Сьогодні знають, чим ви смакуватимете завтра: як Best Way Foods привозять в Україну кондитерські тренди

06 березня, 2025, 12:00 1728
Сьогодні знають, чим ви смакуватимете завтра: як Best Way Foods привозять в Україну кондитерські тренди

У трендах кондитерського бізнесу — дубайський шоколад. У 2024-му це був справжній ексклюзив для українських ласунів, а нині й українські виробники додали кольорову плитку до асортименту. Це сталося завдяки оперативній роботі постачальників, які досліджують новинки закордонних ринків і привозять в Україну якісну ексклюзивну сировину.

Серед таких бізнесів — українська компанія Best Way Foods, яка за девʼять років з трьох людей виросла до команди зі ста фахівців і стала лідером імпорту індустріального шоколаду. У 2024 році компанія завезла понад 700 тонн шоколаду і більш ніж 1,5 тисячі тонн какаопродуктів. А ще Best Way Foods значно розширила свій продуктовий портфель і доставляє в Україну також сировину для морозива, пива, йогуртів, масла, снеків та інших продуктів. 

Як бути в тренді, навіть коли штормить, і привозити клієнтам лише найякісніші інгредієнти? Читайте в розмові із засновником Best Way Foods Віталієм Івановим.

«Заїдати стрес солодким — це культура, яку відібрати непросто»

Best Way Foods вийшли на український ринок у 2016 році, коли швидко зростав попит на професійні інгредієнти. Завдяки розвитку соціальних мереж кондитери-початківці та люди, які просто люблять готувати вдома, отримали доступ до онлайн-майстеркласів від світових майстрів шоколадного мистецтва. Велика кількість нових рецептур і технологій підштовхнула українців шукати ексклюзивну сировину, насамперед бельгійський і французький шоколад, що кардинально відрізняються від продуктів, які кондитери використовували раніше.  

Стрімкий ріст компанії тривав аж до початку пандемії коронавірусу. Насамперед тоді підкосило індустрію HoReCa: ресторани, готелі, бари — а це великий сегмент серед партнерів Best Way Foods. Більшість закладів були закриті, тож дохід обвалився майже на 50%. І коли компанія тільки почала стабілізуватися й нарощувати темпи, почалося повномасштабне вторгнення, яке, звісно, стало ударом, адже команда будувала плани на експорт, планувала закуповувати нове обладнання, привозила сировину, щоб розвивати нові види продуктів.

У лютому 2022 року митний склад у Броварах, де зокрема була і продукція Best Way Foods, був вщент розбомблений. Якщо підрахувати весь втрачений там товар і невиплачені гроші від клієнтів, які також постраждали від бойових дій, BWF втратила приблизно мільйон євро. Водночас провідні постачальники повністю заблокували роботу компанії з вимогою виплатити гроші, адже ніхто не був впевнений, що буде завтра. Клієнти теж не могли повернути кошти, бо були в такій самій ситуації. 

«Я витратив приблизно два місяці, щоб відновити роботу й пояснити постачальникам, що ми не зможемо платити, якщо не будемо працювати. На цьому ми з ними й зійшлися. Звісно, складно будувати бізнес, коли ти не знаєш, що буде завтра. Однак 2023–2024 роки стали більш успішними. Заїдати стрес солодким — це наша культура, яку відібрати непросто, тож попит почав повертатися», — розповідає Віталій Іванов, засновник Best Way Foods.

Нині, за словами Віталія, українське кондитерство не тільки не відстає від світових трендів, а й гарантує стабільно високу якість. Best Way Foods робить для цього максимум: привозить високоякісну сировину й головне — упроваджує нові ідеї та концепції. Компанія має власну кондитерську студію, штат технологів для різних напрямків, які допомагають клієнтам дивитися не просто на інгредієнти, а на свій майбутній продукт — чи то цукерку, чи то новітній торт.

Бути першими: як Best Way Foods шукає свіжі смачні тренди

Щоб Україна не випадала зі світового тренду, Best Way Foods збудували спеціальний Business Development Department. Ця команда аналізує пропозиції, їздить по виставках і конференціях, веде комунікацію з бізнесами з усього світу. 

«Люди є основою будь-якого бізнесу, і, власне, одним із ціноформувальних чинників. Знайти правильних людей — це челендж, а особливо, коли ви шукаєте їх за цінностями. Окрім класичного страхування, ми забезпечуємо працівникам корпоративне вивчення англійської мови, а також регулярно поновлюємо з ними професійні знання щодо кондитерської індустрії та харчової промисловості загалом», — розповідає Віталій.

Коли команда знаходить нову цікаву для України сировину, Best Way Foods закуповує невелику партію й тестує не лише самостійно, а й пропонує  клієнтам зробити це на власних виробництвах. І тільки потім ухвалює рішення, чи привозити більше.

Іноді клієнтів насторожує висока ціна, але вона формується з безлічі чинників. Наприклад, фруктове пюре Best Way Foods привозить з Бельгії та Франції, де його виробництво кардинально відрізняється від українського. Бельгійці й французи підходять до цього процесу, як до створення вина. Вони збирають якісні сорти з різних ділянок і виготовляють купаж. Під час роботи з таким пюре, навіть за умови змішування з іншими інгредієнтами, смак і колір залишиться насиченим і яскравим. Те саме і з шоколадом: продукт за рецептурами, що створювалися роками, не може коштувати дешево. Виробники відбирають какао-боби тільки високої якості з різних країн, змішують у різних пропорціях, щоб отримати шоколад гармонійної гіркоти й однорідної консистенції.

Водночас висока ціна на сировину не завжди корелює з високою ціною кінцевого продукту. Так, наприклад, існує поняття плинність шоколаду. Якщо виробник покриває шоколадом цукерки чи батончики й обере для цього правильну плинність, то зможе зменшити собівартість готового виробу завдяки використанню меншої кількості сировини, адже шоколадне покриття буде тоншим. 

Комфорт клієнтів: як працює Best Way Foods

Зараз Best Way Foods має два глобальні напрями. Перший — «Індастріал», у межах якого BWF співпрацює з великими компаніями та заводами. Другий напрямок називають «Гурме» — це робота з HoReCa, невеличкими крафтовими виробниками, ритейлерами та їхніми виробництвами. Також компанія стала першою, хто відкрив на «Розетці» напрям продажу інгредієнтів для домашніх кондитерів. Крім цього, нині в Україні працюють понад 60 професійних онлайн-магазинів для невеликих кондитерів, і у всі з них Best Way Foods доставляє сировину.

Щоб ефективно працювати з клієнтами, компанія розвиває онлайн-платформу для B2B-сегмента. Це не просто вебсайт для роздрібної торгівлі, а ресурс, де кожен має власний кабінет, через який з ними працюють фахівці. Крім того, зараз Best Way Foods оновлює вебсайт, який стане зручним інструментом для клієнтів, зокрема й завдяки штучному інтелекту.

«Ми співпрацюємо з Best Way Foods уже тривалий термін — фактично разом зростали. Часто я обирав потрібні мені інгредієнти на виставках, і вони вперше привозили їх в Україну. Нині ми купуємо шоколад, вершки, масло для виготовлення круасанів. Також заморожені пюре й іще деякі професійні продукти. Головне для нас — це стабільність постачання й ціна, за якою ми купуємо сировину, і саме це ми отримуємо від Best Way Foods», — Стас Завертайло, клієнт BWF, співзасновник кафе-кондитерських «Honey» та пекарні «Завертайло».

 

«Best Way Foods — неймовірні професіонали, вони не бояться нових викликів і готові експериментувати з нашими нестандартними ідеями там, де інші компанії відступають. Разом ми розробили нову для українського ринку десертну лінійку глазурованих сирків Premialle, які повторюють смаки відомих алкогольних коктейлів. Продукт щойно зʼявився на полицях — і ми вже маємо wow-відгуки від споживачів. Звісно, варто зазначити, що якість інгредієнтів BWF завжди на найвищому рівні, а головне — компанія привозить в Україну найновіші тренди з усього світу. Це надважливо для бізнесу, бо якщо ти не особливий — ти ідеш з ринку», — Анна Пилипенко, директорка з маркетингу TERRAFOOD.

Що буде в кондитерських трендах у 2025 році

Tiramisu Best Way Foods

«У тренді 2025 року залишається здоровий спосіб життя. Тож у кондитерській сфері ми шукаємо замінники цукру або технології, які дають відчуття солодкості з меншим калоражем. Звісно, люди й далі любитимуть шоколад як з цукром, так і без, також популярності набиратимуть шоколадки з начинкою, а фісташка, яка нещодавно стала популярною, й далі триматиметься в топах. Тому вже зараз ми доставляємо в Україну й саму фісташку, і фісташковий крем і пасту, а солодощі а-ля дубайського шоколаду скоро будуть на полицях усіх супермаркетів», — вже знає Віталій Іванов.

 Якщо раніше, за словами Віталія, конкурентоспроможність полягала в постійному русі, то нині головна умова успіху — саме швидкий рух, який неможливий без диджитальних рішень. Тому Best Way Foods ретельно працюють із контентом на різних платформах і водночас глобально диджиталізуються, зокрема й завдяки штучному інтелекту. Найближчим часом 60% базової роботи менеджерів із продажів виконуватимуть спеціально створені ШІ-аватари, водночас людей перефокусують на глибшу взаємодію з клієнтами. 

Крім того, компанія вкладається в диверсифікацію, розвиваючи окремий власний бренд інгредієнтів «Cookit», який уже можна знайти на поличках «Сільпо», «Метро», а також в онлайн-магазинах для кондитерів. Зараз Best Way Foods купує окреме виробництво під цей бренд, трансформуючи бізнес із дистрибуції у виробництво, й планує виходити з ним на американський і європейський ринки. 

«Територіальна диверсифікація дуже важлива. Продаж в інших країнах стабілізує бізнес, але виробляти продукти ми хочемо в Україні, і наша ціль — стати відомим українським виробником професійних інгредієнтів. Конструктивний фідбек від наших клієнтів, крута упаковка, дизайн, якість продуктів — усе це надихає на те, що наш український продукт буде конкурентоспроможним й за кордоном», — підсумовує Віталій.

Більше про роботу Best Way Foods

 

Читати більше