Рубрика «Стартап дня» на AIN.UA — це трибуна для засновників проектів, де можна познайомити потенційних клієнтів та інвесторів зі своїм продуктом. Редакція зберігає пряму мову спікера. Розповісти про свій стартапі можна, заповнивши анкету за посиланням.
SweetCV — це онлайн-конструктор резюме, який має якісні шаблони, зрозумілий інтерфейс і всі необхідні матеріали, щоб шукачі роботи могли скласти резюме, яке помітять серед десятків інших.
Засновники та команда стартапу
Засновники стартапу — Сергій Сірик та Владислав Байдак. Ми є також співзасновниками IT компанії Scalified, що спеціалізується на розробці ERP-систем для страхових компаній.
Сервіс SweetCV починав своє існування як внутрішній продукт для нашої команди. Адже ми сервісна компанія і потрібно було швидко готувати резюме співробітників в процесі наших продажів. Зараз SweetCV це самостійний продукт та команда, ми також вирішили розвивати B2C-напрямок і зробили сервіс відкритим для індивідуального використання.
Над SweetCV зараз постійно працює 5 унікальних по своїм знанням людей. Це дозволяє нам планомірно вдосконалювати сервіс, займатися просуванням, маркетингом, супроводом клієнтів, а також перевіряти нові гіпотези. Зі збільшенням користувачів, ми плануємо доповнити нашу команду ще одним SEO-спеціалістом та знайти людину яка буде працювати кар’єрним консультантом.
Про що стартап
SweetCV — це онлайн-конструктор сучасних резюме та супровідних листів. Користувач реєструється, обирає готовий шаблон, заповнює його своєю інформацією та скачує своє резюме у форматі PDF або Word. Наш конструктор виглядає інтуїтивно та просто, ви зразу бачите, як буде виглядати кінцевий документ, можете створювати резюме по зразку в декілька кліків, миттєво змінювати шаблони та багато чого іншого.
Наявність такого резюме дає величезну перевагу шукачеві, особливо, якщо є велика кількість кандидатів на одну вакансію. З нашої практики лише 20% кандидатів дійсно приділяють увагу тому, як виглядає резюме та як правильно його скласти. І саме такі кандидати привертають увагу роботодавців в першу чергу. Решта — або відкидаються на етапі ознайомлення з резюме, а то й взагалі губляться серед десятків аналогічних заявок на ту чи іншу вакансію.
Наш сервіс допомагає полегшити процес написання резюме, яке буде працювати на вас, а не навпаки.
Яка модель монетизації
Ми використовуємо модель Freemium, при якій користувач може безплатно отримати базову частину нашого сервісу. По-перше, це доступ до нашої колекції резюме для різних професій. Також ми маємо безплатні шаблони та можливість створити унікальну веб-сторінку з вашим резюме, незалежно від обраного шаблону.
Якщо користувач обирає Pro-план нашого сервісу, то отримує більше переваг. Серед яких:
- доступні Pro-шаблони та кольори;
- необмежена кількість резюме та супровідних листів;
- необмежена кількість завантажень PDF;
- персоналізоване URL-посилання з резюме;
- експорт Word-шаблонів у форматі DOCX.
Зараз Pro-план сервісу доступний за такими розцінками: 30 днів — 169 грн, 90 днів — 299 грн, рік — 899 грн.
Скільки часу пішло на MVP? Яких помилок припустилися?
Роботу над сервісом ми почали на початку 2019 року. Через 6 місяців ми запустили вже достатньо функціональний сервіс, але про нього ще нікому не було відомо. Після запуску, ми досить довго відтягували момент перед тим як сказати собі «Все, ми готові до того, щоб про нас дізналися люди».
Тому на кінець 2019 у нас було лише кілька десятків зареєстрованих користувачів та приблизно стільки ж трафіку на сайт в день. Але ми дуже гарно пам’ятаємо ту радість, коли ми побачили перше резюме створене першим користувачем — це була медпрацівниця з США. Ми влаштували корпоратив і було дуже весело.
За наступний 2020 рік ми наростили аудиторію до 3000 відвідувачів в місяць, попрацювали з декількома SEO спеціалістами та маркетинговими агенствами та зрозуміли, що потрібно напрацьовувати власну експертизу в даній області, адже нам не вдалося знайти ідеальних підрядників.
Це дало бажаний результат — зараз ми маємо близько 70 000 відвідувачів щомісяця, понад 300 зареєстрованих користувачів щодня і позитивну динаміку зростання.
Як виникла ідея створити стартап?
Ми займаємось підбором персоналу для своєї IT-команди не один рік. Всі, хто коли-небудь стикалися з пошуком персоналу, знають скільки погано складених, нерелевантних, з купою кліше і «води» замість фактів, недостатньо заповнених резюме отримують працедавці у відгуках на свої вакансії. Крім того, ми вже мали досвід створення «корпоративних» резюме наших співробітників, для того, щоб наші замовники краще розуміли їх кваліфікацію.
Так з’явилася ідея українського онлайн-конструктора резюме, який матиме якісні шаблони, зрозумілий інтерфейс і всі необхідні матеріали, щоб шукачі роботи могли скласти резюме, яке помітять серед десятків інших.
Хто ваші конкуренти, які в них досягнення?
В мережі Інтернет існує безліч альтернативних сервісів, особливо західних, проте вони не зовсім популярні в Україні. Більшість аналогів навіть не мають україномовної версії, не кажучи вже про контент українською мовою, а це є досить відчутною перешкодою для багатьох людей. Деякі онлайн-конструктори, які представлені на нашому ринку, мають застарілі функції, серйозні обмеження і коштують в рази дорожче.
Якщо говорити про SweetCV, то наш сервіс вже наблизився до рівня західних конкурентів і за функціоналом не програє їм. Наявність великої кількості матеріалів (статей та зразків резюме), які розроблені саме для українських шукачів роботи, робить сервіс актуальним для України і ми бачимо дуже великий інтерес до нашого сервісу, особливо під час пандемії COVID-19.
Яких конкурентів уже немає, чому в них не вийшло?
Якщо подивитися на конкурентів, які були декілька років назад, то можна побачити, що деякі з них дійсно припинили свій розвиток, або і взагалі існування. Це, наприклад, такі сервіси як Pathbrite — сервіс для створення портфоліо та резюме, або ResumUP — сервіс, що дозволяє створювати резюме у вигляді інфографіки.
Можливо, причина в тому, що більшість людей звикли до більш консервативних способів представити себе при пошуку роботи. Ми аналізуємо популярність наших шаблонів серед користувачів і дійсно, класичні або мінімалістичні шаблони мають більшу популярність, ніж яскраві та занадто ефектні. Цікаве те, що українська аудиторія навіть більш готова до осучаснення дизайну резюме, якщо порівнювати з користувачами зі Сполучених Штатів Америки або ЄС.
Як ви оцінюєте ринок для вашого продукту?
В Україні ще не затвердилася культура складання резюме, як, наприклад, в Європі чи США. Більшість вважає достатнім заповнити хоча б наполовину свій профіль на сайтах пошуку роботи та чекати, поки хтось прийде і дасть їм високооплачувану роботу. Тому ця ніша в Україні ще тільки зароджується.
Проте, складні часи пандемії змінили наші уявлення як про роботу, так і про процес пошуку роботи. Лише в Україні за даними Державного центру зайнятості на 2020 рік проживає понад 20 млн працездатного населення з яких більш як 1,5 млн безробітні.
Саме тому, наш сервіс для створення резюме та кар’єрний ресурс буде дуже актуальним. Шукачі роботи починають розуміти, що якісно складене, візуально гарне резюме значно підвищує шанси отримати відгук від роботодавців та роботу. Зі свого боку ми плануємо не зупинятися та пропонувати інші послуги нашим користувачам як в Україні, так і за її межами.
Скільки грошей/часу інвестовано?
На розробку ми витратили лише власний час, адже розробка це те, що ми вміємо робити самі. Наразі, щомісяця ми інвестуємо у сервіс близько $1000 особистих коштів. Ми поки що не шукаємо інвестицій, але нам цікаве партнерство з кар’єрними консультантами, різноманітними курсами, які б хотіли використовувати наш сервіс в процесі своєї роботи.
Чого вдалося досягти?
На момент написання цієї статті, ми маємо понад 50 000 зареєстрованих користувачів, та близько 70 000 створених резюме на нашому сервісі. 70% користувачів — з України. Решта — країни СНД, ЄС, США. Щомісяця наш сайт відвідують 70 000+ відвідувачів. Щодня реєструється близько 300 нових користувачів, 10 з яких купують один з Pro-планів.