Автоматизувати роботу ресторанів, захистити жінок та скооперувати домашні господарства — історії переможців Uklon Innovative Boost

10 березня, 2025, 19:00 1032
Автоматизувати роботу ресторанів, захистити жінок та скооперувати домашні господарства — історії переможців Uklon Innovative Boost

Uklon Innovative Boost — спільний конкурс стартапів Uklon та УФС. Його мета — підтримати українські технологічні стартапи у сфері мобільності, логістики, доставки, розвитку «розумних міст» і безпеки дорожнього руху.

Конкурс тривав з 28 січня по 7 березня, закінчившись фінальним оффлайн Demo Day в Києві. Під час нього 10 учасників з шорт-листу, яких відібрали представники Uklon, провели пітчинг власних продуктів і рішень.

До журі конкурсу, яке обрало переможців та вручило нагороди стартап-командам, цього року увійшли:

  • Сергій Гришков — СЕО Uklon;
  • Лев Жиденко — співзасновник мережі магазинів «Аврора Мультимаркет»;
  • Михайло Нестор — CPO, Київстар;
  • Оксана Розпутна — VP of Strategy and Development Uklon;
  • Олександр Чумак — CTO Uklon.

«Ідеї завжди змінюються, а люди — це надзвичайно важливий актив стартапів. Тому я би рекомендувала всім фокусуватись і доносити, чому саме їхня команда може це зробити, а не інша. Ми віддали перевагу амбітним, але маленьким проєктам», — розповідає для AIN Оксана Розпутна.

AIN побував на Demo Day, поспілкувався з учасниками та розповідає детальніше про три переможні стартапи.

GetOrder.biz

Головний приз на Uklon Innovative Boost 2025 у розмірі €20 000 отримав GetOrder.biz.

GetOrder стартапФото: Uklon

Команда стартапу розробила платформу для ресторанної індустрії, що покращує процес роботи з агрегаторами доставки їжі та іншими дотичними платформами.

«Я не очікував на перемогу. Коли почув наше імʼя, не повірив. Адже було багато разів, коли здавалося, що перемога за нами, але не сталося. Гроші витратимо на впровадження AI», — розповідає Сергій Чайка, засновник і СЕО GetOrder.biz у коментарі AIN.

Стартап створили для того, щоб ресторани не опрацьовували дані вручну. Зараз замовлення з кожної окремої доставки переносять у POS-систему, команда обіцяє зменшити вплив людського фактору на 95 %.

GetOrder.biz вже співпрацює за такими мережами українських ресторанів як «Сушія», «Мама Манана», Roll Club, Icon Sushi, Mafia та інші. У 2024 році команда залучила $270 тис. для покращення продукту і збільшення команди, а також адаптації під реалії європейського ринку.

«Усі роблять так, що об’єднують їх на один пристрій. А ми об’єднуємо їх прямо у POS-системі, без пристрою. Ми взагалі відмовляємося від цих пристроїв», — пояснює Сергій Чайка у чому відмінність GetOrder від інших подібних рішень.

KATERYNA

Спеціальний приз у розмірі €10 000 отримав стартап KATERYNA — застосунок, який одним натисканням кнопки викликає одну з 1500 мобільних груп реагування по всій Україні.

За шість місяців мобільні групи реагування викликали 1800 разів.

Катерина стартапФото: Uklon

Найбільша частка викликів стосується ситуацій, де клієнти відчували небезпеку або дискомфорт, навіть якщо прямої загрози не було. Таких викликів було понад 40 %.

У перелік таких викликів входять: супровід у комендантську годину (у Києві актуальним є питання безпеки на шляху до укриття), повернення додому, перебування у незнайомій локації.

Приблизно 400 викликів стосувалися безпеки дітей — спроби проникнення у квартиру, переслідування незнайомими людьми, агресія з боку однокласників/булінг.

Менше 25 % викликів були повʼязані із загрозою у таксі, ресторанах, барах і громадському транспорті. І найменше викликів було у звʼязку з домашнім насиллям — менше 10 %.

«Виклики стосувалися фізичного насилля або погроз з боку партнерів. Здебільшого на очах дітей. У багатьох випадках охорона надавала супровід жінкам і дітям у безпечне місце», — розповідає СМО KATERYNA Лєра Каіпецька для AIN.

Але Каіпецька наголошує, охоронні служби не мають право «фізично вигнати» співмешканців з квартири навіть через їхню агресивну поведінку. Лише допомогти безпечно залишити приміщення, або тимчасово повернутися за потреби.

Грошовий приз стартап витратить на залучення нових користувачів і підтримку благодійно-соціальних ініціатив, спрямованих на протидію насильству щодо жінок.

єБазар

Ще один спеціальний приз у розмірі €10 000 отримає платформа «єБазар» — маркетплейс із доставкою домашньої продукції від господарств безпосередньо до споживачів.

Над проєктом останні 4 роки у форматі part-time працює 6 людей.

«З одного боку в нас є господарства, які… мають проблеми зі збутом, з тим, що вони не вміють в рекламу і вона їм виходить дорога. З іншого — споживачі, мешканці великих і середніх міст, які шукають доступ до домашньої продукції», — розповідають у команді стартапу.

Тому було знайдено рішення — створити застосунок, який обʼєднає тих, хто хоче продати і тих, хто хоче купити. У 2024 року вдалося залучити приблизно 40 господарств, які доставили свою продукцію понад 700 унікальним споживачам. Загальний обіг склав понад 2 млн грн.

єБазар стартапФото: Uklon

«Викликів, звісно, багато. Це і юридичні аспекти, зокрема сертифікати. У нас це не обовʼязкова вимога. Є господарства, які надають сертифікати, є які ні. Є споживачі, які просять сертифікати і замовляють тільки у сертифікованих. А є люди, які так само йдуть на стихійний ринок, так само замовляють», — розповідають у «єБазар» для AIN.

Але, додають у команді, від проблеми не відмежовуються, а навпаки хочуть її подолати спільно з державою. 

Отримані кошти планують використати на серію фото- та відеоінтервʼю фермерів і малих господарств Київщини та, можливо, сусідніх областей.

«Ближче познайомитися та стати частиною буденного дня фермера. Для проєкту це дасть нам змогу глибше зрозуміти потреби та проблеми господарств», — розповідає Олексій Кіргізов, співзасновник єБазар.

Раніше AIN розповідав про те, як пройшов Demo Day від Uklon Innovative Boost 7 березня 2025 року та хто потрапив у фінал.

Читайте більше: GetOrder.biz переміг на Uklon Innovative Boost 2025 — як пройшов Demo Day

Читати більше