Компанія OpenAI, розробник ChatGPT, вперше за свою історію провела ребрендинг і представила новий візуальний стиль. Хоча зміни можуть здатися ледь помітними, однак один із розробників айдентики в інтерв'ю з журналом Wallpaper пояснив, що дизайнери прагнули створити більш органічний і людяний образ компанії, зберігаючи при цьому відчуття авторитету, технологічної досконалості та фокусу на дослідженнях.
Новий стиль уже можна побачити на сайті OpenAI.com і відображається в усіх версіях ChatGPT — від браузерної до мобільних застосунків. Окрім того, оновлений сайт тепер зустрічає користувачів формою чатбота, яка, однак, одразу перенаправляє на chatgpt.com.
Оригінальний дизайн був створений генеральним директором OpenAI Семом Альтманом і співзасновником Іллею Суцкевером. Новий же розробила внутрішня команда під керівництвом Вайта Меллера та Шеннон Джагер у співпраці з берлінською студією ABC Dinamo та голландською Studio Dumbar.
Оновлення торкнулося знакового лого OpenAI — «квітки», яка отримала чіткіші лінії та розширений центральний простір, що робить її трохи більш виразною.
Перемальований логотип OpenAI
Геометрія, що лежить в основі перемальованого логотипа OpenAI
Окрім оновленого лого, OpenAI представила власний шрифт під назвою OpenAI Sans, який описується як поєднання «геометричної точності та функціональності з округлим, доступним характером».
Новий шрифт OpenAI Sans
Наприклад, літера O в логотипі має ідеально круглу зовнішню форму та недосконалу внутрішню, що було зроблено для протидії надмірній роботизованій точності і «зробити речі більш людськими».
Логотип компанії у форматі OpenAI Sans
Центральним елементом візуальної ідентичності стала «емоційна точка» — пульсуючий синій диск, що символізує взаємодію користувача зі штучним інтелектом.
На запитання про роль інструментів штучного інтелекту, таких як ChatGPT, у процесі розробки, дизайнери відповіли, що команда використовувала ШІ лише для розрахунку варіантів шрифту.
«Ми співпрацюємо з провідними експертами в галузі фотографії, типографіки, моушндизайну та просторового дизайну, інтегруючи такі інструменти штучного інтелекту, як DALL·E, ChatGPT і Sora, як ідейних партнерів», – розповіли дизайнери журналу.
«Цей подвійний підхід, де людська інтуїція зустрічається з генеративним потенціалом ШІ, дозволяє нам створити бренд, який є не просто інноваційним, а й глибоко людським», – додала команда OpenAI.
OpenAI, заснована у 2015 році, пройшла шлях від дослідницької лабораторії до багатомільярдної технологічної корпорації. Її капіталізація зросла з $29 млрд у 2023 році до $340 млрд на початку 2025, а щотижнева аудиторія ChatGPT досягла 300 млн користувачів.
Нагадаємо, раніше процес ребрендингу розпочала Mozilla, описавши оновлення як спробу закласти основу для наступних 25 років компанії. Перезапуск почався з нового лого.