На цьому тижні команда Maker Faire Ukraine повернулася з берлінського Tech Open Air, який називають найбільшою німецькою технічною конференцією. В перший день, коли я зранку в лаунжі скролила офіційну програму, до мене через плече зазирнув чоловік азійської зовнішності з пляшкою варштайнера в руках, та впевнено видав, що це все “bullshit, only parties are important”.
Що той пан мав рацію, стало зрозуміло вже після івенту, коли я переглянула візитівки та нові контакти в соціальних мережах. Найкорисніші контакти ми привезли саме з додаткових вечірок, сніданків, зустрічей на території компаній.
Окрім офіційної програми, TOA Berlin, як і деякі інші конференції, об’єднує сотні івентів-сателітів, які дають можливість відвідати найпрогресивніші компанії та місця Берліна безпосередньо на їхній території.
Гостей TOA протягом 4 днів (сама конференція триває 2) чекають одночасно в офісах TechStars Berlin, Kickstarter, MeetUp, Astratum, на UX-тестах в інкубаторах, в спеціалізованих агенствах, R&D департаментах корпорацій, серед яких BAYER, Deutsch Bank, Axel Springer (найбільше видавництво країни), в фондах Єврокомісії, в невеликих фондах з соціальною направленістю, в лабораторіях, навіть в інноваційних спортзалах та на тенісних матчах.
Квиток на TOA – пропуск одночасно до кожного з таких місць. Головне, використати цю можливість правильно, і виділити достатньо сил та часу на планування місць і лекцій для візиту, що буває логістично непросто.
На одному з таких івентів, в бюро прототипування Konstruktiv, ми отримали можливо більше потенційно корисних контактів для українстких мейкерів, ніж безпосередньо на конфренції.
Один з найпопулярнішних форматів сателіт івентів на TOA – вечірка на баржі. Одна з переваг – це те, що там збираються ті, хто вже не вперше на конференції, і не проти поспілкуватися. Навіть якщо це не ваша ціль. Вони можуть стати тією людиною, яка представить вас іншим. Потрібно лише задавати питання, слухати та озвучувати мету свого перебування на події.
Крім того, в рамках основної програми я нарахувала не менше десяти нетворкінг форматів ask me about, speed pitching, blind pitching та crash test програм. Це дає шанси навіть найбільш сором’язливим стартапам.
Ще одна перевага камерних івентів – якість контакту, яку часто недооцінюють. Можливість побути поруч, послухати розмови вашої цільової людини з іншими проектами, зрозуміти особливості – це великий плюс.
Це звісно, не означає, що ви не маєте ходити на лекційну частину. Але в переважній більшості випадків інформацію можна знайти-прочитати. Інша справа, якщо ваша мета – познайомитися з лектором: варто знати, про що він розповідав. Що ще можна зробити, щоб зробити контакт більш ефективним:
- Законектитися зі спікерами в LinkedIn та зафолловити їхній твітер-акаунт,
- Написати короткий інтродакшн до івенту,
- На події бути готовим не лише зі своїм пітчем, а і з розумінням, що цікавить лектора прямо зараз. Це збільшить ваші шанси разів в 10.
На наступний день на автобусній зупинці ми зустріли того самого чоловіка, що розповідав мені про важливість вечірок. Виявилося, що він з одного з венчурних фондів, випускник Берклі. Цього разу він запропонував розшарити Uber, прихопивши ще одного хлопця з брендованою торбинкою TOA. Він виявився фаундером німецького edu tech стартапу. Це був ще один з найцікавіших для нас контактів.
Тож для ефективного нетворкінгу на технічному івенті одних лекцій може бути замало.
Автор: Світлана Бовкун, продюсер Maker Faire Ukraine.