З 1 березня 2025 року стартує тестування Електронної системи акцизних марок — що це означає?

21 лютого, 2025, 13:40 1070
З 1 березня 2025 року стартує тестування Електронної системи акцизних марок — що це означає?

З 1 січня 2026 року контроль за переміщенням вироблених або ввезених товарів (алкогольних напоїв, тютюнових виробів тощо) здійснюватимуть за допомогою електронних марок акцизного податку.

Про це повідомляє Державна податкова служба України. 

Для цього запускають Електронну систему обігу таких товарів.

Що робитиме система?

  • генерувати серійні номери електронних марок;
  • формувати унікальні ідентифікатори або електронні марки;
  • виконувати активацію, деактивацію або погашення електронних марок;
  • складати, вносити зміни та анульовувати акцизний електронний документ, до якого вносяться відомості про переміщення продукції, на яку нанесені графічні елементи електронних марок.

Замовники унікальних ідентифікаторів зможуть наносити графічні елементи електронних марок на кожну окрему одиницю товару.

Поки маркування П- чи Г-подібним способом поверх ковпачка пляшки (до прикладу) не є обовʼязковою вимогою. Дозволяється використовувати інші методи.

До 2026 року діятимуть такі правила маркування:

  • марка наклеюється П- чи Г-подібним способом через горловину — для пляшок;
  • по осі верхньої площини — для упаковок (типу «Tetra Pak»);
  • двомірний штрих-код швидкого реагування та лінійний штрих-код (містить інформацію про серію та номер марки), а також визначені реквізити — для усіх марок.

 Читайте також: ЄСВ-2025 — у податковій нагадали, що змінилося для підприємців

Читати більше