Засновники і майбутні засновники стартапів, люди які працюють у технологічному бізнесі і всі хто з ним пов’язаний – цей матеріал для вас.
Напевне, багато хто чув про AngelList, але таке враження, що сприймають його в основному як “ще один стартап для стартапів”. А дарма – AL перетворився на повноцінний інструмент і за моїм враженням, для нової генерації підприємців та інвесторів у Каліфорнії він приходить на зміну зразу двом сервісам – LinkedIn для професійних зв’язків і CrunchBase – як база даних з інформацією про компанії і венчурні раунди. Крім того, все більшої популярності набирає інвестування і мікроінвестування через AngelList з використанням механізму синдикатів.
AngelList потрібен вам для знайомств із новими людьми, для того щоб люди краще розуміли хто ви і чим займаєтесь і щоб мали більшу довіру до вас і до вашої компанії. І ці люди – не лише “бізнес-ангели” чи інвестори різних калібрів, навпаки – в першу чергу це такі ж підприємці як і ви, люди з індустрії, люди які хочуть працювати в індустрії, програмісти, маркетологи, юристи. І чим швидше ви створите профіль – тим більше інформації і зв’язків у ньому буде в момент, коли він вам справді буде потрібний.
Не знаю, чи вийде в AL набрати такої ж популярності у Європі і, зокрема, в Україні, як він набрав у Штатах, але реальність така що найбільшим полюсом для технологічного бізнесу у світі залишається Долина. А це значить, що найближчим часом амбітні та успішні бізнеси будуть тяжіти до відвідання Долини чи у формі короткочасних візитів для розвитку бізнесу чи відкриття офісів чи повним переїздом. І це значить, що вам імовірно рано чи пізно доведеться побувати в Долині. А це значить, що варто створити профіль на AngelList вже сьогодні.
Задля чого сюди їдуть? Я часто чую від підприємців зі всього світу, що вони приїжджають у Долину піднімати інвестиції (точно як 200 років тому сюди приїжджали копати золото). Але думати так це нонсенс і наївність – ніхто не дає гроші незнайомцям. Підприємці їдуть у Долину щоб спілкуватися з розумними людьми з технологічного бізнесу, концентрація яких тут найбільша у світі. Міста і географія – це в першу чергу про людей, а потім про все інше. Робочий день СЕО технологічної компанії у будь-якій точці світу буде складатися на 90% з часу проведеного за ноутбуком, телефоном, скайпом і 10% – із зустрічей з людьми в реальному житті, бізнес девелопменту, як це модно називати. Так от, саме для розвитку бізнесу AngelList і є незамінним інструментом.
Ось кілька способів використання AngelList:
- Отримати інформацію про людину чи компанію. Перше місце де я дивлюся інформацію про людей з індустрії – це AngelList. У цьому допомагають плагіни, які інтегруються з поштою і зразу показують базову інформацію і посилання на соціальні профілі людей, з якими ви спілкуєтесь. Раніше я використовував Rapportive, а нещодавно перейшов на RelateIQ, який крім того ще є працює як суперзручна CRM, якої мені так бракувало в останні два роки.
- Тримати інформацію про себе і свою компанію актуальною. Див. п.1. – я не єдиний хто так робить, якщо у вас заповнений профіль на AL і є хоча б пару десятків фоловерів – в очах інших людей ви вже виглядаєте краще, ніж без профілю на AL
- Зробити конкурентне дослідження – за тегами дуже просто вибрати компанії, які працюють у сферах дотичних до вашої і зрозуміти про них просто все – маркетингові повідомлення, кількість працівників, продукти і акценти, позиціонування на венчурному ринку, отримані інвестиції і оцінки компаній, яка преса про них писала і що, хто в них інвестував і тд. Конкурентні дослідження – один з найбільш ефективних шляхів до прийняття рішень у хиткому світі стартапів, де всі постійно роблять те, чого раніше ніколи не робили (а якщо зовсім хардкор – чого ніхто раніше не робив).
- Формування списків людей з якими ви хочете зустрітися. Припустимо ви приїхали у нове місто сповнені вірою в те, що тут є потрібні вам люди. Що далі. з чого почати якщо ви тут майже нікого не знаєте? Фільтруючи людей і компанії з AL за зацікавленнями, зважаючи на різні сигнали, починаючи від того хто в кого інвестував і закінчуєчи тим, скільки у кого фоловерів, ви зможете вибрати собі список цікавих людей у таблицю Google Spreadsheets чи список з RelateIQ. Наступним кроком буде познайомитися з ними.
- Знайомства з людьми. Холодні інтро не працюють, тому треба шукати гарячі. AL тут допомагає значно більше ніж LinkedIn – переглядаючи профіль людини чи компанії ви бачите як ви пов’язані
- Рівень 2 – фандрейзинг. Тема заслуговує окремої статті, але їх вже вистачає у гуглі.
- Рівень 3 – рекрутинг. Теж є хороші статті на цю тему.
- Рівень 4 і вище – інвестування. Про це можна написати більше ніж одну статтю. Для українських інвесторів і майбутніх інвесторів, які, сподіваюсь, це читають, зазначу, що вам обов’язково тут бути, незалежно від того – ви ангел, фонд ранніх стадій чи у вас вже майже мільярд під управлінням. Це помітно додає репутації, цінності, можливостей, переважна більшість гравців на ринку це робить і все за нульову вартість з нульовими ризиками.
Ідіть на Angel.co і створіть профілі для себе і для своєї компанії прямо зараз – на це піде 10 хвилин. Для прикладу – ось профіль Petcube і мій особистий. Можете фоловити 🙂
PS. У команді Petcube ми дуже хочемо, щоб в Україні було більше проектів з великими амбіціями, націлених на світовий ринок. І ми віримо, що для цього є всі передумови. Попередні матеріали:
Як отримати публікації у світових медіа за нуль грошей