Історію успіху Pokemon Go знають всі. Всього за місяць 30 мільйонів гравців принесли Niantic $35 млн, а історії пригод користувачів на вулицях захлеснули стрічки соціальних мереж. Левовою часткою успіху додатку стала можливість побачити улюблених комп’ютерних персонажів наживо – для цього вам потрібен був всього смартфон. Це був перший успішний дебют додатку доповненої реальності на телефонах… і останній. До березня 2017 року щоденна відвідуваність гри скоротилася до 5 млн постійних користувачів, але не через конкурентів – контент себе вичерпав.

На той момент розробники не мали доступного і простого інструменту для створення ігор і програм з використанням AR – питання було навіть не в тому, щоби повторити успіх Pokemon Go, а хоча б створити відповідної якості продукт. На щастя, допомогти розробникам взялися Google і Apple.

Набори інструментів для розробки доповненої реальності ARCore і ARKit були представлені майже одночасно. Головна відмінність – додатки на ARCore будуть доступні тільки на Android Nougat 7.0 і вище, ARKit – iOS 11 і вище відповідно.

З точки зору досвіду в сфері, Google має невелику перевагу – основою ARCore став раніше реалізований Project Tango. З його допомогою також можна було створювати додатки доповненої реальності на гаджети, але для їх роботи смартфон або планшет повинен був бути обладнаний інфрачервоною камерою. Тепер же акселерометра і звичайної камери вистачає – ARCore розпізнає горизонтальні/вертикальні поверхні та розміри, відстежує рух і оцінює рівень освітлення. Все разом це допомагає віртуальним об’єктам реагувати на зміни середовища, динамічно адаптуватись до нього і “прив’язуватись” до локації. Зараз ARCore підтримують тільки флагмани (Google Pixel / Pixel XL і Samsung Galaxy S8 / S8 +), по закінченню тестового періоду очікується 100 млн девайсів.

ARKit може все те саме, але зберігає менше інформації про попередні локації в порівнянні з ARCore. З іншого боку, ситуація з кількістю вже доступних девайсів для додатків у Apple краще – спробувати додатки доповненої реальності можуть всі власники iPhone 6s і вище.

І все ж, якість контенту в першу чергу залежить не від технології, а від розробників і їх ставлення до свого продукту. Пропонуємо вам 5 додатків, з якими можна погратись вже зараз:

MeasureKit

Платформа: ARKit

Ціна: безкоштовно; доповнення за $2,99

Найпростіший, але корисний у господарстві додаток – лінійка. На презентації ARKit Apple показували практичність доповненої реальності у використанні такого інструменту – додаток запам’ятовує розміри і дозволяє одночасно показувати довжину, ширину і глибину:

Зараз, Google Play і App Store пропонують безліч рішень мобільної лінійки, які використовують акселерометр, але версію з доповненою реальністю може похвалитися тільки Apple. MeasureKit справляється із завданням точніше інших, а за $2,99 ви отримуєте вимірювання кутів, будівництво траєкторії і навіть рівень.

Ikea Place, Ikea Catalogue

Платформа: iOS (ARKit), Android (ARCore)

Ціна: безкоштовно

В Україні Ikea немає, казали вони. Ну й добре, зате додаток доступний як на Android, так і на iOS, і дозволяє приміряти меблі і аксесуари до свого інтер’єру. Практичність і цінність каталогу з доповненою реальністю оцінили і інші компанії – Amazon представив AR View c тисячами 3D-моделей продуктів (поки тільки на ARKit), а Target пропонує своє рішення для домашніх меблів. І все ж, у IKEA і модельки приємніше виглядають, і з навколишнім середовищем працюють більш злагоджено:

Atom Visualizer

Платформа: Android (ARCore)

Ціна: безкоштовно

Хочете показати дітям будову атомів? Додаток дозволяє перемістити 3D-моделі ядра з електронами в простір, попутно додаючи посилання на «Вікіпедію». Це був перший AR-додаток для ARCore на Google Play. Так як телефони на базі Android найбільш популярні в освітньому напрямку (їх використовують в парі з масками Gear VR для демонстрації освітнього контенту) є шанс, що Google Play в подальшому буде поповнюватись саме освітніми AR-додатками.

Ink Hunter

Платформи: iOS, Android

Ціна: безкоштовно

Український стартап здобув популярність завдяки безпрограшній пропозиції – ви можете приміряти тату без нанесення її на тіло. Правда, все одно доведеться намалювати маленький смайлик, де ви хотіли б бачити картинку, і на його місці підбирати різні малюнки:

Тату в доповненій реальності моментально реагує на ваші рухи і не залишається статичним, якщо ви повертаєтеся або стискаєте руку.

У бібліотеці безліч авторів як класичних чорних малюнків, так і тих, що працюють в кольорі. Щоб відкрити додаткові набори тату, доведеться подивитися коротку рекламу.

Zombie Gunship Revenant

Платформа: iOS (ARKit)

Ціна: безкоштовно, є внутрьоігрова валюта

Шутер від першої особи, в котрому ви в ролі бойового гелікоптеру відстрілює орди зомбі. Одна з небагатьох ігор, в яких доповнена реальність використовується як основа геймплея – ви розміщуєте базу на поверхні поруч з вами і вступаєте в її захист.

Оформлення під інфрачервоний екран, переміщення над полем битви і анімації вибухів створюють відчуття реального пілотування дроном. Додатковою реалістичності додає сам телефон, який через 15 хвилин нагрівається до температури кулеметів 🙂

За реіграбельность відповідають різноманітні варіанти планування бази з рівнями складності і набори озброєнь, яким ви можете заряджати свій гелікоптер.

Автори: Олексій Сисоєв, R&D developer, та Ярослав Муха, PR specialist в Sensorama Lab