Материнська компанія Google, Alphabet, веде переговори щодо придбання стартапу Wiz, що спеціалізується на кібербезпеці, за суму близько $30 млрд. Це може стати найбільшою угодою в історії технологічного гіганта, повідомляють джерела Financial Times, знайомі із ситуацією.
- Минулого року Alphabet уже намагалася придбати Wiz за $23 млрд, однак перемовини зірвалися через побоювання деяких директорів та інвесторів стартапу щодо можливих антимонопольних перешкод.
- Тепер Alphabet повернулася до переговорного процесу з новою пропозицією, що перевищує $30 млрд. Переговори перебувають в активній фазі, і угода може бути укладена найближчим часом.
- Придбання Wiz стане однією з найбільших угод року, але, ймовірно, приверне увагу Федеральної торгової комісії США, яка дотримується жорсткої позиції щодо великих злиттів.
Стартап Wiz був заснований у 2020 році вихідцями з елітного ізраїльського підрозділу кіберрозвідки та нині базується у США. Компанія надає послуги кібербезпеки для хмарних платформ і є одним із найшвидше зростаючих розробників програмного забезпечення у світі.
У 2023 році Wiz досягнув $500 млн ARR (Annual Recurring Revenue) — показника прибутку, який зазвичай використовують стартапи, — й планує подвоїти цей показник у 2025 році. За даними компанії, вона забезпечує хмарну безпеку для майже половини зі 100 найбільших корпорацій США.
Wiz залучила $1 млрд інвестицій у 2022 році при оцінці $12 млрд. Серед її інвесторів — Andreessen Horowitz, Lightspeed Venture Partners, Thrive Capital, Index Ventures, Insight Partners, G Squared, Sequoia Capital, Greenoaks, Cyberstarts і Wellington.
Після зриву переговорів компанія Wiz заявила про намір провести первинне публічне розміщення акцій (IPO).
Можливе поглинання Wiz стане найбільшою M&A-угодою в історії Alphabet. Найдорожчим придбанням компанії на сьогодні було купівля виробника гаджетів Motorola Mobility за $12,5 млрд у 2011 році. У 2022 році Alphabet придбала компанію Mandiant за $5,4 млрд для посилення безпеки Google Cloud.
Alphabet шукає способи підвищити прибутковість свого хмарного бізнесу, щоб зменшити залежність від рекламного сегмента. Google Cloud наразі займає близько 12 % світового ринку хмарних обчислень, поступаючись Microsoft Azure (21 %) і лідеру Amazon Web Services (майже 33 %).