Провідні світові банки можуть скоротити до 200 000 робочих місць протягом наступних трьох-п’яти років через впровадження технологій штучного інтелекту, який автоматизує завдання, що зараз виконують люди. Про це йдеться у звіті Bloomberg Intelligence.
Опитування керівників інформаційних і технологічних відділів, проведене Bloomberg, показало, що в середньому вони очікують скорочення штату на 3%.
Найбільшому ризику піддаються співробітники бек-офісу, мідл-офісу та операційного блоку. Зміни також можуть торкнутися обслуговування клієнтів, оскільки боти перебирають на себе частину функцій, а також процедури ідентифікації клієнтів.
Близько чверті з 93 опитаних прогнозують значніше скорочення — від 5% до 10% загальної кількості персоналу. Серед цих компаній — великі гравці, такі як Citigroup Inc., JPMorgan Chase & Co. та Goldman Sachs Group Inc.
Прогнозовані зміни в банківській сфері можуть суттєво покращити фінансові показники. Очікується, що у 2027 році штучний інтелект може збільшити операційний прибуток банків на 12-17%, що додасть до $180 млрд до їхнього загального прибутку. Вісім із десяти респондентів очікують, що генеративний ШІ збільшить продуктивність і генерування доходів щонайменше на 5% у найближчі три-п’ять років.
Після фінансової кризи банки активно модернізують свої ІТ-системи для пришвидшення процесів і зниження витрат. Нове покоління інструментів штучного інтелекту обіцяє подальше підвищення продуктивності.
Згідно зі звітом Citigroup, опублікованим ще влітку минулого року, банківська сфера має найбільший потенціал для автоматизації серед усіх галузей. Близько 54% робочих місць у банках можна автоматизувати.
Проте багато компаній наголошують, що технології трансформують робочі ролі, а не замінюють їх повністю. Тереза Хайтсенретер, відповідальна за впровадження ШІ у JPMorgan, зазначила, що генеративний ШІ наразі поки що лише доповнює роботу працівників.