Генеральний директор OpenAI Сем Альтман детально описав плани щодо моделей штучного інтелекту GPT-4.5 та GPT-5 в дорожній карті, яку опублікував в X. Він зазначив, що компанія хоче «значно спростити» продуктові пропозиції.
«Ми хочемо, щоб ШІ «просто працював» для вас; ми розуміємо, якими складними стали наші моделі та продуктові пропозиції. Ми так само ненавидимо вибір моделі, як і ви, і хочемо повернутися до магії єдиного інтелекту», — пише Альтман.
Тому OpenAI планує випустити GPT-4.5 (яку всередині компанії назвали Orion) як останню модель без ланцюга міркувань. А після цього — об’єднати моделі серії «o» та GPT через створення систем, які зможуть використовувати всі інструменти компанії.
Також Альтман каже, що GPT-5 у ChatGPT та API випустять як систему, що інтегрує багато технологій компанії, зокрема і o3. А o3 більше не будуть випускати як окрему модель. GPT-5 в ChatGPT матиме голосовий режим, канву, пошук і глибокі дослідження.
- Безкоштовна версія ChatGPT надаватиме необмежений доступ до GPT-5 у стандартному режимі інтелекту, але з певними обмеженнями, щоб запобігти зловживанням.
- Підписники Plus зможуть використовувати GPT-5 на вищому рівні інтелекту.
- Підписники Pro на ще вищому рівні.
А тепер про строки, коли ж очікувати GPT-4.5 та GPT-5? У коментарі підписнику Сем Альтман на це питання відповів — перша модель вийде орієнтовано через тиждень, друга — через місяць.
Скрин коментарів під дописом Сема Альтмана в Х
Чому OpenAI це робить
Зручне становище OpenAI «на троні» штучного інтелекту нещодавно поставила під сумнів китайська ШІ-модель R1 від DeepSeek. Компанія створила модель дешевшу (як стверджується) і запропонувала її безплатно користувачам.
Поява DeepSeek не лише похитнула фондовий ринок, але й поставила під сумнів бізнес-стратегію OpenAI та інших компаній, що займаються розробкою ШІ, довівши, що моделі ШІ можна зробити дешевшими та доступнішими — пише Mashable.
Можливо, оголошення Альтмана вказує на зміну стратегії. Замість того щоб простити $200 на місяць за ексклюзивний чи ранній доступ до певних функцій моделей у плані Pro, нова стратегія, здається, робить продукти доступними для якомога більшої кількості користувачів. Можливо, щоб перемогти конкуренцію завдяки захопленню ринку та зручному досвіду.