Рубрика «Стартап дня» на AIN.UA — це трибуна для засновників проектів, де можна познайомити потенційних клієнтів та інвесторів зі своїм продуктом. Редакція зберігає пряму мову спікера. Розповісти про свій стартапі можна, заповнивши анкету за посиланням.

SPOKK — це додаток «страхування в смартфоні», який дозволяє придбати поліс у декілька кліків, подати заяву на збиток онлайн, дізнатися рішення за страховим випадком майже миттєво та отримати відшкодування безпосередньо на свою платіжну карту.


Засновники та команда стартапу

Засновники стартапу: Олександра Гладишевська, Сергій Твердохліб та Борис Манохін.

Наразі в команді 7 людей. Це спеціалісти у сфері страхування, маркетингу, технологій та дизайну.

Про що стартап

SPOKK – це «страхування в смартфоні» з доступними продуктами мікрострахування та повним спектром послуг онлайн.

Користувачі можуть придбати поліс у декілька кліків, подати заяву на збиток онлайн, дізнатися рішення за страховим випадком майже миттєво та отримати відшкодування безпосередньо на свою платіжну карту.

І наш перший мікростраховий продукт — страхування домашніх улюбленців від нещасних випадків.

Яка модель монетизації?

SPOKK діє як страховий посередник та закриває повний спектр страхового сервісу.

Тож ми отримуємо комісію від партнерської страхової компанії за обидва напрямки діяльності: продаж страхових полісів та послуги з врегулювання збитків.

Скільки часу пішло на MVP? Які були помилки?

Розробка MVP зайняла приблизно 6-7 місяців. Нашим основним прорахунком, що призвів до такого довгого періоду створення продукту, було те, що ми не взяли до уваги велику кількість інтеграцій з різними сервісами, які нам необхідні для роботи систем, і як результат правильно не розрахували час та фінанси на цей процес.

Як з’явилася ідея створити стартап?

Ідея створити стартап виросла з досвіду засновників, що сукупно працюють на страховому ринку вже більше 37 років. За цей час ми бачили багато проблем, з якими стикались клієнти страхових компаній, як вони на них реагували, та який фідбек давали з приводу процесів у страховій індустрії (скажімо прямо, фідбек цей був не з приємних).

Ми проговорили ідею зі спеціалістами зі сфери технологій та маркетингу і, натхненні історіями необанків, які власне також є фінансовими інститутами, як і страхування, зрозуміли, що саме зараз час для її реалізації.

Хто ваші конкуренти, які у них досягнення?

Ми фокусуємось на США, тож найглибше вивчали конкурентів на цьому ринку. Серед них окремо можна виділити страхові агрегатори, такі як Policy Genius, нео-страхові компанії, такі як Lemonade, іншуртехи, як Pineapple та інші. По кожній з цих категорій ми маємо свої переваги.

  • На відміну від агрегаторів, окрім онлайн покупки ми ще впроваджуємо онлайн врегулювання збитків, тож на одній платформі клієнт має повний цикл страхових послуг;
  • На відміну від нео-страхових компаній ми маємо легшу форму організації, що не передбачає великого регуляторного та бюрократичного тиску з боку держави, а отже надає нам набагато більшої гнучкості з точки зору монетизації та бізнес-моделі;
  • Та на відміну від іншуртехів таких як Pineapple (страхування гаджетів) та Metromile (страхування авто), наша технологія може масштабуватися на різні види страхування, та не є моно технологією виключно для одного страхового продукту.

Як ви оцінюєте ринок для вашого продукту?

Що стосується ринку України, то наразі ми є першою компанією, що впроваджує повний сервіс страхування — від покупки до врегулювання збитків та отримання виплати — онлайн.

До того ж ми єдина платформа, що пропонує страхування домашніх улюбленців в Україні, яких нараховується понад 11 млн. І ця цифра постійно зростає.

Щодо ринку США, то інновації у страхуванні є однією з найбільш перспективних та актуальних тем з точки зору привабливості для інвесторів та власне попиту серед клієнтів. А страхування домашніх улюбленців наразі є найбільш швидкозростаючим видом страхування з CAGR 16%, і об’єм цього ринку вже склав $3 млрд. Однак цей напрям все ще залишається низько конкурентним, оскільки застраховано лише 3-4% домашніх тварин.

Скільки грошей/часу інвестовано?

Активну роботу над стартапом розпочали у 2019 році. Більшу частину часу стартап існував на кошти засновників.

У січні 2020 року ми отримали перші ангельські інвестиції від Матіаса Еклефа при оцінці $1,2 млн. А у вересні 2020 року виграли грант Українського Фонду Стартапів у розмірі $25 000.

Наразі ми почали фандрейзінг наступного раунду у розмірі $700 000, основна мета якого — забезпечити швидке зростання в Україні та вихід на ринок США.

Чого вдалося досягти?

Закрита бета-версія в Україні була запущена 1 грудня 2020 року. Публічний доступ до сервісу відкрили 1 березня 2021 року.

І починаючи з грудня отримали сплату за 30 страхових полісів ще до запуску маркетингової та рекламної кампанії.