітниками та партнерами. Тоді жест дарування подарунків на свята набув знайомих нам сьогодні рис.
У різних країнах світу практика корпоративних подарунків може суттєво відрізнятися, утім, у більшості все ж займає своє поважне місце. І ринок у цьому сегменті невпинно росте. Якщо індустрію корпоративних подарунків у світі протягом року в 2022-му оцінювали $242 млрд, то в 2024 вона може зрости уже майже вдвічі — до близько $840 млрд.
В Україні це уже також сформована — хоча і не така масштабна — традиція. То ж AIN поговорив з українськими бізнесами про те, коли роботодавці починають звертатися до них по замовлення, яку частку їхніх доходів покривають різдвяні корпоративні подарунки, а також, які презенти обирають, аби створити позитивний імідж компанії.
Пазли замовляють за кілька місяців
Український бренд Frisson створює сучасні пазли для дорослих у кооперації з українськими митцями та ілюстраторами з червня 2021 року.
Тоді, після запуску, одразу вдалося отримати кілька невеликих корпоративних замовлень. У 2022 на компанію чекала велика просадка у корпоративних замовленнях, але в 2023 попит відновився. Цього року, зазначає Ксенія, кількість корпоративних замовлень збільшилася у три рази. Ідеальний час для замовлення корпоративних новорічних подарунків, на думку засновниці Frisson, — серпень.
«Ми намагаємось акцентувати увагу, що чим раніше ви замовите, тим раніше ви отримаєте, але зазвичай все в останню мить замовляється: в листопаді або в жовтні в кращому випадку. І всі ж хочуть замовлення на грудень і якнайшвидше отримати. У нас такий цикл виробництва, що на виготовлення замовлення йде близько трьох тижнів, інколи це чотири тижні. Тому до нас треба звертатися за півтора-два місяці в ідеалі.»
Бум корпоративних замовлень зазвичай припадає на кінець жовтня — початок листопада. Цього року замовлення, які зробили заздалегідь в нормальні терміни, — вже укомплектовані та відправлені замовникам. Для тих, хто любить відкладати до останнього, теж є опції, каже засновниця бренду.
«У нас є в наявності пазли, які ми можемо дуже швидко забрендувати, за 3–5–7 днів і доставити по Україні — від 20 одиниць».
Фото: Frisson, Instagram
Для Frisson частка прибутку від новорічних корпоративних замовлень — 30–40%. Серед пазлів, які обирають на подарунки, — POWERFUL, із зображенням могутніх українців різних професій, а також благодійні пазли Sapiens із зображенням подільського муралу, присвяченого Головному управлінню розвідки, половина прибутку з яких піде на закриття збору з купівлі надводного дрона.
Бум замовлень на косметику припадає на свята
Ідея створення бренду White Sprut виникла ще 10 років тому, коли засновник бренду Ярослав Рудаков разом із мамою вирішив створити продукт для власних потреб як спеціалістів в індустрії краси.
Для White Sprut найгарячіший період для корпоративних замовлень не закінчується ніколи, бо вони надходять протягом року. Різні компанії часто хочуть створити індивідуальні подарунки для своїх клієнтів і працівників. Але найбільший бум припадає саме на новорічні свята.
«Замовляють найчастіше набори, свічки або якийсь з монопродуктів, але з брендингом», — додає засновник бренду.
На відміну від минулих років, замовники обирають корисніші подарунки, зазначив Ярослав Рудаков.
«Люди хочуть більш влучно підібрати товари, які справді необхідні в повсякденному житті, а не просто зробити подарунок заради подарунка».
У White Sprut не більше як 10% річного прибутку забезпечують саме корпоративні подарунки на зимові свята. Найцікавіше, зазначають у компанії, працювати з небанальними ідеями та креативними командами, тоді і вибір продукту, і дизайну, і аромату максимально влучний.
Приклад подарункового пакування White Sprut, Instagram
Функціональні дерев’яні вироби набирають популярності
Ще один бренд, який отримує безліч корпоративних замовлень, — Flampic. Компанія зародилася в 2016 році зі створення першої лампи-конструктора, а перше корпоративне замовлення отримали в грудні 2018 року від компанії ASUS.
«Зараз корпоративні замовлення у нас є щомісяця протягом року. Найбільше замовлень маємо напередодні зимових свят, починаючи з жовтня і до кінця грудня», — розповідає менеджерка по роботі з клієнтами та корпоративними клієнтами Марія Гоменюк.
Серед найпопулярніших товарів компанії лампа-конструктор і підставка для телефона Stander.
«Останні роки ми постійно розширюємо асортимент, тому клієнти часто обирають і інші товари: подарункові набори підставок, столики для ноутбуків і настільні світильники USB», — додає Марія.
Flampic аквтивно розповідають у соцмережах, що можуть забрендувати свої вироби під подарунки
У Flampic зимові свята корпоративні замовлення забезпечують 25% річного прибутку. А найцікавішими у команді вважають великі замовлення — на 1900 підставок Stander, 3000 карабінів з переробленого пластику і 779 столиків для ноутбука.
Читайте також: Вода, снеки і софт — інновації у foodtech-галузі в Україні