Навіщо відвідувати конференції та як до них готуватися: досвід та лайфгаки від співробітників expla

26 березня, 2025, 12:00 1233
Навіщо відвідувати конференції та як до них готуватися: досвід та лайфгаки від співробітників expla

Початок пандемії коронавірусу ознаменував тотальний перехід ділових комунікацій з офлайну в онлайн всюди, де це тільки можливо. Згодом така практика стала звичною, а в Україні ще й зміцніла через повномасштабне вторгнення росії. Проте з часом ситуація почала вирівнюватися: і в Україні, і у світі актуалізувався тренд на офлайн-події. AIN поспілкувався з командою performance marketing компанії expla та розповідає, в чому профіт від участі в конференціях, як до них правильно підготуватися, не нафакапити під час та максимізувати ефект після.  

Чому брати участь в офлайн-івентах корисно та важливо

Конференції — невід'ємна частина роботи expla, адже з більшістю партнерів компанія працює онлайн, і лише на них можна зустрітися, поспілкуватися наживо та вибудувати більш персональну комунікацію, розповідає CEO of Cpamatica Affiliate Network в expla Єгор Галушко. Такі івенти зазвичай відбуваються кілька разів на рік, їхніми учасниками здебільшого є сформований кістяк компаній і фахівців, які давно на ринку.

«Є речі, про які онлайн не говорять, лише в особистих розмовах. Особливо під час неформальних частин конференцій, як-от вечері з партнерами тощо», — зазначає Єгор.

Тематичні івенти відвідують і чимало нових гравців ринку, тож це гарна нагода для лідогенерації, пошуку корисних знайомств, нових партнерів. Також це можливість не лише розширити коло звʼязків і професійних інтересів, але й підтримувати чи поновлювати вже сформовані звʼязки, дізнатися щось нове про стан ринку, апдейти в індустрії тощо.

Важливість нетворкінгу важко переоцінити, але не ним єдиним: на конференціях також можна отримати нові знання чи навички, які були б недоступними в інших обставинах професійного спілкування. 

Head of Resality Данило Куркін зазначає, що участь в офлайн-івентах — це можливість вийти за межі монітора й побачити всю картину індустрії: куди вона йде, як розвивається, які нові тенденції, напрямки та тренди тощо.

«Це про світогляд. Побачити, що професійний світ набагато ширший, ніж ти уявляєш, коли просто виконуєш функції в рамках своєї роботи. Це можливість взаємодіяти з китами індустрії і, звісно, обмін знаннями та досвідом», — каже Данило й додає, що також це чудовий шанс підвищити свій рівень кваліфікації завдяки цим та іншим моментам.

Загалом участь у таких заходах — це вже певний next step, якщо ти хочеш розвиватися в цій сфері, вважає Senior Affiliate Manager Юлія Друцька.

«Можливо, відразу в моменті ці знання або нові контакти не стануть у пригоді, але минає час, і в тебе трапляються ситуації, коли розумієш, що знаєш цю людину, спілкувалася з нею і можеш відразу їй написати при нагоді», — зазначає Юлія.

Участь в офлайн-івентах — це спосіб бути частиною глобального професійного ком'юніті. На таких заходах, як TES у Празі чи AW Barcelona, ми не просто підтримуємо партнерську комунікацію, але й формуємо нові підходи до співпраці в умовах міжнародного ринку.

Корпоративна культура конференцій: чому компанії беруть в них участь і як це працює

Для компанії це перш за все нагода заявити про себе та покращити brand awareness (впізнаваність бренду, — авт.).

«Це стало особливо помітно, коли ми почали їздити на конференції більшою кількістю людей. Останні роки на основні івенти беремо з собою наші брендовані стенди та мерч. А на окремих конференціях почали експериментувати зі спонсорством. Наприклад, минулоріч на одному з івентів ми були спонсорами фотозони, де всі охочі могли зробити світлину на памʼять на тлі нашого брендування. На TES ми провели понад 30 зустрічей з новими партнерами та організували окремий івент для наших постійних партнерів. Це підкреслює важливість команди expla, яка здатна створювати сильний нетворкінг і забезпечувати високий результат.

Помітного ефекту вдається досягнути, коли це відбувається неодноразово, а системно: на кожній конференції компанія присутня і всі це помічають», — каже Єгор і додає, що участь у конференціях — недешева, тому компанія має бути на певному рівні, щоб могти брати участь у таких івентах активно. 

Данило зазначає, що, окрім впізнаваності бренду, участь компанії в офлайн-івентах дає нагоду підвищити свою репутацію й показати, що в неї є на це ресурси: і матеріальні, і людські.

Як новачку підготуватися до конференції, не нафакапити і взяти від неї максимум

Данило каже, що починати варто з оцінки івенту — наскільки він релевантний тому, чим займається компанія. В expla полюбляють нішеві (які належать до певної вертикалі/індустрії маркетингу) конференції, адже ефект від участі в них можна виміряти: він конвертується в кількість нових контактів, результативність комунікацій, зростання середнього чека тощо.

Потім визначають, скільки людей від команди їдуть на подію. Якщо кілька учасників навіть з одного напрямку — це можливість якісно охопити більшу кількість партнерів, тому в компанії таким не нехтують.

Далі — пройтися списком учасників, зрозуміти, хто твої цільові партнери. Домовитися про зустріч з тими, із ким вже маєш контакт або працюєш, і, звісно, з новими людьми, які потенційно цікаві для співпраці. Під час спілкування важливо фільтрувати пропозиції, адже твій ресурс обмежений, а пропозиції, які тобі надходять, не завжди тебе цікавлять, їх треба вміти скіпати.

«Коли ми знаємо пул партнерів, з якими будемо спілкуватися, то можемо накидати навіть попередній список пунктів, яким варто пройтися в спілкуванні», — каже Данило.

Єгор рекомендує не покладатися лише на памʼять, а під час івенту занотовувати ключові моменти, які ви обговорюєте з партнерами. Хтось ходить з блокнотами, він же здебільшого використовує нотатник у смартфоні — це полегшує подальшу взаємодію зі співрозмовниками.

«Замість візитівок зараз беруть прямий контакт у месенджері або Skype, роблять спільне фото, скидають його в діалог (так потім легше пригадати людину і про що ти з нею говорив) і, можливо, кілька ключових моментів з розмови, аби потім за них можна було зачепитися під час комунікації в майбутньому», — каже він.


Після завершення івенту всі учасники готують велике самері, яке взаємодоповнюють, і діляться ним з командою: таким чином про інсайти, нові тенденції чи тренди індустрії зможуть дізнатися працівники певних напрямків компанії expla, а не лише ті, хто був на конференції. 

Юлія додає, що не менш важливими є такі нюанси, як настрій, самопочуття та енергія:

«Чесно, це дуже впливає на продуктивність, тому що ти постійно спілкуєшся з людьми. Це часті small-talks, ти маєш бути такий easy-going, дружелюбний. Тому важливо мати на це ресурс, щоб взаємодія була максимально приємною, легкою та результативною».

В expla давно випрацювали систему участі в конференціях, тому критичних помилок у підготовці вдається не допускати, зокрема завдяки досвіду, який передають новачкам. Але глобальна, на думку Єгора, помилка — це неякісна підготовка до івенту та бажання охопити все і всіх.

«Ти маєш розуміти, куди їдеш, хто учасники, спонсори, хто там взагалі буде, маєш забронювати зустрічі. Також слід памʼятати, що конференція — це не марафон знайомств, тому не намагайтеся охопити всіх партнерів одночасно, нічого доброго з цього не вийде», — зазначає Єгор.

Як готуватися до івентів, щоб вийти на новий рівень

Юлія радить не соромитися, починати зі small-talk, запитати, як справи, і спробувати вивести співрозмовника на діалог. Навіть попри відсутність досвіду таких комунікацій, можна отримати класний результат, як це, власне, і трапилося в неї.

«Це була моя перша конференція, ще не до кінця зрозуміла, як це все працює. Знала, що на івенті буде партнер з Азії, який мені цікавий, тому написала йому, домовилася про зустріч. Звісно, я хвилювалась, адже це мій перший івент, перша такого типу комунікація з людиною. До того ж «азійська англійська» дещо специфічна, тож порозумітися було складніше. Проте все вийшло більш ніж вдало — ми досі успішно з ним співпрацюємо», — пригадує Юлія.

Під час спілкування Єгор радить не перестаратись із самопрезентацією, адже через активність взаємодій ви можете просто «загубитися». Натомість треба виокремити ключові, важливі моменти, якими ви можете зацікавити співрозмовника.

«Це те, що відрізняє новачків від досвідчених. Не треба себе надто продавати, «з брошурки» розповідати, хто що робить. На івенті дуже багато інформації та людей, все одно чимало з цього забувається. Тому в розмові важливо продавати справді ключові моменти та акцентувати увагу на них. Так можна вибудувати якісний контакт, бо запам'ятовують людей і їхній вайб. Виберіть ключових осіб для спілкування, правильно себе презентуйте, не завалюйте співрозмовника інформацією — і все вийде», — пояснює Єгор.

 
Данило радить відштовхуватися від того, що інші учасники івенту — такі ж люди, як ти, які приїхали сюди так чи інакше робити бізнес. Тому треба поважати час співрозмовника, вміти зацікавити та не соромитися.

«Спілкування я починаю зі знайомих людей, щоб увійти в кураж. Часто це починається з того, що ти вітаєшся-обіймаєшся та спілкуєшся про життя з людиною, яку вже добре знаєш. Потім кількість комунікацій наростає, я намагаюся мʼяко долучатися до невеликих дискусій. І вже потім, якщо все йде добре, можу залетіти ледь не в будь-яку розмову зі стандартним heey, how are you doing? Головне правило — не говорити про роботу перші хвилин п’ять як мінімум. Дуже важливо створити особистий контакт, щоб людина потім могла пригадати тебе як людину, з якою легко спілкуватися і яка чимось цікавим зачепила. Бо просто прийти і сказати: “Давай робити гроші” — не працює. Таких, як ти, тут тисяча. А якщо побудувати спілкування так, що ви зі співрозмовником будете на одній хвилі, — це вже інша справа», — пояснює Данило.

Також зауважує, що подекуди конференції — це взагалі не про бізнес, адже він відбувається в чатах. Це радше про живе спілкування, спільне фото та розуміння, що у вас є дещо більше, ніж просто робоче листування й бізнес.

Топ конференцій у сфері affilate-маркетингу, які радять відвідати співробітники expla

  • TES Affiliate Conference та i-Con
    TES
    — щорічний івент, який відбувається двічі на рік у різних містах Європи, таких як Прага, Кашкайш (Португалія), а наступна буде в Севільї, Іспанія. i-Con проводять на Кіпрі. Як розповідає Юлія, якщо TES — це добре знана подія, яка відбувається чимало років поспіль, то i-Con — новинка, яка хоче створити їй конкуренцію. Юлія відзначає високий рівень організації цих подій, їхню наповненість та актуальність. Схвально відгукується про i-Con і Єгор:

  • Affiliate World (відбувається декілька разів на рік у Будапешті, Бангкоці або Дубаї) вразила Данила масштабом і розмахом. Це більш як 10 тисяч учасників і різноманітних бізнесів. Івент розвиває світогляд і дає розуміння, що індустрія набагато більша, ніж взагалі тобі до цього могло здаватися. Відповідними є й інвестиції компаній, які беруть участь у конференції.

Сама по собі участь у конференції не гарантує вам як фахівцю миттєвого профіту. Проте, якщо прискіпливо підійти до вибору івенту, докласти зусиль до підготовки та мати чіткий план дій безпосередньо під час заходу, це принесе гарні результати. Звісно, це ж стосується й участі компанії в таких заходах. Якщо ви відчуваєте, що достатньо впевнено стоїте на ногах та готові ширше презентувати себе ринку, то це чудова нагода та своєрідний next level у вашій діяльності.

 

Читати більше