Навіть якщо ви маєте певні гарантії і кредит довіри до людини, перевірити бізнес-партнера — необхідний крок задля вашої ж безпеки. Так ви захистите репутацію свого бізнесу й не втратити цінні ресурси дарма. OSINT або ж розвідка на основі відкритих джерел — один із найкращих варіантів як уникнути неприємних ситуацій та будувати партнерські стосунки лише з організаціями та людьми, що варті довіри.
Дізнайтеся як застосувати OSINT для перевірки бізнес-партнера у 2025 році на основі експертизи агенції Molfar, яка поділилася нею у своїй колонці для AIN.
Навіщо потрібна перевірка бізнес-партнера?
Пам’ятайте, що навіть найбільш надійні, на перший погляд, компанії можуть приховувати проблеми, які здатні негативно вплинути на ваш бізнес. Це особливо важливо у випадках, коли йдеться про великі фінансові зобов’язання, довгострокові угоди або стратегічне співробітництво. Ось деякі ризики пов’язані з укладенням нових партнерств:
- Приховані борги, які можуть вплинути на здатність партнера виконувати угоди.
- Партнер може мати негативну репутацію в бізнес-спільноті, що може зашкодити вашому іміджу. Наприклад зв’язки вашого контрагента з російськими компаніями можуть кинути тінь на вашу компанію.
- Відсутність необхідних ліцензій чи дозволів для ведення бізнесу можуть підірвати домовленості вашого партнерства.
- Перевірка бізнес-партнера потрібна, щоб виявити можливе використання підроблених документів чи неправдивої інформації для створення враження стабільності.
- Ви можете уникнути конфліктів на основі розбіжності цінностей і етики, якщо перевірите партнера завчасно.
Хочете перевірити контрагента? На що звернути увагу
Якщо ви впевнені, що варто перевірити бізнес-партнера, але не знаєте, із чого почати, зверніть увагу на такі базові речі як:
- Переконайтеся, чи компанія зареєстрована в офіційному реєстрі. Наприклад, компанія має мати код ЄДРПОУ в Україні.
- Упевніться, що компанія сплачує податки й не має проблем із Державною податковою службою України. Знайдіть контрагента в ДПС реєстрі аби бути певними щодо їхньої надійності.
- Знайдіть відгуки про компанію від інших партнерів чи клієнтів.
- Дізнайтесь, чи компанія була в скандалах та, чи згадували її в медіа через негативні події.
- Перегляньте останні фінансові показники, такі як прибуток, збитки, активи.
- З’ясуйте, чи є в компанії відкриті судові процеси або рішення, що можуть вплинути на співпрацю.
- Дізнайтеся, хто фактично контролює компанію. Так ви можете самостійно оцінити професійний бекграунд і чесність осіб, які управляють бізнесом.
- Визначіть, яка ринкова частка в контрагента та яка у їхніх конкурентів.
- Упевніться, що компанія не фінансується незаконними шляхами.
Як перевірити свого бізнес-партнера у 2025 році?
Застосуйте OSINT. Необхідні скіли для того аби перевірити контрагента самостійно можете отримати на OSINT-курсі від Molfar — базовий курс підійде початківцям. По завершенню навчитеся працювати з великим обсягом інформації, аналізувати знахідки, сканувати соціальні мережі та досліджувати реєстри.
Якщо ви вже маєте певні OSINT-скіли — вам підійде просунутий курс. Так ви отримаєте більш поглиблені навички такі як вміння аналізувати походження активів, досліджувати ринок та конкурентів, оцінювати ризики інвестицій тощо. Повні програми курсів шукайте за посиланнями.
Дослідження бізнес-партнера у 2025: Які є інструменти?
Існує декілька методів як ви можете з легкістю перевірити бізнес-партнера за допомогою інструментів, що доступні онлайн. Спробуйте скористатися такими ресурсами як:
- YouControl дає доступ до юридичної, фінансової, податкової та репутаційної інформації про компанії та ФОП.
- OpenDataBot це інструмент для перевірки судових справ, боргів, реєстраційних даних та податкового статусу.
- Єдиний державний реєстр судових рішень України корисний для перевірки участі компанії в судових процесах.
- Open Ownership це міжнародний сервіс, що дозволяє ідентифікувати кінцевих власників компанії і таким чином перевірити контрагента.
- Creditinfo це глобальна платформа для перевірки кредитної історії компанії та її фінансової стабільності, що має українську версію.
- За допомогою Google Alerts ви можете встановити сповіщення, щоб отримувати актуальну інформацію про згадки компанії чи її керівників у медіа.
-
Самостійно відстежуйте соціальні мережі та LinkedIn контрагента, аби бачити відгуки аудиторії та бути в курсі останніх новин. Для більш посунутого аналізу медіа сентиментів спробуйте скористатися таким сервісом як Social Mention, який досліджує згадки брендів онлайн.
Читайте також: OSINT проти шахраїв: детальний гайд від Molfar із розслідування на прикладі крипто-крадіжки