Перший салон манікюру MVK відкрився в Києві 2013 року. Тоді засновниця Вікторія Колодій залучила три тисячі доларів.
На початку 2025 року мережа MVK налічувала вже три салони в Києві, а також чотири в Польщі, Іспанії та Австрії.
За 2024 рік MVK в Україні забезпечив обіг у 33,5 млн грн, а студія у Відні — €840 тисяч.
Щоб триматися в бʼюті-бізнесі, вважає Вікторія, потрібно мати сталеву витримку й памʼятати, що ти піклуєшся про людей.
AIN поговорив з підприємицею Вікторією Колодій, як розвивати бʼюті-бізнес в Україні, виходити на міжнародні ринки й планувати майбутнє в час повномасштабної війни.
«Відкрила ролети, увімкнула світло й почала працювати»
«Ми завжди цілились на Європу, але не виходили. Я людина, яка не може і не дозволяє собі робити помилки», — розповідає Вікторія Колодій.
Та початок повномасштабної війни в України пришвидшив плани, попри внутрішню заборону помилятися. У лютому 2022 року київські салони призупинили свою роботу, а частина команди поїхала з міста через наступ російської армії.
Менше ніж за місяць Вікторія Колодій повернулася в Київ, щоб зрозуміти ситуацію в столиці. І вирішила залишитися й узятися за бізнес.
«Перш за все потрібно думати, де ти будеш збирати свою команду»
Через три місяці дійшли згоди відкриватися за кордоном.
MVK працює у форматі, коли надає всі необхідні інструменти для роботи майстрів, а отже, першочергово запит на відкриття в Польщі йшов саме від них. На відкриття пішло півтора місяця.
«У Польщі відкрили салон під команду, яка виїхала з Києва після наступу. Ці люди поїхали за кордон, почали шукати роботу. Там у них нічого не було, навіть матеріалів чи інструментів робити щось вдома», — розповідає підприємиця.
У таких випадках, вважає Вікторія Колодій, потрібно думати передусім про своїх людей — де сидить твоя команда і спеціалісти. Потім про клієнта, який прийде до тебе.
Салон у Відні відкрили за короткий термін також — місяць-півтора. Натомість найдовше часу пішло на відкриття в Барселоні та Вроцлаві.
«Довгий шлях пройшли в Барселоні через пошук приміщення. І у Вроцлаві довго шукали приміщення — приблизно пів року. Нам потрібні певні умови для відкриття», — розповідає Колодій.
«Ми прораховували, куди поїхав наш клієнт»
«Усі салони спочатку відкривали лише під українського клієнта. І вираховували, де є найбільше зосередження наших клієнтів. Залучали емоційний маркетинг. Шукали, у яких країнах і локаціях люди відгукуються і чекають на нас найбільше. Де ми потрібні», — розповідає Вікторія Колодій.
Україна — це флагман мережі MVK, пояснює засновниця бізнесу. Бренд знають саме через салони в Україні.
«Коли ми відкрилися у Відні, люди приходили в салони й плакали. Тому що все змінилось, всюди погано в побутовому сенсі. Але хоча б тут нічого не змінилось. Вони заходили в MVK зі словами “ті самі адміни, та сама Віка, майстри”», — коментує Колодій.
Вона вважає це великою перевагою бізнесу та водночас заслугою клієнтів. Ці відкриття за кордоном додавали «відчуття стабільності» як для клієнтів, так і для команди.
«Немає нічого, хоча б на роботі все нормально. Там само працюю, той самий керівник, ті самі робочі місця, Я тут хоча б не зазнаю стресу. Людина повинна десь не стресувати», — додає підприємиця.
Так створювали робочі місця за кордоном і відкривали приміщення для клієнтів.
«Нам треба було повністю змінювати підхід команди»
Ключова відмінність у запиті. Наприклад, жінки в Польщі хочуть довгі нігті, яскраві й масивні. До того ж з міцним укріпленням.
Іспанки віддають перевагу тонкому покриттю і щоб усе було зроблено дуже швидко. Вони ніколи не записуються, тому бізнес там «торгує часом».
В Австрії має попит напрямок здорового догляду за собою. Там до майстра йдуть, як до лікаря-подолога, приводять своїх дітей.
«Немає жодного квадратного метра, який не приносить грошей»
Важливим у веденні бʼюті-бізнесу, окрім адаптивності, Вікторія Колодій вважає уміння правильно облаштувати простір.
«Ми розуміємо, де відкриваємось, підлаштовуємо нашу систему під той ринок. І все правильно вираховуємо. Мінімізуємо максимально свої витрати», — додає підприємиця.
Найменший салон мережі розташований у Кракові — 45 квадратів. У приміщенні одночасно може працювати 13 майстрів. Насамперед на це впливає правильне планування.
«Часто дизайнери, які малюють салони, роблять це не з точки зору бізнесу, а просто красиво. А як люди будуть переміщатися? Як там перебуватимуть? Як простір побудований і скільки приносить грошей кожен квадратний метр, ніхто цього не рахує», — говорить Вікторія Колодій.
Підприємиця працює спільно з фінансовим керівником компанії, з яким прораховують, скільки приміщення тої чи іншої площі можуть принести грошей.
Вікторія пояснює, що їхня ергономіка передбачає розміщення майстрів, які не роблять зайвих рухів і можуть робити свою роботу швидше. Оскільки все під рукою.
«Усі салони, які побудовані в MVK, я вважаю, що є максимально ергономічні. Немає жодного зайвого квадратного метра, який не приносить грошей», — підсумовує засновниця MVK.
З боку ж клієнта — йдеться про зону очікування, яка працює на збільшення загального чека. Там продають косметичні засоби й аксесуари, тож клієнт заощаджує свій час і може обрати продукцію перед записом.
Окрім того, меблі розміщені так, пояснює Вікторія, щоб менше витрат і часу йшло на дотримання чистоти приміщення.
«Який керівник — така й команда»
Не в останню чергу на успішність бізнесу, як і в будь-якій галузі, впливає команда — люди, з якими працюєш.
На думку Вікторії Колодій, команда повинна вміти адаптуватися, розуміти, що вона робить і з якою місією приходить.
«Клієнт став більш лояльний. У них змінилися цінності»
«До початку повномасштабної війни був такий період, що люди почали ставитись до манікюру фанатично. Дуже було багато зауважень. Ми просто вже не знали, як діяти. Дуже був вибагливий клієнт», — каже Вікторія Колодій.
З початком повномасштабної війни клієнт став лояльіший. Хоча не змінилися продукти й ставлення команди, однак у відвідувачів, на думку підприємиці, змінилися цінності.
«Ми витрачаємо багато грошей на пошук працівників»
Після повномасштабного вторгнення обіг українських салонів MVK впав на 15–20 %. Мережа не може підняти цих чисел, і не впевнена, що колись взагалі їх підніме.
Причина — немає людей. Насамперед працівників.
«Ми витрачаємо дуже багато грошей саме на пошук кандидатів, а потім на пошук клієнта. Майстер коштує нам приблизно €1500 в Україні, а клієнт — €300», — додає Вікторія Колодій.
Кошти на клієнта передбачають витрати на маркетинг, його залучення. Щодо майстрів, то це про витрати на рекламу, залучення, пошук — зовнішній (реклама, навчання до виходу у перший робочий день) і внутрішній.
За кордоном зараз майстри приходять на роботу самі. Їх не треба шукати. В Україні ситуація інакша.
«Робити бізнес в Україні і залишатися в здоровому глузді — це сильно»
20 грудня 2024 року фасад одного з київських салонів MVK був пошкоджений внаслідок російського ракетного удару. Та Вікторія Колодій запевняє: пошкодження — не така велика проблема, усе можна відбудувати.
«Ти живеш в Україні — це вже вважається викликом. А робити там бізнес і ще й залишатися в здоровому глузді — це дуже сильно, я вважаю», — говорить засновниця MVK.
Ще один виклик — загальна ситуація на ринку України. Ціни підвищуються, зарплати працівників також потрібно збільшувати. Це можна робити зараз лише через підвищення цін на послугу на ринку.
«Але ти дивишся на ринок і на клієнта, який до нас ходить… А він буде потім сплачувати цю послугу? Скільки ми втратимо клієнтів?», — замислюється Вікторія Колодій.
Проблема не в тому, що приміщення пошкоджене. Це мінімальні витрати. У кожного бізнесмена, переконана підприємиця, мають бути заощадження на такий випадок.
«Як переробити своє приміщення так, щоб людям, які воюють за нас, було зручно прийти»
Команда MVK вивчає питання інклюзивності й працює над тим, щоб зробити доступнішим простір усім, хто цього найбільше потребує.
«Зараз міркую, як салон переробити так, щоб людина могла прийти до нас і не соромилась. Щоб їй банально було зручно сходити у вбиральню. Усі власники бізнесу повинні думати, як переробити своє приміщення, щоб людям, які воюють за нас, було комфортно», — говорить Вікторія Колодій.
Головним питанням для свого бізнесу підприємиця визначає не те, як стояти сьогодні, а як бути далі.
«Це не про бізнес одного дня»
У 2025 році MVK планує відкрити ще 5 салонів — у Празі, Берліні, Мюнхені, Лондоні та Варшаві.
Фото: MVK
Найбільшим викликом зараз там є не команда, бо люди чекають на прихід MVK вже тривалий час, а приміщення.
«Я не можу відкриватися аби-де. Мені треба зайти, закохатися й сказати: “Тут ми відкриваємося”. І, на жаль, на сьогодні ми не можемо знайти таких локацій», — говорить Вікторія Колодій.
Глобальною ціллю MVK є залишитися в історії.
«Я хочу розганятися. Це не про бізнес одного дня. Я хочу, щоб це був історичний салон для українського бізнесу», — підсумовує засновниця MVK.
Читайте також: «Хотілось принести в життя нотки «люксовості» — засновник косметичного бренду White Sprut про роботу під час війни і власну мобілізацію