Розгляньмо популярні маркетингові тренди 2025 року, які допоможуть створювати автентичні креативи та емпатійні бренди. Ефективне використання нових маркетингових тенденцій може забезпечити значну конкурентну перевагу, актуальність і прогрес у ринковому ландшафті, який постійно змінюється. 

Про деякі з нових трендів для оптимізації маркетингових процесів в авторській колонці для AIN розповів Макс Лукомінський, CMO в OBRIO.

Як використовувати AI-технології в маркетингу та чому слід звернути увагу на тренди Social/Quick Commerce?

Нещодавно McKinsey Global Institute представив дослідження, у якому визначено 18 майбутніх арен — потенційних технологічних напрямів, які можуть змінити світову економіку в період із поточного моменту до 2040 року. І цілком передбачувано саме AI-технологіям відводиться центральне місце на арені. Використовуючи дані про технології штучного інтелекту, біотехнології, кібербезпеку та інші сектори, аналітики визначили ключові зміни, які вже впливають на наші способи взаємодії із брендами та медіа. Очікується, що у 2025 році завдяки технологіям AI цифрова реклама стане більш ефективною та гіперперсоналізованою. А такі мікротренди, як Social та Quick commerce, будуть ставати більш глобальними й, можливо, вже в найближчі роки перетворяться на макротренди.

Загалом у 2025 році буде відбуватися більш глобальний процес переходу компаній до оптимізації маркетингових процесів із використанням AI-технологій. Згідно із даними дослідження Data Bridge Market Research, обсяг ринку штучного інтелекту в маркетингу буде оцінюватися в $84,33 млрд до 2028 року. Прогнозовано, що він зростатиме із сукупним річним темпом приросту 28,13% у період із 2021 по 2028 рік.

Штучний інтелект в маркетингу – інфографіка

Для яких задач ви вже можете використовувати технології AI у маркетингу:

  1. Для більш точного прогнозування поведінкових факторів клієнтів. Рекомендуємо звернути увагу на прогнозну аналітику та сервіси Google Analytics 4 або Salesforce Einstein, якщо ще не працюєте з ними.
  2. Для покращення клієнтського досвіду та сервісу. Наприклад, щоб мати змогу надавати клієнтам цілодобову підтримку, інтегруйте у свій сайт або застосунок чат-боти зі штучним інтелектом (ChatGPT чи Drift).
  3. Для створення якісних персоналізованих рекламних кампаній. Для того, щоби почати із ними працювати, зверніть увагу на AI-платформу Adobe Sensei.

Окрему увагу варто приділити тому, що технології AI, а саме такі інструменти як Jasper і MidJourney, уже дозволяють маркетологам створювати високоякісний графічний і текстовий контент швидше, ніж будь-коли. Об’єктивно кажучи, цей маркетинговий тренд зростає вже далеко не перший рік. За прогнозами Gartner, у 2025 році 30% всього цифрового контенту створюватиметься за допомогою штучного інтелекту й не використовувати технології ШІ для цього, як мінімум, недалекоглядно.

Ми в команді використовуємо технології ШІ для аналізу успішності рекламних кампаній, проведення А/Б-тестів і точно можемо сказати, що алгоритм із заданим фреймворком справляється з аналізом не гірше за нас. Він допомагає швидше отримувати висновки тестів, а також оптимізувати рутинний процес, звільнити час спеціалістів для виконання більш креативних задач. 

Ми точно використовуватимемо ШІ для генерації креативів і надалі — як графічних, так і текстових. Але при цьому, варто підкреслити певні спостереження: відчувається втома користувачів від великої кількості досить схожих, однотипних генеративних зображень, тому рекомендуємо обережно з ними працювати та уникати переспаму аудиторії.

Тренд на адаптацію до голосового пошуку: чи може він бути корисним для вас

Поява розумних колонок, як Alexa від Amazon, Google Home і Siri від Apple, сприяє тому, що саме голосовий пошук стає основним методом пошуку інформації. Нещодавній звіт, розроблений NPR і Edison Research, свідчить про те, що як мінімум 35% осель у США вже володіють розумними колонками та використовують саме голосовий пошук. Тому тим компаніям, які надають послуги у сфері маркетингу на великих і прогресивних ринках США чи Канади вже потрібно враховувати особливості голосового пошуку. А загалом очікується, що 2025 року використовуватиметься понад 8 мільярдів голосових помічників (Juniper Research). І споживачі все більше використовуватимуть голосові команди для швидкого локального пошуку та збору інформації.

Зверніть увагу! Голосова пошукова оптимізація відрізняється від традиційного SEO, бо в першому випадку користувачі ставлять питання голосом. І замість того, щоб ввести пошуковий запит «найкраща кава у Львові», голосовий запит може бути таким: «Де купити добру каву поруч зі мною?». Тому слід враховувати й особливість локального геопросування при голосових пошукових запитах. Та однозначно компаніям варто зосередити зусилля на просуванні довгих ключових запитів і природній мові, щоб охопити аудиторію, що стрімко зростає.

Загальні поради, які слід врахувати за оптимізації до голосового пошуку:

  1. Використовуйте довгі ключові запити й природні розмовні фрази.
  2. Зробіть ставку на локальне SEO в тому числі.
  3. Створіть сторінки FAQ або окремі блоки із розгорнутими відповідями на запитання.
  4. Переконайтеся, що сайт адаптований до використання зі смартфонів, бо частіше люди використовують саме смартфони при голосовому пошуку.
  5. 3. Як AR/VR впливатиме на маркетинг у 2025 році

І хоча колись давно доповнена та віртуальна реальність асоціювалися в основному з іграми, уже зараз вони змінюють користувацький досвід у ритейлі й очікується, що у 2025 продовжать це робити, забезпечуючи новий рівень купівлі товарів. Так, наприклад, усім відома IKEA вже використовує технології AR у своєму додатку, який дозволяє користувачам переглядати, як можуть виглядати меблі компанії у їх власних оселях. Роздивимося й інші успішні приклади використання технологій. Наприклад, у сфері нерухомості VR вже активно використовується для створення віртуальних турів по об’єктах нерухомості, а в автомобільній промисловості — для тест-драйву авто. Так Audi вже використовує VR для демонстрації нових моделей авто під час промокампаній.

Загалом, очікується, що за допомогою використання технологій VR/AR маркетологи можуть вирішувати одну з найскладніших задач — створення емоційного відгуку від аудиторії. Тренди маркетингу будуть змінюватися завжди, але незмінним буде залишатися те, що людьми завжди будуть керувати емоції та ірраціональність, а емоціями та людською ірраціональністю — маркетинг. Тому щоб отримувати той самий емоційний відгук компанії будуть залучати до маркетингових стратегій використання AR/VR.

Домінування відеоконтенту серед різних типів

Користувачі все частіше звертаються до відеоплатформ, щоб знайти інформацію про продукти та послуги, ознайомитися з відгуками та інструкціями користування. Надалі буде продовжувати зростати потреба в створенні якіснішого відеоконтенту. Також треба підкреслити, що люди вже звикли до певної норми якості тих же рилсів і, аби перевершувати очікування, треба вміти нюансніше створювати контент у форматі відео — продумувати його до деталей та із повною орієнтацією на потреби споживача.

Зверніть увагу на кілька рекомендацій, які допоможуть розробляти трендовий відеоконтент у 2025 році:

  1. Використовуйте короткі формати відеоконтенту та обов’язково робіть прямі трансляції. Використовуйте професійні сервіси для створення відеоконтенту та монтування, або залучайте гарних спеціалістів, які вміють розробляти подібні відеокреативи на високому рівні якості.
  2. Намагайтеся встигати адаптуватися до нових пропозицій від платформ, щоби покращити взаємодію з аудиторією. Завдяки новим функціям YouTube Shorts, Instagram Reels і брендів TikTok можна використовувати інтерактивні інструменти.
  3. Регулярно аналізуйте показники, щоб удосконалити стратегії просування відеоконтенту, звертайте увагу на ті, які найбільше резонують аудиторії — і намагайтеся їх бліцмасштабувати.
  4. Включіть до контент-плану «закулісний» контент, який продемонструє вашу команду, процеси створення продукту та взаємодії з ним. Використовуйте також і UGC — діліться відео від ваших клієнтів.

Загалом статичні оголошення втрачають свою ефективність. Наразі краще створювати формати в анімованій статиці, UGC, брендові лайвстайл та екшен відео. Однак завжди краще обирати саме ті формати, які будуть підкреслювати унікальність вашого продукту чи послуги, цікаво та влучно розповідати про компанію чи людей, які стоять за лаштунками компанії.

Гібридна монетизація як маркетинговий інструмент

Висока конкуренція та зміна споживчих уподобань уже підштовхує компанії до поєднання різних моделей монетизації. Тому вона все частіше буде використовуватися як інструмент для збільшення доходів та збереження маржинальності в умовах підвищення вартості залучення користувача. А також надаватиме можливість залучення різних сегментів аудиторії. Окрім уже майже класичного поєднання підписки та реклами, у цифрових продуктах буде частіше траплятися поєднання підписної та транзакційної моделей, а також поєднання продажу цифрових послуг і фізичних товарів.

Поєднання одразу двох моделей дає більше можливостей бізнесу для утримання клієнтів. А також для самих користувачів надає переваги вибору, адже можна обирати той формат, який більше подобається, враховуючи свій бюджет. І таким чином, у бізнесу додатково з’являється більше важелів впливу на ретеншен.

Корисні інструменти для відстеження та аналізу маркетингових трендів

Якщо вам складно щоденно аналізувати великі обсяги інформації, а також знаходити та відстежувати тренди, спробуйте використовувати сервіси, які допомагають полегшувати ці задачі:

  • Google Trends — це сервіс, за допомогою якого можна залишатися в курсі головних новин у світі та країні, а також відстежувати, чим цікавляться користувачі в інтернеті. Сервіс збирає інформацію та аналізує її на основі пошукових запитів користувачів Google. Використовуючи його, ви можете не тільки бачити тренди, але і відстежувати попит користувачів на певні товари, продукти чи послуги.
  • Signum AI — AI-платформа для відстежування трендів. Як згадувалося вище, машинне навчання здатне аналізувати набагато більші обсяги інформації, ніж людина, спеціалізований відділ чи ціла компанія. Користуючись Signum.AI, ви отримуватимете широкий звіт про всі тренди в різних галузях. Додатково кожному тренду можна дізнаватися про причини його появи та підхоплювати ідеї і рекомендації сервісу, як ці тренди використовувати в бізнесі. Також варто відзначити, що цей сервіс є платним. Та перш ніж оформити підписку, можна спробувати його використати в безплатній демоверсії, щоб дізнатися, чи здатен він покривати маркетингові потреби вашого бізнесу.

Головні висновки

Філіп Котлер якось жартував, що до чотирьох головних елементів комплексу маркетингу (Product, Price, Place та Promotion) треба додати ще один — Pray. От створили продукт, встановили ціну, створили канали продажів і розробили стратегію просування — а тепер не забудьте помолитися (ось він, новий елемент — Pray!). Але, скільки не молися, якщо ти не використовуєш тренди в просуванні, то не можеш залишати конкурентів позаду й бути першим.

Для збереження конкурентоспроможності та гарних маркетингових результатів у 2025 році намагайтеся використовувати AI-технології, віддавати пріоритет персоналізації контенту. Чарльз Дарвін сказав: «Виживають не найсильніші й навіть не найрозумніші особини, а ті, які краще за всіх пристосовуються до змін». Те саме можна сказати і про компанії: ті, які швидше адаптуються до змін і трендів, завжди на крок попереду. Намагайтеся швидко адаптуватися до змін у технологіях залучення користувачів та маркетингу. Технології ШІ, голосовий пошук і привабливий відеоконтент будуть домінувати в цифровому маркетингу в наступному році і при правильному використанні допоможуть вам створювати гарні рекламні кампанії, оптимізувати маркетингові процеси, а, можливо, і бути № 1 у своїх нішах.

Автор: Макс Лукомінський, CMO в OBRIO