7 вересня у київському КВЦ «Парковий» відбувся форум IT Weekend присвячений розвитку продуктового бачення в українській та світовій IT-індустрії. ФОКУСом заходу стало охоплення всіх основних аспектів технологічного продукту — від виникнення ідеї до створення айдентики готового рішення. Ключові інсайти та індустріальні дослідження, найкращі практики та поради з власного досвіду – організатор IT Weekend Ukraine 2019 компанія SoftServe запропонувала учасникам однієї з наймасштабніших конференцій року апгрейд експертного та технічного бачення продукту до найвищого рівня.
Cтворення продукту vs розробка ПЗ
Перехід до продуктових бізнес-моделей, концентрація на результаті, більша глибина технологій та інновацій — основні засади розвитку успішної технологічної компанії сьогодні. Виступ CTO SoftServe Алекса Чубая, який відкрив форум, показав, які саме характеристики повинен мати бізнес майбутнього.
Як зазначив CTO SoftServe, за останні 20 років українська IT-індустрія пройшла довгий шлях еволюції, збільшуючи додану вартість своєї роботи для клієнтів і розвиваючи суміжні з розробкою ПЗ дисципліни: бізнес-аналітику, QA, продуктовий менеджмент, архітектуру, DevOps тощо. На сьогодні можливості таких компаній, як SoftServe закривають усю лінійку продуктового циклу і дозволяють фокусуватися не на інженерії, а на її результатах.
Що є визначальним для успіху технологічної компанії у сучасному світі? Перш за все — це швидкість адаптації до змін. Вона має бути значно вищою, ніж швидкість змін навколишнього середовища. Також це створення конкурентних переваг через заглиблення у технології та інновації.
Розвинути продуктове бачення учасники IT Weekend Ukraine 2019 могли на чотирьох паралельних потоках: Deep Tech, Enterprise Tech, Innovation та Smart X. Для ведення інтерактивного діалогу спікерів та залу організатори запустили telegram-бота. Учасники активно використовували цю можливість упродовж івенту, самостійно формуючи Q&A-сесії.
Deep Tech – час заглибитися у технології
Як створюється продукт у домені Internet of Things? Шон Грін, Senior IoT Solutions Architect компанії SoftServe та Ярослав Підстригач, IoT Practice Lead компанії SoftServe запропонували аудиторії разом створити архітектуру для такого продукту.
Гра Smart Decisions for IoT, яка емулює дизайн-процес, спрямована на розвиток архітектурного мислення та прийняття вірних архітектурних рішень у attribute-driven design інженерами рівня junior навіть у домені, в якому фахівець не має достатньої експертизи. Учасники форуму, які долучилися до гри, спільно обирали оптимальні рішення для продукту та повідомляли їх спікерам шляхом голосування у веб-додатку.
Для прототипу використали модель спортивного обладнання для мережі спортивно-оздоровчих закладів з оптимізацією розташування та процентного завантаження обладнання відвідувачами.
Нові рішення, які базуються на AI-технологіях, не лише допомагають компаніям залишатися на висоті у висококонкурентному середовищі, але й дозволяють заощаджувати мільярди доларів, що спрямовуються на нові перспективні напрями досліджень. На використанні AI-технологій для здешевлення та значного прискорення процесу винайдення нових ліків детально зупинився директор R&D SoftServe Микола Максименко.
Фармацевтична індустрія щороку витрачає все більше часу та коштів, це приблизно $2 млрд та 12 років досліджень на винайдення звичайних пігулок. В той же час, AI-система вже сьогодні може ідентифікувати потенційні ліки лише за 46 днів.
Презентований Миколою Максименко досвід проекту XR Molecular відкрив нові можливості з прискорення та оптимізації циклу розробки ліків шляхом використання генераційної здатності нейромереж.
Ця розробка є першим у світі рішенням з розширеної реальності (Extended Reality, XR), яке дозволяє безпосередньо працювати з молекулами у тривимірному просторі, сприяє колаборації груп вчених та допомагає аналізувати структурні особливості сполук на придатність до створення ліків із заданими вимогами.
За рахунок використання штучного інтелекту, швидких обчислень, вірно обраної моделі та механізмів додаткових перевірок, проект значно знижує витрати часу – фактично 3-6 років досліджень замінюються кількасекундною роботою алгоритму. Розвиток цього напряму в індустрії призведе до роботизації та майже повної автоматизації процесу винайдення нових ліків у майбутньому. Перші результати роботи XR Molecular можуть вийти на ринок вже впродовж декількох найближчих років.
Enterprise Tech – досвід та інструменти
Сьогодні з’являються нові технологічні засоби колективної взаємодії, що допомагають команді будувати сучасний конкурентоздатний продукт. Початок потоку Enterprise Tech був сфокусований на інноваційних рішеннях для колаборації. Марина Імшенецька, Product Manager у SoftServe, презентувала дворічний досвід своєї команди зі створення сучасних робочих місць шляхом побудови та впровадження інтеграцій для Microsoft Teams, серед яких Jira Cloud — одна з найтрендовіших інтеграцій на маркетплейсах Atlassian та Microsoft. Очільниця команди розповіла про особливості створення інтеграцій з точки зору привабливості для користувачів та здатності кардинально змінити способи, якими вони вирішують проблеми.
Продовжила тему роботи з Microsoft Teams доповідь Майкла К. Форні, Principal Design Manager у Microsoft Teams, компанія Microsoft. Представник вендора зосередився на дизайн стратегії для додатків в Microsoft Teams та інших інтеграцій, спрямованій на покращення колаборації. Особливу увагу фахівець Microsoft приділив сценарному мисленню, використанню переваг ботів та інших принад продукту, а також стратегіям комунікацій з користувачами у групах та у режимі один на один, запропонувавши гайдлайни для використання можливостей Microsoft Teams у різних ситуаціях.
Innovation – як працювати з інноваціями?
Чи виграють інновації від сервісного підходу? Жан-Поль Ейре, Research & Design Strategy, SoftServe підкреслив у своєму виступі, що значимі інновації виникають лише з огляду на реальні потреби людини. На його переконання, використання сервісного дизайну для довготривалих інновацій охоплює широку екосистему, де кожен потенційний продукт або контактна точка досліджується та опрацьовується лише з огляду на людину. Саме такий підхід є запорукою успішних інноваційних перетворень. Використання прийомів сервіс-дизайну дозволяє реалізувати продукт з урахуванням вимог комплексного світу, в якому він існує, та істотно збільшити його цінність для кінцевого споживача.
Чому lean-підхід та концепція Minimal Viable Product (MVP), яку роками використовують продукт-менеджери, нагадує спробу влучити з лазера у «яблучко», та чому сьогодні в деяких випадках краще замість лазеру взяти до рук рушницю? Про альтернативний підхід до створення інноваційних програмних продуктів, який має значно менше інвестиційне навантаження, розповів Чак Рос, Senior Business Analyst у SoftServe. За час, який минув з моменту презентації концепції MVP, в технологічному світі відбулися значні зрушення з точки зору можливостей побудови платформ, і саме «платформенний» підхід має стати «рушницею», яку зможуть використовувати продакт-менеджери за потреби знизити фінансове навантаження на компанію під час ітерацій пошуку найбільш успішної версії інноваційного продукту.
Також в рамках потоку Innovation був представлений досвід та особливості впровадження та експлуатації інноваційних рішень у державному банку. Доповідь презентували Єгор Аветісов, Head of Innovations, PrivatBank та Сабіна Крупко, Head of PrivatBank Innovation Lab. Учасники IT Weekend ознайомилися з історією інноваційних перетворень «Приватбанку» та процесом фактичної трансформації банку в IT-компанію, в якій інформаційні технології стали універсальним засобом для спілкування між підрозділами та допомагають у пошуку шляхів розвитку бізнесу, покращення клієнтського досвіду.
Smart X – розумний продукт нового покоління
Як стати незмінним радником для свого замовника? Потік Smart X конференції IT Weekend розпочав віце-президент Retail компанії SoftServe Валентин Кропов, який звернув увагу на перехід сервісних компаній від традиційних моделей кількісного збільшення персоналу і шаблонного технологічного підходу до послуг з доданою вартістю і створення ролі виняткового радника для своїх клієнтів.
Швидкість впровадження рішення та його цінність є ключовими вимогами клієнта, виконання яких допомагає ефективно створювати та продавати продукт. Ефективне поєднання технологій та бізнесу, розвиток доменної експертизи, глибоке занурення у ринкову ситуацію та проблеми бізнесу замовника, створення і використання повторюваних компонентів та прискорювачів є ключовими складовими для вирішення цього завдання.
Використання розумних пристроїв та data-driven підходу у сільському господарстві стає необхідним з огляду на поточні потреби у глобальній доступності, сталій продуктивності та економічному зростанні. Проект FarmBeats, представлений Софією Федчишин, Partner Development Manager, Microsoft, дозволяє вирішити основні проблеми в охопленні сучасної ферми IoT-інфраструктурою та забезпечує значно більшу доступність рішення для кінцевого користувача-фермера. До складових рішення входять сенсори, які використовують незайняті ТБ-частоти, комбінування дронів та гелієвих повітряних куль для моніторингу значної території, та відповідні мережеві та програмні рішення й маркетингові пропозиції, розраховані на значне розширення аудиторії «цифрових» ферм.
Diamond-партнерами конференції виступили компанії «Мазда» та «УкрСиббанк», Gold-партнер – будівельна компанія «Інтергал-Буд».